NOWOŚCI

sobota, 30 czerwca 2007

261. Krwawe Święta, reż. Glen Morgan

Oryginalny tytuł: Black Christmas
Reżyseria: Glen Morgan 
Scenariusz: Glen Morgan
Zdjęcia: Robert McLachlan 
Kraj: USA / Kanada 
Gatunek: Horror 
Premiera światowa: 15 grudnia 2006
Premiera polska: 15 grudnia 2006 
Obsada: Katie Cassidy, Michelle Trachtenberg, Kristen Cloke, Crystal Lowe, Mary Elizabeth Winstead, Oliver Hudson, Jessica Harmon, Leela Savasta, Lacey Chabert, Robert Mann


Historia:
    Grupka dziewczyn pozostaje na Święta Bożego Narodzenia w kampusie.  Nie zdają sobie sprawy z tego, że dom, w którym znajduje się ich bractwo należał niegdyś do Billy`ego,cierpiącego na dziwną chorobę wątroby psychopatycznego mordercy, który w któreś z kolei Święta Bożego Narodzenia zamordował swoją matkę i ojczyma. Trafił do zakładu psychiatrycznego, ale nikt nie spodziewa się, że w tegoroczne Święta wróci do domu.
Plusy:
-        niezwykły pomysł na niezwykłego mordercę. Choroba wątroby Billy`ego sprawiała, że jego skóra była żółta. Coś dziwnego. Mieliśmy już wiele rodzajów morderców, ale ten był jedyny w swoim rodzaju.
-        Przerażający. No momentami można było się wystarczyć.Właściwie to bardziej film obrzydzał niż przerażał. Sam fakt tego jak Billy zabił swoją rodzinę. Gdy zabił swoją matkę zrobił sobie z jej skóry ciasteczka,które upiekł, a potem się nimi zajadał popijając jej krwią. Co było w tym obrzydliwego? A no fakt tego, że jak gryzł te skórne ciasteczka to wyciekał tłuszcz.Akurat w tym momencie zebrało mi się na mdłości. Obrzydlistwo jednym słowem.Już nie wspomnę o tym jak zabijał swoje ofiary. Zawijał ich głowy workiem po czym wydłubywał im oczy, które zjadał. Tego samego nauczył swoja młodszą siostrę, a właściwie to córkę.
-        Zaskakujące zakończenie. O dziwo wszyscy zginęli ;] no dobranie wszyscy, ale byłam pewna, że wszyscy zginą. Scena w szpitalu trochę naciągana, ale świetna.
Minusy:
-        nie pojmuję tych kretyńskich horrorów. Dlaczego jak słyszy ktoś coś dziwnego na strychu to musi tam iść? Skąd to się bierze? Jak ja bym coś usłyszała na strychu po interesującej historii o Billy`m to prędzej   nawiewałabym z tej chałupy niż jeszcze po niej łaziła :/
-        niektóre sceny były absurdalne, jak na przykład gdy pokazywali, że matka Billy`ego go wykorzystała a potem miała z nim córkę. Co za paranoja! Albo jak jego matka zabiła jego ojca. Nic dziwnego, że koleś był psychiczny, nie wspominając już o jego córce, która do najnormalniejszych również nie należała, ale cóż się dziwić, nie dość, że brat był jej ojcem to w dodatku chciał jej zrobić krzywdę. Obrzydliwe!
Moja opinia:
    Myślałam, że film będzie lepszy, bo w końcu jest to remake filmu sprzed wielu lat. Oczywiście się zawiodłam. Trochę przerażał, ale bardziej żenował.
 

11 komentarzy :

  1. Co do filmu to wszystkie horrory sie tak zaczynają mogli by wymyslic cos orginalniejszego ale mysle ze bedzie fajny po ogladnieciu!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znoszę horrorów tego typu. ogólnie nie przepadam za nimi. chyba, że mówimy o horrorach nieco starszych, typu "lśnienie", wtedy to inna mowa ;) nie oglądnę, a phi! pozdrawiam, filmhrau. ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Więc tak fabuła filmu trochę oklepana (brak oryginalności)
    Jak na horror to w ogóle nie jest straszny:)
    rzeczywiście trochę żenujący, wszystko mocno naciągane,
    zależy co kto lubi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam tego filmu, ale raczej by mi się nie spodobał. Nie lubię takich krwawych horrorów, w których chodzi tylko o rozlew krwi. Wolę takie mroczne i tajemnicze jak "Jeździec bez głowy", obie części "The Ring" i "Głosów". Byłam dziś na Shreku i w przeciwieństwie do Ciebie bardzo mi się podobał. Uśmiałam się do łez ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow a spodziewałam się, ze to bedzie cos lepszego! a tu takie coś no sama nie wiem przez świeta napaliłam się na ten film, a jednak nie mam co żałować... Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nareszcie Agniecha mnie odwiedziłaś;) Znany film:)Nie widziłam,ale bałam sie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Horrorów zbyt często nie oglądam dlatego i tego nie znam lecz historia jak zawsze ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  8. Horrorów zbyt często nie oglądam dlatego i tego nie znam lecz historia jak zawsze ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam filmu, ale zapewne jest straszny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam film jakiś czas temu ale nic z niego już nie pamiętam, a to dlatego, że był taki sobie :/:/ Pamietam, że chciałam bardzo go obejrzeć, bo strasznie podobał mi sie w nim tytuł filmu ehehhe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. hmm filmu nie ogladalam;P ale ogulnie to fajny pomysl na bloga;D

    OdpowiedzUsuń