NOWOŚCI

poniedziałek, 25 lutego 2013

O wynikach słów kilka, czyli finał oscarowania

    Do samej gali oczywiście nie dotrwałam, bo i po co. Canal + nie posiadam w swojej telewizornii, a i stałego łącza nie posiadam co bym mogła zasysać ceremonię online. I tak zostawiłam moich współtowarzyszy filmowej fascynacji i ległam spać. Jednakże, gdy tylko rano moje oczy się otworzyły od razu wskoczyłam na mój ulubiony portal filmowy, żeby zobaczyć czy moje typy się sprawdziły oraz czy w przyszłym roku mam zbojkotować całe to wydarzenie poprzez nędzne wybory.
    Niektórzy zwycięzcy całkowicie mnie zaskoczyli, jak chociażby tytuł najlepszej aktorki dla Jennifer Lawrence! Trochę boli mnie, że "Django" nie dostał nagrody za najlepszy film. Nie mniej, cieszę się, że to "Argo" zostało nagrodzone, a nie jeden z wcześniej wspomnianych przeze mnie tytułów. Skrzywdzono również moje poczucie estetyki honorując "Lincolna" za najlepszą scenografię, kiedy wierzyłam, że nagroda słusznie należy się "Annie Kareninie". Jeszcze większy zawód spotkał mnie, gdy przy laureacie za najlepsze efekty zobaczyłam "Życie Pi". Podobał mi się pod względem wizualnym, owszem, ale uważam, że "Hobbit", czy "Avengersi" byli o wiele piękniejsi. No, ale cóż.. z gustami się nie dyskutuje. Raduje mnie fakt, że udało mi się obstawić 9 na 17 kategorii, w których w ogóle miałam swoich faworytów. Całkiem nie najgorszy wynik, co nie? Zobaczymy, co to się będzie działo w przyszłym roku...

Najlepszy film
Mój typ: "Django"
Zwycięzca: "Operacja Argo"
Najlepszy aktor pierwszoplanowy
Mój typ: Hugh Jackman ("Nędznicy")
Zwycięzca: Daniel Day Lewis ("Lincoln")
Najlepsza aktorka pierwszoplanowa
Mój typ: Emmanuelle Riva ("Miłość")
Zwycięzca: Jennifer Lawrence ("Poradnik pozytywnego myślenia")
Najlepsza aktorka drugoplanowa
Mój typ: Anne Hathaway ("Les Miserables. Nędznicy")
Zwycięzca: Anne Hathaway ("Les Miserables. Nędznicy")
Najlepszy aktor drugoplanowy
Mój typ: Christopher Waltz ("Django")
Zwycięzca: Christopher Waltz ("Django")
Najlepszy reżyser
Mój typ: Ang Lee ("Życie Pi")
Zwycięzca: Ang Lee ("Życie Pi")
Najlepszy długometrażowy film animowany
Mój typ: "Merida Waleczna"
Zwycięzca: "Merida Waleczna"
Najlepsze zdjęcia
Mój typ: "Anna Karenina" (Seamsu McGarvey)
Zwycięzca: "Życie Pi" (Claudio Miranda)
Najlepszy scenariusz oryginalny
Mój typ: "Django" (Quentin Tarantino)
Zwycięzca: "Django" (Quentin Tarantino)
Najlepszy scenariusz adaptowany
Mój typ: "Operacja Argo" (Chris Terrio)
Zwycięzca: "Operacja Argo" (Chris Terrio)
Najlepsze kostiumy
Mój typ: "Anna Karenina" (Jacqueline Durran)
Zwycięzca: "Anna Karenina" (Jacqueline Durran)
Najlepszy montaż
Mój typ: "Operacja Argo" (William Goldenberg)
Zwycięzca: "Operacja Argo" (William Goldenberg)
Najlepsza charakteryzacja
Mój typ: "Hobbit: Niezwykła podróż" (Peter Swords King, Richard Taylor, Rick Findlater)
Zwycięzca: "Les Miserables. Nędznicy" (Lisa Westcott)
Najlepsza muzyka
Mój typ: "Życie Pi" (Mychael Danna)
Zwycięzca: "Życie Pi" (Mychael Danna)

Najlepsza piosenka
Mój typ: "Pi's Lullaby" z filmu "Życie Pi"
Zwycięzca: "Skyfall" z filmu "Skyfall"
Najlepsza scenografia
Mój typ: "Anna Karenina" (Sarah Greenwood, Katie Spencer)
Zwycięzca: "Lincoln" (Rick Carter, Jim Erickson)

Najlepsze efekty specjalne
Mój typ: "Hobbit: Niezwykła podróż" (Joe Letteri, Eric Saindon, David Clayton, R. Christopher White)
Zwycięzca: "Życie Pi" (Bill Westenhofer, Guillaume Rocheron, Erik-Jan De Boer)
Najlepszy film nieanglojęzyczny
Zwycięzca: "Miłość", reż. Michael Haneke, Austria

Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny
Zwycięzca: "Searching for Sugar Man"

Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny
Zwycięzca: "Inocente", reż. Sean Fine and Andrea Nix Fine

Najlepszy krótkometrażowy film animowany
Zwycięzca: "Paperman"

Najlepszy krótkometrażowy film aktorski
Zwycięzca: "Curfew", reż. Shawn Christensen

Najlepszy dźwięk
Zwycięzca: "Les Miserables. Nędznicy" (Simon Hayes, Andy Nelson, Mark Paterson, Jonathan Allen, Lee Walpole, John Warhurst)

Najlepszy montaż dźwięku
Zwycięzca #1: "Skyfall" (Per Hallberg and Karen Baker Landers)
Zwycięzca #2: "Wróg numer jeden" (Paul N.J. Ottosson)

4 komentarze :

  1. Cieszy mnie Adele, "Paperman", "Miłość" i "Django". A najbardziej Waltz :).

    OdpowiedzUsuń
  2. No nareszcie koniec tych Oscarów i przestaną już w TV przeżywać tą komerchę, w której nie wygrywają najlepsi tylko najlepiej wypromowani:/

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, obstawiałam podobnie. Nie obejrzałam jeszcze "Searching for Sugar Man", który podoba jest bardzo dobry, ale nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja uwielbiam tę oscarową komercję, były emocje i to jest najważniejsze :) Mi udało się wytypować 10 statuetek, aż sama się sobie dziwię ;)

    OdpowiedzUsuń