NOWOŚCI

czwartek, 2 stycznia 2014

Podsumowanie z książką za rok 2013

    Minęło już ponad dwa i pół roku jak prowadzę Książki według Agniechy, a dopiero teraz moja książkowa przygoda poszła krok do przodu. Miniony rok obfitował w wiele rozmaitych doznań. Nie było tego tyle co w zeszłym roku, ale z pewnością jedno wydarzenie warte jest wspomnienia w tym podsumowaniu, a mianowicie Targi Książki, które odbyły się w Krakowie, a na które zdecydowałam się pojechać. Więcej poczytacie pod linkiem.


Na początek liźnięcieSTATYSTYK.

W 2013 roku przeczytałam zaledwie 65 i pół książki. Nie sposób nie zauważyć, że jest to niemalże połowa tego co przeczytałam w zeszłym roku. Wpływ na to z pewnością miał mój wielki kryzys czytelniczy, a także ograniczenie współprac z wydawcami i portalami. Aktualnie maltretuję „Czas żniw” i to właśnie z tą lekturą zakończyłam stary rok.
* 9 przeczytanych dla portalu A-G-W.info,
* 6 dla portalu IRKA,
* 1 czytam dla Upadli.plpo moim powrocie.

Standardowo zasypana zostałam masą książek od Wydawców, w tym od Grupy Wydawniczej Publicat, Jaguara, Miry, itp. Dzięki mojej przyjaźni z Małą Kurką dostawałam niemalże każdą nowość wydawniczą. Sporadycznie zdarzały się książki od Znaku, czy Egmontu otrzymywane poprzez agencję O-Gate.
Na blogu pojawiło się zaledwie 65 tekstów, które publikowałam na bieżąco po lekturze, a także 11 stosów moich zakupów książkowych, prezentów i egzemplarzy recenzenckich. Ciężko zliczyć ile tego się przewinęło, w każdym bądź razie półki regałowe mi się łamią.

Rok 2013 rozpoczęłam od recenzji:

A zakończyłam:



Rozwinięcie, czyli historia KONTAKTÓW ZEWNĘTRZNYCH
Moje współprace mocno się ograniczyły. Przez wzięcie na siebie zbyt wiele obowiązków, kryzys czytelniczy i filmowy wywołany wieloma czynnikami, na wszystkim schodziło mi zbyt wiele czasu. Zaległości się piętrzyły więc musiałam je nadrabiać, a ucierpiały na tym obowiązki w portalu A-G-W.info oraz Upadli.pl. Z tego drugiego musiałam niestety zrezygnować, aby pod koniec roku znowu powrócić w ich szeregi. Postanowiłam, że jak tylko się ogarnę spróbuję się bardziej poudzielać, a wobec tego moje czytelnicze życie może jeszcze bardziej podupaść na zdrowiu.

Bardzo ciekawie rozwinęła się moja współpraca z O-Gate, firmie dzięki której sporadycznie otrzymuję książki Egmontu do recenzji. Pogłębiła się również moja przyjaźń z Małą Kurką, wydawnictwem, któremu z tego miejsca życzę cierpliwości i wytrwałości w osiąganiu celów! Pod koniec roku podziało się też coś w moich kontaktach z przedstawicielami MUZA, więc zobaczymy jak to się wszystko potoczy. Póki co, jestem dobrej myśli.


W dalszej kolejności ZESTAWIENIA, czyli to co mi się podobało, bądź też nie.

10 najlepszych lektur

Gone. Światło, aut. Michael Grant
Krzykacz z Rwandy, aut. Warren Fitzgerald
Plan: żyć długo i szczęśliwie, aut. Alisa Bowman
Babcia rabuś, aut. David Williams
Apokalipsa Z. Początek końca, aut. Manel Laureiro
Apokalipsa Z. Mroczne dni, aut. Manel Laureiro
Dziewczyna wchodzi do baru..., aut. Helena S. Paige
Alicja w Krainie Zombie, aut. Gena Showalter
52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca, aut. Jessica Brody
Słodka wolność, aut. Susan Mallery

