NOWOŚCI

środa, 27 czerwca 2007

260. Shrek Trzeci, reż. Raman Hui, Chris Miller

Oryginalny tytuł: Shrek the Third
Seria: Shrek #3
Reżyseria: Raman Hui, Chris Miller
Scenariusz: Peter S. Seaman, Jon Zack, Jeffrey Price, David N. Weiss, J. David Stem, Joe Stillman
Muzyka: Harry Gregson- Williams
Kraj: USA
Gatunek: Animacja, Komedia
Premiera światowa: 17 maja 2007
Premiera polska: 29 czerwca 2007
Obsada: Mike Myers, Cameron Diaz, Eddie Murphy, Antonio Banderas, John Cleese, Julie Andrews, Justin Timberlake, Rupert Everett, Larry King

    Król Zasiedmiogrodu, król Harold, na łożu śmierci mówi Shrekowi, że to właśnie on jest następny w kolejce do tronu. Shrek dosyć szybko uzmysławia sobie, że nie nadaje się na króla więc pyta króla czy nie mógłby tego zlecić komuś innemu. Shrek wraz z Osłem i Kotem wybiera się w poszukiwaniu Artura, kuzyna Fiony, który mógłby objąć tron. Musi się jednak śpieszyć, gdyż o władzę w królestwie ubiega się również Książę z Bajki biorąc sobie za pomocników największych zbirów w mieście. Shrekowi ciąży jednak jeszcze jeden problem. Fiona oznajmiła mu, że będą mieli dziecko.
Plusy:
-    kolory. Oczywiście kolorystyka filmu i w ogóle jego wykonanie jest rewelacyjnie. To trzeba przyznać i wydaje mi się, że w porównaniu z pozostałymi filmami, w tym właściwie jest to najmocniejsza strona.
-    humor. Jest kilka zabawnych sytuacji, aczkolwiek oglądałam go w kiepskiej kopii z kretyńskim tłumaczeniem, w związku z tym, albo duża część tekstu nie była przetłumaczona, albo była przetłumaczona źle. Wiem, że śmieszne było to jak Pinokio próbował nie kłamać, gdy Książę z bajki pytał go gdzie jest Shrek. To było naprawdę zabawne. Szkoda tylko, że nie było przetłumaczone, bo może śmiałabym się dłużej :) Innym śmiesznym motywem był początek podczas, gdy umierał Król Harold. Tak wiem, że nie powinno być to zabawne, ale tak wyszło ;P Podobało mi się jeszcze przeniesienie liceum do czasów średniowiecza :D świetne to było. To im się udało muszę przyznać. Powalił mnie jeszcze motyw jak Ciasteczko "umierało" i całe życie przebiegło mu przed oczami. Nie wiedziałam, że Ciasteczka mogą mieć takie ciekawe życie :D i takie zabawne ;P
-    smoczko- osiołki. Przyznam, że skrzyżowanie smoka z osłem wyszło nawet sympatycznie :D latające i ziejące ogniem osły. I w dodatku jakie są urocze i śliczniutkie :) ach ;]
-    muzyka. Jak zwykle muzyka jest idealnie dopasowana do dziejących się wydarzeń. Jednakże jeden podkład totalnie mnie rozbroił. Gdy księżniczki i królewny próbowały dostać się do pałacu, aby ocalić Shreka słyszalna była w tle muzyka a la bonanza :D no myślałam, że padnę.
Minusy:
-    totalna nuda. Przyznam, że jest to najgorsza część ze wszystkich i na myśl o tym, że powstanie kolejna aż ciarki przechodzą mi po plecach. Film jest okropnie nudny. W pewnym momencie myślałam, że przysnę. Co z tego, że działo się coś śmiesznego czy ciekawego, kiedy trwało to zbyt krótko, a potem nadchodził czas na nuuudę.
-    historia. Już gorszego pomysłu na film to nie potrafili wymyślić. Nie wiem jak to będzie wyglądać w kolejnych częściach. Jest to takie naciągane, że szkoda gadać i szkoda tracić na to czasu.
Ulubione sceny:
-    w liceum.
Moja opinia:
    Film jest żałosny. Nie spodziewałam się co prawda niczego lepszego, ale no po prostu to co zobaczyłam po prostu mnie rozbroiło. Tylko ze względu na humor nie oceniam go jako dno, ale jeżeli ktoś się napala na to do kina to mówię wam, darujcie to sobie, bo nie warto. Wiem, że niektórych zaskoczy moja opinia, ale uważam, że niektórzy się z nią zgodzą.

