NOWOŚCI

wtorek, 6 stycznia 2015

Filmowe wyzwanie roku 2015

     Na Facebooku powstało wydarzenie zapraszające wszystkich do wzięcia udziału w wyzwaniu, jakim jest obejrzenie 50 filmów z różnych kategorii. Jako, że od dłuższego czasu pragnę rozwinąć odrobinę swoje horyzonty filmowe stwierdziłam, że jest to idealny moment na tego typu przedsięwzięcie. Poniżej 50 kategorii filmowych, z czego jeden mogę już sobie darować, bowiem "Idę" obejrzałam w roku ubiegłym. Wydaje mi się jednak, że rozsądnym będzie zastąpienie tytułu innym głośnym polskim filmem. Przy kategoriach od razu przypiszę sobie konkretny tytuł, który postaram się obejrzeć w tym roku, a którego nie widziałam wcześniej (mogą zdarzyć się wyjątki). Mam nadzieję, że wyzwanie mi się powiedzie!

1. Debiut polskiego reżysera - "Hardkor Disko" - obejrzane 07. listopada
2. Film nagrodzony Oscarem w roku 2015 w kategorii "Najlepszy film" - "Birdman" - obejrzane 24. stycznia
3. Film z francuskiej Nowej Fali - "Hiroszima, moja miłość" - obejrzane 21. grudnia
4. Film kina moralnego niepokoju - "Człowiek z marmuru" - obejrzane 02. listopada
5. Polska komedia z okresu międzywojennego - "Piętro wyżej" - obejrzane 10. listopada
6. Film sportowy - "Wyścig" - obejrzane 10. stycznia
7. Dokument o osobie o której wcześniej nie słyszałeś - "Człowiek na linie" - obejrzane 19. września
8. Film, który zawsze chciałeś obejrzeć, ale nigdy nie miałeś okazji - "Rain Man" - obejrzane 25. czerwca
9. Ulubiony film Twojej mamy - "Pół żartem, pół serio" - obejrzane 05. czerwca
10. Film skandynawski - "Kochanek królowej" - obejrzane 09. czerwca
11. Film Krzysztofa Krauze - "Plac Zbawiciela" - obejrzane 04. czerwca
12. Film z muzyką Wojciecha Kilara - "Drakula" - obejrzane 28. lutego
13. Film irański - "Rozstanie" - obejrzane 30. maja
14. Stara bajka Disneya - "Bambi" - obejrzane 05. czerwca
15. Film niemy - "Nosferatu. Symfonia grozy" - obejrzane 01. grudnia
16. Film Alfreda Hitchcocka - "Psychoza" - obejrzane 17. czerwca
17. Film Federico Felliniego - "Słodkie życie" - obejrzane 23. września
18. Film Luisa Bunuela - "Anioł zagłady" - obejrzane 18. maja
19. Film Ingmara Bergmana - "Fanny i Aleksander" - obejrzane 11. grudnia
20. Film Woody'ego Allena - "Zakochani w Rzymie" - obejrzane 08. czerwca
21. Film Michaela Hanekego - "Ukryte" - obejrzane 09. czerwca
22. Film Andrieja Tarkowskiego - "Stalker" - obejrzane 28. grudnia
23. Film George'a Melies - "Podróż na Księżyc" - obejrzane 28. grudnia
24. Film Romana Polańskiego - "Dziecko Rosemary"- obejrzane 01. stycznia
25. Film Andrzeja Munka - "Pasażerka"- obejrzane 28. grudnia
26. Animacja Juliana Antonisza - "Fobia"- obejrzane 28. grudnia
27. Czarna komedia - "Cztery pokoje" - obejrzane 26. czerwca
28. Musical - "Miasteczko Halloween" - obejrzane 25. kwietnia
29. Film ze Zbyszkiem Cybulskim - "Jak być kochaną" - 20. listopada
30. Film produkcji HBO - "Odruch serca" - obejrzane 21. października
31. Film z nurtu włoskiego neorealizmu - "Noce Cabirii" - obejrzane 01. grudnia
32. Film pochodzący z kraju w którym chciałbyś mieszkać - "Zwiąż mnie" - obejrzane 18. maja
33. Spaghetti western - "Strzelby z San Sebastian" - obejrzane 19. czerwca
34. Film-noir - "Sokół maltański" - obejrzane 25. kwietnia
35. Poproś o polecenie filmu nowopoznaną osobę - "Zaklinacz koni" - obejrzane 31. grudnia
36. Film polski nominowany do Oscara - "W ciemności" - obejrzane 03. listopada
37. Film, który wygrał festiwal w Sundance - "Do szaleństwa" - obejrzane 02. grudnia
38. Film, który wygrał festiwal w Cannes - "Taksówkarz" - obejrzane 01. grudnia
39. Film, który wygrał festiwal w Wenecji - "Monsunowe wesele" - obejrzane 31. grudnia
40. Film nagrodzony na festiwalu w Gdyni - "Różyczka" - obejrzane 11. listopada
41. Film nagrodzony Kryształową Łódką na Forum Kina Europejskiego Cinergia w Łodzi - "Chłopiec jedzący ziarno" - obejrzane 30. grudnia
42. Etiuda z Łódzkiej Szkoły Filmowej - "Miruna" - obejrzane 25. kwietnia
43. Film poetycki - "Jasminum" - obejrzane 02. maja
44. Film z Katharine Hepburn - "Drapieżne maleństwo" - obejrzane 10. grudnia
45. Dokument nagrodzony na Planet Doc+ Film Festival - "Nie zapomnij mnie" - obejrzane 02. grudnia
46. Film nakręcony w roku Twoich narodzin - "Top Gun" - obejrzane 08. września
47. Francuska komedia - "Przychodzi facet do lekarza" - obejrzane 01. lutego
48. Ida (z uwagi na to, że film widziałam zamieniam go na "Bogowie") - obejrzane 04. listopada
49. Cinema Paradiso - obejrzane 09. grudnia
50. Zaproś do kina kogoś, kogo kochasz i pozwól tej osobie wybrać film - "Szybcy i wściekli 7" - obejrzane 11. kwietnia

