NOWOŚCI

piątek, 25 lutego 2011

Oscary 2011

FILM
"127 godzin"
"Czarny łabędź"
"Do szpiku kości"
"Fighter"
"Incepcja"
"Jak zostać królem"
"Prawdziwe męstwo"
""The Social Network"
"Toy Story 3"
"Wszystko w porządku"
 
Mój typ: Mam tutaj pewien dylemat, bo nominowanych zostało wiele filmów. Jednakże wybieram ten, który najbardziej mi się podobał ze wszystkich, czyli "Incepcja". Za oryginalność, za zakończenie, za nieprzewidywalność, za perfekcyjność.
Laureat: "Jak zostać królem"


REŻYSERIA
Darren Aronofsky - "Czarny łabędź"
Ethan i Joel Coen - "Prawdziwe męstwo"
David Fincher - "The Social Network"
Tom Hooper - "Jak zostać królem"
David O. Russell - "Fighter"


Mój typ: W tym miejscu odczuwam spore rozczarowanie, że nominowany nie zostać Christopher Nolan. Wobec zaistniałej sytuacji i takiego zestawienia rozważam wygraną Finchera lub Aronofsky'ego. Nie potrafię wybrać, który lepszy. Każdy na swój sposób jest wyjątkowy i to dzięki nim aktorzy i ekipa wykonali takie dobre filmy.
Laureat: Tom Hooper- "Jak zostać królem"


SCENARIUSZ ORYGINALNY

Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg- "Wszystko w porządku"
Mike Leigh- "Kolejny rok"
Christopher Nolan- "Incepcja"
David Seidler- "Jak zostać królem"
 Paul Tamasy, Scott Silver, Eric Johnson- "Fighter"

Mój typ: Tutaj nie mam wątpliwości. Oscara powinien otrzymać Nolan. Właściwie powody są takie same, jak przy wyborze najlepszego filmu.
Laureat: 
David Seidler- "Jak zostać królem"




SCENARIUSZ ADAPTOWANY 
Michael Arndt- "Toy Story 3"
  Danny Boyle, Simon Beaufoy- "127 godzin"
 Ethan i Joel Coen- "Prawdziwe męstwo"
Debra Granik, Anne Rosellini- "Do szpiku kości"
Aaron Sorkin- "The Social Network"  
Mój typ: Aaron Sorkin. Chociaż trudno jest ocenić perfekcję scenariusza nie znając wcześniej książki.
Laureat: Aaron Sorkin- "The Social Network"




AKTOR PIERWSZOPLANOWY 
Javier Bardem- "Biutiful"
Jeff Bridges- "Prawdziwe męstwo"
Jesse Eisenberg- "The Social Network"
Colin Firth- "Jak zostać królem"
James Franco- "127 godzin"

Mój typ: Kolejny zawód, gdyż wśród nominowanych nie ma DiCaprio. Wobec tego stawiam na mojego drugiego faworyta, czyli Jesse'go Eisenberga, chociaż prawdopodobnie wygra Firth.
Laureat: Colin Firth- "Jak zostać królem"




AKTOR DRUGOPLANOWY 
Christian Bale- "Fighter"
Josh Hawkes- "Do szpiku kości"
Jeremy Renner- "Miasto złodziei"
Mark Ruffalo- "Wszystko w porządku"
Geoffrey Rush- "Jak zostać królem"

Mój typ: Ubolewam nad tym, że Garfield nie otrzymał nominacji. W takim zestawieniu kibicować będę Rushowi. Za jego humor i jednoczesną powagę oraz zaangażowanie w postaci Lionela.
Laureat:
Christian Bale- "Fighter"



AKTORKA PIERWSZOPLANOWA
Annette Benning- "Wszystko w porządku"
Nicole Kidman- "Między światami"
Jennifer Lawrence- "Do szpiku kości"
Natalie Portman- "Czarny łabędź"
Michelle Williams- "Blue Valentine"

Mój typ: Oscara koniecznie musi otrzymać Natalie Portman. Swoją rolę zagrała perfekcyjnie, chociaż miała niezwykle trudne zadanie zaprezentowania dwóch zupełnie różnych osobowości.
Laureat: 
Natalie Portman- "Czarny łabędź"




AKTORKA DRUGOPLANOWA 
Amy Adams- "Fighter"
Helena Bonham Carter- "Jak zostać królem"
 Melissa Leo- "Fighter"
Hailee Steinfeld- "Prawdziwe męstwo"
Jacki Weaver- "Królestwo zwierząt"

Mój typ: Widziałam jedynie kreację Heleny Bonham Carter, więc jedynie na nią mogę postawić.
Laureat: Melissa Leo- "Fighter"



FILM ANIMOWANY
"Iluzjonista"
"Jak wytresować smoka"
"Toy Story 3"

Mój typ: Kolejne rozczarowanie. Gdzie jest "Jak ukraść Księżyc"?! Pomijając fakt, że tylko trzy filmy są nominowane do tej nagrody. Stawiam na "Toy Story 3" za kilkukrotne doprowadzenie mnie do łez, za przenikliwość, za uczuciowość, za morał, no i za sentymentalizm.
Laureat: 
"Toy Story 3"




FILM NIEANGLOJĘZYCZNY
"Biutiful" (Meksyk)
"Haeven" (Dania)
"Hors-la-loi" (Algieria)
"Kieł" (Grecja)
"Pogorzelisko" (Kanada)
 

Mój typ: Solidaryzuję się z krajami hiszpańskojęzycznymi wobec czego "Biutiful".
Laureat:
"Haeven"




