NOWOŚCI

piątek, 9 listopada 2012

Liebster Blog


Za nominację dziękuję zarówno Chomikowi, jak i Miłośniczce Książek! 

Zasady zabawy:
"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów wiec daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."
 

Pytania od Chomika:
1. Twój nick - wyjaśnij dlaczego taki, a nie inny. Skąd się wziął i z czym jest związany?
Mój pseudonim ma dość banalną genezę, bowiem powstał dzięki mojej koleżance ze studiów, która tak mnie nazywała. Tak się narodziła Agniecha.

2. Jaką książkę polskiego autora mógłbyś polecić innym czytelnikom?
Oprócz klasyki nic nie przychodzi mi do głowy. Zdecydowanie byłoby to "Spotkanie nad morzem", którą pamiętam jeszcze z podstawówki. Ze współczesnych to twórczość Roberta Cichowlasa, choć jestem zaznajomiona jedynie z jego opowiadaniami.

3. Co sądzisz na temat formy literackiej jaką są opowiadania?
Osobiście bardzo lubię czytać opowiadania, ale prawda jest taka, że nie każdy autor potrafi je pisać. 

4. Gdzie najchętniej czytasz?
Pod kołdrą :P

5. Czy posiadasz w zanadrzu jakąś anegdotę związaną z książką?
Niespecjalnie.

6. Jeśli miał(a)byś wskazać książkę z najbardziej zaskakującym zakończeniem, co to by była za książka?
Oj... tak dużo tego było, że trudno mi jest przytoczyć coś konkretnego. 

7. Jaka jest Twoja ulubiona postać literacka i dlaczego?
Póki co, nie posiadam ulubionej postaci literackiej. Jednakże z niewiadomych powodów sympatią darzę Roberta Langdona od Dana Browna. 

8. Czy posiadasz jakieś marzenie związane z książkami? Jeśli tak, to jakie?
Posiadam, a i owszem. Marzy mi się dom, w którym z jednego pokoju będę mogła zrobić sobie biblioteczkę. W niej regały od podłogi po sufit upchane książkami, a pośrodku stoliczek i foteliki dwa.

9. Wybierz książkę, w której realiach chciałbyś żyć i napisz dlaczego?
Wolałabym nie żyć w świecie żadnej z książek, w których się zaczytuję. Zapewne nie przetrwałabym tam ani sekundy.

10. Powiąż dowolną książkę z pasującym wg Ciebie do niej utworem muzycznym. Jaka to książka i jaki utwór?
Na tę chwilę ciężko mi cokolwiek wymyślić.

11. AudioBook, eBook, czy po prostu Book?
Zdecydowanie Book, choć ostatnio próbuję się przekonać do eBooka. Mam nadzieję, że zakup czytnika pomoże mi w oswajaniu. Do AudioBooków ciężko mi się przyzwyczaić, bo jestem wzrokowcem i nie mogłabym się skupić na słuchowisku. No, ale faza prób jeszcze przede mną. 

Pytania od Miłośniczki Książek:
1. Jaką umiejętność chciałabyś nabyć?
Moim odwiecznym marzeniem jest nauczenie się języka hiszpańskiego. Nie wiem, czy to skrzywienie nabyte w dzieciństwie po oglądaniu argentyńskich telenoweli, ale warto byłoby się wzbogacić. Chciałabym też nauczyć się panować nad stresem, bowiem ta zdolność u mnie chwieje się w posadach, póki co.  


2. Czy wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?
Choć jestem romantyczką, nie wierzę w coś takiego, jak miłość od pierwszego wejrzenia. Po pierwszym spojrzeniu można się jedynie zauroczyć, można poczuć to coś, ale na pewno nie jest to miłość. Ja się przynajmniej z tym nie spotkałam.  

3. Co jest Twoim ulubionym daniem?
Ciężko stwierdzić. Lubię włoską pizzę, ale także polskie pierogi- najlepiej ze szpinakiem. Kocham także zalewajkę robioną przez moją babcię, ale również fasolkę po bretońsku mojego taty. Te cztery to moje ulubione. 

4. Jakiej cechy charakteru najbardziej w sobie nie lubisz?
Przewrażliwienie, które nie tylko wywołuje niepohamowane morze łez podczas najbardziej wzruszających filmów i książek, ale przede wszystkim nerwowość.

5. Wybaczyłabyś zdradę facetowi?
To pytanie równoważne z tym, czy wybaczyłabym swojemu mężowi. To wszystko zależy od formy zdrady. Myślę jednak, że wybaczyłabym, ale chyba nigdy bym o tym nie zapomniała. 

6. Co najbardziej cenisz u płci przeciwnej?
Obiektywizm. Nie rządzą nimi burze hormonów, nie strzelają fochami. Są zwyczajni, niewzruszeni i czasem marzę o tym, aby tak samo się nie przejmować. 

7. Na jak poważne i wielkie poświęcenie bliskiej osobie byłabyś zdolna?
Myślę, że dla drugiej osoby byłabym w stanie zrobić wszystko. Poświęcić swoją karierę zawodową, aby być przy niej w najgorszych momentach. Czy chociażby nawet poświęcić własne życie.  

8. Pomogłabyś swojemu największemu wrogowi w ciężkiej sytuacji?
Nie mam pojęcia. Wszystko zależy od tego jakiej pomocy by potrzebował i dlaczego zalazł mi za skórę. 

9. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Oklepany z "Jesiennej miłości" Nicholasa Sparksa: "Miłość jest jak wiatr. Nie widzę jej, ale czuję".

10. Częściej kierujesz się sercem czy rozumem?
Niestety, sercem. 
  
11. Czy istnieje książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na życie?
O dziwo, tak! Jest to książka o tytule "Loteria" autorstwa Patrici Wood.


Moje pytania:
1. Gdybyś mógł (mogła) posiąść jedną nadprzyrodzoną moc, jaką byś wybrał/-a?
2. Co myślisz o wymianach książek pomiędzy blogerami i innymi czytelnikami?
3. Czy zdarza Ci się czytać jedną książkę więcej niż raz? Jeżeli tak to podaj przykład (przykłady).
4. Którą ze swoich książek uratowałbyś/uratowałabyś z płonącego mieszkania?
5. Czy zdarzało Ci się przeskakiwać między wierszami czytając książkę?
6. Z którym bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz i dlaczego?
7. Którą z książek najchętniej zobaczyłabyś na wielkim ekranie?
8. Skąd wzięła się Twoja pasja do książek?
9. Co byś zrobił/-a, gdyby jednego dnia zniknęły książki na całym świecie?
10. Opisz siebie w trzech słowach.
11. Wyobraź sobie siebie za 10 lat. Gdzie jesteś, co robisz, z kim jesteś, jak wyglądasz?

Nominuję:
Czarny Kapturek z bloga http://mhroczne-ksiazki.blogspot.com/

Kierowałam się tym samym kryterium co większość, czyli mniej niż 100 obserwujących. Jednakże, jako, że takowych blogów jest już niewiele, zapraszam do zabawy każdego chętnego.


Z pozdrowieniami,
Agniecha

Prześlij komentarz