6 komentarzy :

  1. W sumie... dla osoby początkującej to całkiem porządne wyzwanie. Większość kategorii jest sensowna ("Polska komedia międzywojenna"!), tylko kilka jest dla mnie niezrozumiałych. Film wyprodukowany przez HBO? Trylogia "Paradise Lost", dokumenty Scorsese oraz "Wielki Liberace" przychodzą mi na myśl. Mały wybór, albo nie słyszałem o innych.

    Prawie wszystkie filmy widziałem, które sobie planujesz, i w sumie warto je zaliczyć. Z tego lub innego powodu. Tylko może "Musical" wybierz sobie jakiś krótszy, te co masz to po 3 godziny trwają.:)

    A jeśli miałbym być tą "nowopoznaną osobą", to najpierw napisz co lubisz, bo tak od czapy nie polecam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe dzięki, ale to nie ja wymyślałam kategorie do wyzwania. Wybierałam za to filmy i starałam się, żeby było to coś czego nie znam. Choć momentami nie było o to trudno... Dajesz tytuł!

      Usuń
    2. Przecież napisałem: "najpierw napisz co lubisz, bo tak od czapy nie polecam.:)".

      Najchętniej bym polecił "Szczęście" z 2005 roku, ale to ciężki artystyczny film i wątpię, by osoba początkująca go wytrzymała.

      Usuń
    3. Ale z czym początkująca, bo nie ogarniam? :P

      W tej propozycji to chodzi raczej o to, żeby osoba polecająca nie kierowała się moim gustem. Jeżeli uważasz, że "Szczęście" jest na tyle dobre, że muszę obejrzeć, to tak uczynię :)))

      Usuń
  2. Nie bawię się w wyzwania, ale z przyjemnością je obserwuję. Powodzenia w eksploracji kina z tym przewodnikiem w ręku. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń