NOWOŚCI

wtorek, 31 grudnia 2013

Było, jest i będzie, czyli podsumowanie roku 2013!

    Blog Filmy według Agniechy przetrwał kolejny rok, jeżeli dobrze pamiętam, to już 9 za mną. Wybaczcie... wciąż nie pamiętam, czy pierwsza opinia pojawiła się w 2004, czy 2005 roku. Bardziej skłaniam się ku tej pierwszej wersji. No, ale do rzeczy. Sylwester, zakończenie roku już dziś, wobec czego wszyscy szykują sobie na blogach podsumowania tego co wydarzyło się w mijającym roku. Jako, że nigdy nie byłam gorsza w tej kwestii postanowiłam się sprężyć pomimo niedoboru czasu.

 

Jak zawsze na początek trochę STATYSTYK!
W tym roku obejrzałam zaledwie 104 filmów. Pomijam oczywiście te, co oglądałam kilka razy, jak „Pacific Rim”. Cóż za spadek formy... W tym:
* 25 w kinie, w większości dzięki legitymacji prasowej portalu A-G-W.info, ale na 7 z nich wybrałam się dzięki zaproszeniom od Warner Bros.
* ok. 30 na DVD m.in. 10 na DVD od Galapagos, 10 od Film Freak, 8 od Kino Świat, itp.
Pierwszym filmem obejrzanym w 2013 roku był „Sinister”, a ostatnim „Jeździec znikąd”, póki co. Wiadomo, że Sylwestrowa noc może dać maraton filmowy.
Za to prawdziwe szaleństwo zaczyna się w drugiej części mojej manii, bowiem na mojej liście mam ponad 700 pozycji serialowych, chodzi o pojedyncze odcinki sezonów. Nawet nie chcę zliczać ile czasu na to poszło i od razu uprzedzam pytania: nie wiem, jak znalazłam na to czas. Coś kosztem czegoś i jak widać przełożyło się to na marne oglądanie filmów i czytanie książek.
Daje to w sumie 36 różnych seriali, wśród nich znalazło się przede wszystkim odświeżanie „Przyjaciół”, nadrabianie zaległości takich tytułów jak „Suburgatory”, „Community” oraz „Games of Thrones”. Jestem na etapie ogarniania „American Horror Story”. W 2013 roku zakończyłam zaledwie trzy seriale: „Dextera”, „Rodzinę Borgiów” oraz „Spartakusa”. Niektóre z bardzo dramatycznym finałem, a inne bardzo zawodzące. Rozpoczęłam przygodę z około 8 serialami, w tym z „The Following”, „Under the Dome” oraz „Agentami Marvela” i „Sleepy Hollow”, kontynuować będę zaledwie połowę. Po nowym roku powrócą moi ulubieńcy, ale pisać będę o nich dopiero za rok.

Na blogu pojawiły się 82 recenzje, a także 3 wydania SHORTów, czyli moje nowe krótkie formy twórcze zrodzone z częstych niemocy i braków weny oraz 2 rankingi i kilka tekstów zbiorczych o serialach.
Rok 2013 otworzyłam recenzją:
a zamknęłam:


BLOGOWE ZNAJOMOŚCI, czyli spotkania OBFu!

Przy okazji marcowych odwiedzin u mojej warszawskiej przyjaciółki spotkałam się z kilkoma blogerami filmowymi stacjonującymi w Warszawie i okolicach, a należących do naszej OBFowiej ekipy. Zawsze to lepiej wiedzieć z kim dyskutuje się na co dzień. Jako, że bardzo się za sobą stęskniliśmy, ale też chcieliśmy poznać pozostałych ludków zjechaliśmy się wszyscy do Krakowa, aby w okresie koncertu Florence & The Machines pogłębić nasze znajomości. Tam troszku pozwiedzaliśmy, pojedliśmy i poznaliśmy się bliżej, choć odbywało się to w dość dziwny i chaotyczny sposób. Do domu wróciłam padnięta, ale szczęśliwa. Gdzieś pomiędzy zlinczowano mnie i Szymalana, że jako przedstawiciele śląskich blogerów nie spotkaliśmy się ani razu. Wstyd i hańba, więc szybko nadrobiliśmy zaległości. Wszystko mogło się rozwinąć dzięki naszej współpracy z Warner Bros., który to oboje nas wysyłał na te same filmy do kina. Wobec czego, z tego miejsca pragnę ogromnie podziękować za te wszystkie możliwości!


WSPÓŁPRACE I KONTAKTY, czyli Agniecha w wielkim filmowym świecie!
W tym roku kontakty z dystrybutorami sięgnęły zenitu. Nie dość, że kontynuowałam świetną współpracę z firmą Galapagos oraz Warner Bros. nawiązałam nowe znajomości z przedstawicielami Kino Świat oraz Film Freak, która to firma rozprowadza filmy m.in. wytwórni Imperial-Cinepix, czy United International Pictures. Bardzo cenię sobie wszelkie kontakty i przyznam się szczerze- jestem mile zaskoczona, że w ogóle ktoś mnie dostrzegł. Dlatego gorąco dziękuję!
Jeżeli chodzi o pracę dla najrozmaitszych portali, to oczywiście pozostaję z Anime-Games-World, dzięki któremu, a także powiązaniu z przedstawicielami Cinema City mogę nadal chodzić do kina za free. Dziękuję! Co do innych portali, to na razie po rezygnowałam ze współdziałania z większością z nich, a wszystko z powodu braku czasu na cokolwiek. Może jak ogarnę się w przyszłym roku, to coś podziałam.