PEŁNOMETRAŻOWY DOKUMENT
"GasLand"
"Inside Job"
"Śmietnisko"
"Wojna Restrepo"
"Wyjście przez sklep z pamiątkami"

Mój typ: Uważam, że szansę ma "Wojna Restrepo", jednakże nie mogę obiektywnie tego ocenić, gdyż żadnego z filmów nie widziałam.
Laureat:
"Inside Job"




ZDJĘCIA 
Danny Cohen- "Jak zostać królem"
 Jeff Cronenweth- "The Social Network"
Roger Deakins- "Prawdziwe męstwo"
Matthew Libatique- "Czarny łabędź"
Wally Pfister- "Incepcja"

Mój typ: "Incepcja" bądź "Czarny łabędź"- którykolwiek zdobędzie nagrodę, będę zadowolona.
Laureat:
Wally Pfister- "Incepcja"




KOSTIUMY
"Alicja w Krainie Czarów"
 "Jak zostać królem"
"Jestem miłością"
"Prawdziwe męstwo"
"The Tempest"

Mój typ: W tej kategorii nie mam wątpliwości, że za kostiumy powinni zostać uhonorowani ludzie od "Alicji". Za niekonwencjonalne kreacje, za piękno szytych strojów, a także ich różnorodność.
Laureat:
"Alicja w Krainie Czarów"




SCENOGRAFIA
"Alicja w Krainie Czarów"
"Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I"
"Incepcja"
"Jak zostać królem"
"Prawdziwe męstwo"

Mój typ: Ponownie "Alicja w Krainie Czarów". Chociaż w takim zestawieniu może przegrać albo z "Harrym" lub z "Incepcją". Nie mniej rozczarowań nie powinno być, no chyba, że laureatem zostanie "Prawdziwe męstwo".
Laureat:
"Alicja w Krainie Czarów"




CHARAKTERYZACJA   
"Barney's Version"
"Niepokonani"
"Wilkołak"

Mój typ: Nie widziałam innych więc "Wilkołak". Genialna charakteryzacja Del Toro i Hopkinsa, by upodobnić ich do bestii.
Laureat:
"Wilkołak"






MONTAŻ
"127 godzin"
"Czarny łabędź"
"Fighter"
"Jak zostać królem"
"The Social Network"

Mój typ: Gdzie jest "Incepcja"?! Skandal. Wobec tego obstawiam "The Social Network" chociaż w tej kwestii nie umywa się do "Incepcji".
Laureat:
"The Social Network"




MUZYKA 
Alexandre Desplat - "Jak zostać królem"

  John Powell- "Jak wytresować smoka"
A.R. Rahman- "127 godzin"
Trent Reznor, Atticus Ross- "The Social Network"
Hans Zimmer- "Incepcja"
 

Mój typ: Akademia znowu dowaliła z grubej rury i przy nominacjach zapomniała uwzględnić twórczości Daft Punka dla filmu "Tron: Dziedzictwo"! Ale w zestawieniu pojawia się nazwisko Hansa Zimmera, a on dla mnie pozostanie kompozytorem doskonałym i bardzo wszechstronnym, dlatego też "Incepcja" musi otrzymać tego Oscara.
Laureat:
Trent Reznor, Atticus Ross- "The Social Network"




PIOSENKA FILMOWA
"127 godzin"- "If I Rise", wyk. Dido i A.R. Rahman
"Country Strong"- "Coming Home", wyk. Gwyneth Paltrow
"Toy Story 3"- "We Belong Together", wyk. Randy Newman
"Zaplątani"- "I See the Light", wyk. Mandy Moore i Zachary Levi

Mój typ: Nie wiem jak inne piosenki, ale "We Belong Together" najbardziej do mnie przemawia. Mam nadzieję, że to ten utwór dostanie nagrodę.
Laureat:
"Toy Story 3"- "We Belong Together", wyk. Randy Newman




DŹWIĘK
"Incepcja"
"Jak zostać królem"
"Prawdziwe męstwo"
"Salt"
"The Social Network"

Mój typ: "Incepcja"! Koniecznie. Co tutaj dużo mówić, bez porównania z innymi.
Laureat:
"Incepcja"




MONTAŻ DŹWIĘKU  
 "Incepcja"
"Niepowstrzymany"
"Prawdziwe męstwo"
"Toy Story 3"
"Tron: Dziedzictwo"

Mój typ: "Incepcja" bądź "Tron". Wolałabym, aby drugi otrzymał nagrodę, żeby chociaż jeden Oscar był na koncie tej produkcji.
Laureat:
"Incepcja"




EFEKTY SPECJALNE   
"Alicja w Krainie Czarów"
"Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I"
"Incepcja"
"Iron Man 2"
"Medium"

Mój typ: Tutaj mam spory dylemat, ponieważ zarówno "Alicja", jak i "Incepcja" oraz "Iron Man 2" zasługują na nagrodę. Myślę jednak, że najbardziej należy się "Incepcji"- tworzenie świata snu Ariadne przebija całą animację "Alicji".
Laureat:
"Incepcja"




KRÓTKOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY
"Day & Night"
"Let's Pollute"
"Madagaskar, carnet de voyage"
"The Gruffalo"
"The Lost Thing"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat:
"The Lost Thing"




KRÓTKOMETRAŻOWY FILM AKTORSKI
 "God of Love"
"Na Wewe"
"The Confession"
"The Crush"
"Wish 143"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat:
"God of Love"




DOKUMENTALNY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY   
"Killing in the Name"
"Poster Girl"
"Strangers No More"
"Sun Come Up"
"The Warriors of Quigang"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat:
"Strangers No More"

Prześlij komentarz