5 najgorszych czytadeł
Zaułek potworów, praca zbiorowa pod redakcją Christophera Goldena
Śmierciowisko, aut. Anna Głomb
Wybrani, aut. C.J. Daugherty
World War Z, aut. Max Brooks
Delicje z Dextera, aut. Jeff Lindsay

5 najgorętszych opowieści
50 twarzy Greya, aut. E.L. James
Pałac, aut. Emma Cavalier
Dziewczyna wchodzi do baru..., aut. Helena S. Paige
Pieprzyć przyjaciół, aut. Sophie Andersky
Dotyk złodziejki, aut. Mia Marlowe

3 największe rozczarowania
Inferno, aut. Dan Brown
Wołanie kukułki, aut. Robert Galbraith
Delicje z Dextera, aut. Jeff Lindsay

Niemalże finisz więc prezentuje moje książkowe OCZEKIWANIA 2014:
Magia krwi, aut. Tessa Gratton – 13. stycznia
Dyscyplina, aut. Marina Anderson – 15. stycznia
Apokalipsa Z. Gniew sprawiedliwych, aut. Manel Laureiro – 15. stycznia
Poza czasem, aut. Alexandra Monir – 15. stycznia
Badacz potworów, aut. Rick Yancey – 15. stycznia
Pożeracz demonów, aut. Royce Buckingham – 17. stycznia
Grecka mozaika, aut. Hanna Cygler – 28. stycznia
Na krawędzi nigdy, aut. J.A. Redmerski – 5. lutego
Przegrana Numeru Piątego, aut. Pittacus Lore – 5. lutego
Tajemnica pani Ming, aut. Eric-Emmanuel Schmitt – 19. lutego
Pan i jego niewolnice, aut. Anonim – luty
Budujące rozmowy, aut. Laurie Puhn – luty
Dopóki śpiewa słowik, aut. Antonia Michaelis - marzec
Wirusy, aut. Kathy Reich – 7. kwietnia
Polowanie, aut. Kathy Reich – 1. września
Rywalki, aut. Kiera Cass – 2014
These broken stars, aut. Amie Kaufman, Meagan Spooner – 2014

Swoje podsumowanie zamykam corocznymi ŻYCZENIAMI
Z okazji Nowego Roku i na całe 364 dni, chciałabym Wam życzyć wszystkiego co najlepsze, zdrowia i całej masy powodów do dumy, uśmiechu i radości. Aby książki Wam się nie dłużyły, aby każda z wydanych pozycji spełniała Wasze oczekiwania. Niech tegoroczne lektury zabierają nas w jeszcze bardziej magiczne światy, w których będziemy mogli spędzać najlepsze chwile. Niech książka będzie oparciem, a nie jedynym przyjacielem. Wobec czego życzę Wam czegoś więcej niż tylko wspaniałych powieści, bowiem przede wszystkim wyjątkowych i tych jedynych prawdziwych przyjaciół z krwi i kości, którzy nigdy Was nie zawiodą.

A Wydawcom dodatkowo wytrwałości i jeszcze lepszych pomysłów! Niech polski rynek stanie się łatwiejszy i otworzy jeszcze więcej drzwi do sukcesu.

Spełnienia marzeń i samych sukcesów życzy Wam

- Agniecha

3 komentarze :

  1. Dlaczego, piszesz że maltretujesz "Czas Żniw" - dla mnie ta książka była cudowna, no chyba że maltretujesz ją w pozytywny sposób ;)
    http://ujrzec-slowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w pozytywny, oczywiście :P nie jest może dla mnie aż tak cudowna, ale przynajmniej mnie nie męczy :)

      Usuń
  2. 2013 rok był całkiem niezły u ciebie, nie masz się co martwić! Wiadomo, jeśli obowiązków więcej, to i mniej czasu wolnego. Obyś w 2014 miała go więcej :)
    A "Czas żniw" bardzo mi się podobał, czytałam parę tygodni temu. Bardzo ciekawe rozpoczęcie serii. :D

    OdpowiedzUsuń