ZESTAWIENIA, czyli wszystko to co najlepsze i najgorsze spotkało mnie ze strony filmowej sfery w mijającym roku.

10 najlepszych filmów roku
Iluzja
Django
Polowanie
Wielki Gatsby
Grawitacja
Czas na miłość
Pacific Rim
Życie Pi
Niemożliwe
Obecność
World War Z

5 najgorszych filmów roku
Wyszłam za mąż, zaraz wracam
Złodziej tożsamości
Mama
Parker
Nieulotne
3 najlepsze animacje
Kraina lodu
Tajemnica Zielonego Królestwa
Minionki rozrabiają

3 najbardziej widowiskowe filmy
Pacific Rim
World War Z
Thor: Mroczny świat
6 ulubionych ścieżek dźwiękowych
Django
Życie Pi
Nędznicy
Wielki Gatsby
Pacific Rim
Kraina lodu

6 najlepszych sezonów seriali
Castle (sezon 6)
Sleepy Hollow (sezon 1)
The Following (sezon 1)
Spartakus: Wojna potępionych
Hannibal (sezon 1)
Supernatural (sezon 9)

5 najgorszych serii serialowych
Agenci S.H.I.E.L.D. (sezon 1)
Przepis na życie (sezon 5)
Cult (sezon 1)
Supernatural (sezon 8)
Dwóch i pół (sezon 10)

2 najbardziej szokujące wydarzenia filmowe roku
30. listopada - Śmierć Paula Walkera: aktor zginął wypadku samochodowym.
13. lipca – Śmierć Cory'ego Monteitha: gwiazda serialu „Glee” przedawkowała narkotyki



Na co czekam w 2014 roku, czyli moje OCZEKIWANIA 2014 !
Wilk z Wall Street, reż. Martin Scorsese – 03. stycznia
47 Roninów, reż. Carl Rinsch - 10. stycznia
Nimfomanka, reż. Lars von Trier – 10. stycznia
Ratując pana Banksa, reż. John Lee Hancock – 24. stycznia
Paranormal Activity: Naznaczeni, reż. Christopher Landon - 24. stycznia
Ja, Frankenstein, reż. Stuart Bealttie – 24. stycznia
Zniewolony, reż. Steve McQueen – 31. stycznia
Nimfomanka. Część II, reż. Lars von Trier – 31. stycznia
Złodziejka książek, reż. Brian Percival- 31. stycznia
RoboCop, reż. Jose Padilha – 07. lutego
Zimowa opowieść, reż. Akiva Goldsman – 14. lutego
Akademia wampirów, reż. Mark Waters – 14. lutego
Pompeje, reż. Paul W.S. Anderson – 21. lutego
Non-Stop, reż. Jaume Collet-Serra – 28. lutego
300: Początek imperium, reż. Noam Murro – 07. marca
Niezgodna, reż. Neil Burger – 21. marca
Noe. Wybrany przez Boga, reż. Darren Aranofsky – 28. marca
Captain America. Zimowy żołnierz, reż. Anthony Russo - 28. marca
Imigrantka, reż. James Gray – 04. kwietnia
Niesamowity SpiderMan 2, reż. Marc Webb - 21. kwietnia
Transcendence, reż. Wally Pfister – 09. maja
Godzilla, reż. Gareth Edwards - 16. maja
X Men: Przeszłość, która nadejdzie, reż. Bryan Singer – 23. maja
Na skraju jutra, reż. Doug Liman- 30. maja
Czarownica, reż. Robert Stromberg - 30. maja
Gwiazd naszych wina, reż. Josh Boone – 06. czerwca
Transformers: Age of Extinction, reż. Michael Bay – 27. czerwca
Jupiter Ascending, reż. Andy Wachowski – 25. lipca
Strażnicy Galaktyki, reż. James Gunn – 01. sierpnia
Więzień Labiryntu, reż. Wes Ball – 19. września
Interstellar, reż. Christopher Nolan – 07. listopada


I standardowo... ŻYCZENIA!
Na Nowy Rok 2014 życzę Wam wszystkim wiele zdrowia, szczęścia i miłości. Niech Wasze marzenia spełniają się niczym za dotknięciem magicznej różdżki. Wielu sukcesów w życiu zawodowym i osobistym, a także... całej masy wspaniałych premier filmowych! Niech bilety do kin stanieją, a wydania DVD będą pełne wspaniałych ciekawostek i różnorakich materiałów dodatkowych. Niech każda złotówka wydana na filmy w przyszłym roku będzie naprawdę jej warta!
A sobie samej życzę więcej wytrwałości, więcej weny i czasu na oglądanie wszystkich wspaniałości, jakie tylko pojawią się na małych i wielkich ekranach.
Szampańskiej zabawy sylwestrowej i niezapomnianych wrażeń w nadchodzącym roku!
-Agniecha
P.S. Do zobaczenia za rok! :P

1 komentarz :

  1. Nie pokuszę się o takie zestawienie po paru miesiącach bytu w blogosferze :)

    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń