NOWOŚCI

wtorek, 21 lutego 2012

Nagrody OBF2012!

    Od dłuższego czasu w sieci istnieje niezwykła organizacja, która pozwala sobie na zrzeszanie najlepszych blogów filmowych. Organizacja Blogów Filmowych, bo tak brzmi jej pełna nazwa nie tylko łączy recenzentów produkcji filmowych, nie tylko pozwala im się rozwijać i tworzyć coś wspólnie, ale przede wszystkim, każdego roku, wręcza nagrody dla najlepszych filmów! 

    W tym roku, po raz pierwszy i ja biorę udział w tym niesamowitym przedsięwzięciu i jak się okazało miałam z tym ogromny problem. Choć nasza wspaniała ekipa miała wybierać filmy, które pojawiły się na polskich ekranach od lutego 2011 do 31 stycznia 2012 roku, to jak się okazało ja sama nie widziałam większości z nich. Wobec tego nie popisałam się przy nominacjach, bo trudno, abym typowała filmy, których nie widziałam. Świadoma swoich mało ambitnych produkcji posłałam listę Prezesowi i z niecierpliwością oczekiwałam zbiorczego zestawienia nominacji do najlepszych produkcji, itp. Z zafascynowaniem obserwowałam, że o dziwo część z moich typów pojawiła się w zestawieniu! 


    Oczywiście, wiedziałam, że najwięcej nominacji zdobędą filmy, których nie widziałam, a które są powszechnie uwielbiane. Wśród nich oczywiście "127 godzin", "Moneyball" oraz "Służące". Największym zaskoczeniem dla mnie okazała się być kategoria najlepszej aktorki drugoplanowej, która została zaatakowana przez żeńską część obsady filmu "Służące" oraz "Fighter". Zawiodłam się trochę wyborem najlepszych plakatów, ale piękno jest pojęciem względnym więc można było tego oczekiwać. Jak zawsze wiernie kibicuję kategorii Najlepszych efektów specjalnych, jako, że w niej widziałam najwięcej filmów. Wobec czego będę trzymać kciuki za Transformery!

    Tym razem wprowadzono nową kategorię, do której bloggerzy filmowi zgłaszali swoich własnych recenzji. Jednakże to nie my będziemy decydować o tym która recenzja otrzyma nagrodę, a jedynie wyspecjalizowana w tym ekipa. Osobiście nawet w tym temacie miałam problem z wyborem swojego najlepszego tekstu, ale ostatecznie mój wybór padł na "Sucker Punch".

Poniżej pełna lista nominacji. Wyniki naszych typów poznamy 17 marca na internetowej gali OBF2012!

Najlepszy film
Kocha, lubi, szanuje
127 godzin
Moneyball
X-Men: Pierwsza klasa
Służące

Najlepszy scenariusz
Kocha, lubi, szanuje
Moneyball
127 godzin
O północy w Paryżu
Służące

Najlepsza reżyseria
Nicolas Winding Refn (Drive)
Danny Boyle (127 godzin)
David Fincher (Dziewczyna z tatuażem)
Agnieszka Holland (W ciemności)
J. J. Abrams (Super 8)

Najlepszy aktor pierwszoplanowy
James Franco (127 godzin)
Brad Pitt (Moneyball)
Ryan Gosling (Drive)
Jeff Bridges (Prawdziwe męstwo)
Robert Więckiewicz (W ciemności)

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa
Rooney Mara (Dziewczyna z tatuażem)
Jennifer Lawrence (Do szpiku kości)
Nicole Kidman (Między światami)
Tilda Swinton (Musimy porozmawiać o Kevinie)
Kirsten Dunst (Melancholia)

Najlepszy aktor drugoplanowy
Christian Bale (Fighter) 
Jonah Hill (Moneyball)
Tom Hardy (Szpieg)
Harrison Ford (Kowboje i obcy)
Christopher Plummer (Debiutanci)

Najlepsza aktorka drugoplanowa
Jessica Chastain (Służące)
Melissa Leo (Fighter)
Amy Adams (Fighter)
Octavia Spencer (Służące)
Bryce Dallas Howard (Służące)

Najlepsza muzyka
Cliff Martinez (Drive)
Alexandre Desplat (Harry Potter i insygnia śmierci cz. 2)
Trent Reznor & Atticus Ross (Dziewczyna z tatuażem)
Michael Giacchino (Super 8)
A. R. Rahman (127 godzin)

Najlepszy utwór muzyki filmowej
“Letting Go” Michael Giacchino (Super 8)
„Liberation” A. R. Rahman (127 godzin)
„The Stampede – I’m Coming Home” James Newton Howard (Woda dla słoni)
"Statues" Alexandre Desplat (Harry Potter i Insygnia Smierci. cz.2)
“X-men Theme” Henry Jackman (X-men: Pierwsza klasa)

Najlepszy plakat

 
O północy w Paryżu
127 godzin
Drive

Melancholia
Nie opuszczaj mnie

Najlepszy zwiastun
Harry Potter i Insygnia Śmierci część 2 http://www.filmweb.pl/video/trailer/nr+1+%28polski%29-24907

Najlepsza scenografia

Harry Potter i Insygnia Śmierci część 2
Szpieg
Prawdziwe męstwo
Czas wojny
O północy w Paryżu
Najlepsze zdjęcia
127 godzin
Dziewczyna z tatuażem
Prawdziwe męstwo
Czas wojny
Melancholia

Najlepsze kostiumy
Prawdziwe męstwo
Szpieg
Burleska
Harry Potter i Insygnia Śmierci część 2
Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach

Najlepsza piosenka filmowa
„Imigrant song” by Karen O (Dziewczyna z tatuażem)
 “A real hero” College (Drive)
„Sweet Dreams” – Emily Browning (Sucker Punch)
„Nightcall” Kavinsky (Drive)
“Is your love strong enoug” by How to Destroy Angels (Dziewczyna z tatuażem)

Najlepszy montaż
127 godzin
Dziewczyna z tatuażem
Drive
Moneyball
Drzewo życia

Najlepsze efekty specjalne
Harry Potter i  insygnia śmierci cz.2
Transformers 3
X-men
Geneza Planety Małp
Super 8

 
KATEGORIE BLOGOWE:
Najlepszy blog

Najlepsza recenzja roku:
Sucker Punch - Agniecha
Dług - Szymalan
Memento – Miro
Debiutanci - Milczący krytyk

Prześlij komentarz