14 komentarzy :

  1. patrycja.smerfetka19 marca 2012 23:03

    hey! bardzo dziekuje ci za notke o Shreku 3 =)) bardzo milo bylo cos o nim przeczytac=)) jednak wybiore sie na niego do kina , bo tak sie zastanawialam , ale twoja notka mnie przekonala=) p

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba będzie wybrać się z braciakiem do kina bo po reklamach w TV nie daje już spokoju a przy okazji sama z chęcią zobaczę poczynania bohaterów ( najchętniej to osiołka)

    OdpowiedzUsuń
  3. POPIERAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIENAWIDZE SHREKA , DENERWUJE MNIE I TO BARDZO !! BYLAM TYLKO NA JEDYNCE, I NA WIECEJ NIE ZAMIERZAM !!!! pozdrawiam, Marta444 ps. ja bym mu dala DNO

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ! Jestem tu pierwszy raz ale mimo to postanowiłem zostawić komentarz co do produkcji Shreka Tzeciego. Moim skromnym zdaniem na sam początek uwarzam że bajka srasznie przereklamowana ... niema sensu tworzenia z pełnomerażowego filmu/bajki serialu ... jak pewnie wiesz zapowiedziano już 2 kolejne części Shreka. I to mnie zaczyna denerwować że robione to jest pod kase a nie pod widzów. Serdecznie zapraszam na mojego bloga również o filmach. Jest to świeży blog dlatego niech nieziwi cię iloś opisanych filmów. Codziennie opisuje jeden obejżany film. www.MagiaKina.bloog.pl ZAPRASZAM mam nadzieje że będziemy się nawzajem REGURALNIE odwiedzać! Pozdrawiam Maxior ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam oglądac bajki :) Ale Shreka nie trawie :/:/ Widziałam pierwsza część i wogole mi się nie podobała :/ tak wiec zapewne ta cżęść nie obejrze, poza tym z Twojej oceny to nic ciekawego :/
    zapraszam do siebie na bloga na nową noteczkę :)
    fan-gwiazdy.blog.onet.pl
    Cmok :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja siostra mówi mi abym z nią poszła na Shreka 3 :/:/;/ A ja nie mam wogole ochoty iść na ta głupotę :/ W dodatku po Twojej opini i ocenie nie ma nic tam specjalnego, wiec bede musiała jej to wybić z głowy :) zapraszam do siebie na newsik :)
    kino-i-gwiazdy.blog.onet.pl
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Od reklam aż się w głowie kręci. Słyszałam, że ta trzecia część jest bez porównania do pierwszej, ale jest ciekawsza od drugiej, ja nie wiem bo nie oglądałam tej części, co prawda to ja nie przepadam za Shrekiem, ale chciałabym zobaczyć i coś o nim powiedzieć, a teraz nie mogę. ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm nie sadziłamz,e tak słabo go ocenisz,ale sama nie widziłam trójki.Czemu mnie nie odwiedzasz na blogu?

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzieki za info o nowej notce, juz widziałam Shreka III i szczerze spodziewałam sie czegoś lepszego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Idę na Shreka w sobotę i pewnie mi się spodoba jak zawsze :P

    OdpowiedzUsuń
  11. oglądałam chyba tą samą wersję co ty. połowa filmu nie była przetłumaczona. to z pinokiem wiem ze bylo smieszne bo widzialam reklame polska a jak ogladalam to nie przetlumaczyli bo za szybko gadal. jak krol umieral bylo swietne xD no i to życie cisteczka bylo boskie. masz racje film byl nudny.Oglądałam go urywkami przez trzy dni, bo nie mogłam usiedzieć.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. więc tak kilka uwag :)
    Film nie jest do końca zrobiony na podstawie książki. Zgodzę się jest książka ,,Shrek" opowiada ona o ogrze Shreku ale tworzy zupełnie odrębną historię niż ta która jest pokazana w filmie

    Po drugie nie wiem czemu dajesz tak niską ocenę :) ja tam byłem z dzieciakami i nawet mi się podobało. Co prawda nie dorównuję on drugiej części ( która wg. mnie była najlepsza ) ani chociażby pierwszej która też była dobra ale nie jest taka zła.

    Niestety często się tak dzieje że pierwsze części są najlepsze ze wszystkich, np. Straszny film. Chociaż są też filmy w których dzieje się zupełnie inaczej np. trylogia ,,Matrix", bądź ,,Władca pierścieni"

    pozdrowienia www.herosi-funsite.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. wow ogladam sobie wszytsskie te fotki, które tu umiesciłaś, i tak przegladam i przegladam (szczegol;nie podobaja mi się aktorzy wraz swoimi postaciami) no i gdy skonczyłam przegladac przeraziła mnie Twoja ocena?! wow nie spodziewałam się, że tak nisko to ocenisz, ale ja zobaczę kiedys i tez ocenie :) moze nie bedzie jednak tak zle :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej . poszłem na ten film bo mnie prosiła siostrzenica :) ...
    Hej . poszłem na ten film bo mnie prosiła siostrzenica :) Sam też chciałem oglądnąć, ale się rozczarowałem. Straciłem tylko kase w kinie !!! Ludzie to jest najbardziej denny film jaki widziałem !!!! Już w modzie na sukces więcej się dzieje !!! Mam nadzieje że w przyszłości będzie mniej takich filmów. Teraz żałuje że nie posłuchałem do końca twojej oceny tego filmu i się łudziłem że nie będzie tak źle !!! Ten film jest głupi że bardzo mi się podobała 1 i 2 cześć. Cały film się onudziłem

    OdpowiedzUsuń