NOWOŚCI

poniedziałek, 29 listopada 2010

231. Inni, reż. Alejandro Amenabar

Oryginalny tytuł: The Others
Reżyseria: Alejandro Amenabar
Scenariusz: Alejandro Amenabar
Zdjęcia: Javier Aguirresarobe
Muzyka: Alejandro Amenabar
Kraj: USA, Hiszpania, Francja
Gatunek: Thriller
Premiera światowa: 02 sierpnia 2001
Premiera polska: 04 stycznia 2002
Obsada: Nicole Kidman, Christopher Eccleston, Alakina Mann, James Bentley, Fionnula Flanagan, Eric Sykes, Elaine Cassidy

    Grace wraz z dziećmi Anne i Nicolasem mieszkają w ogromnym domu na angielskiej wyspie. Grace dba o to, żeby okna były zawsze zasłonięte, a wszystko to dlatego, że Anne i Nicolas cierpią na alergię na promienie słoneczne. Pewnego dnia do domu Grace puka pani Mills wraz z panem Tuttlem i młodziutką Lydią, którzy znaleźli ofertę pracy jako służba w tym domu. Grace przyjmuje ich. Spokój całej rodziny zostaje zakłócony przez tajemnicze zjawiska. Grace jednak nie wierzy Anne, że to sprawka duchów. Do momentu, gdy sama nie zaczyna wyczuwać obecności innych. Nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że pani Mills i pozostali znają prawdę, którą Grace i jej dzieci również będą musiały za niedługo poznać.
Plusy:
-    oczywiście klimat. Jest to jeden z takich filmów jak u Shyamalana. Jest jakaś spokojna akcja, która coraz bardziej nas ciekawi a potem nagle pach! i zaskakujące zakończenie ;] klimat jest niezwykły. Mgła i ciemności sprzyjają takim sytuacjom jak pojawianie się duchów. No i w dodatku ta tajemniczość, którą skrywa w sobie pani Miles i pozostała służba.
-    napięcie. W takich klimatycznych filmach nigdy nie wiadomo co się za chwile stanie. To jest właśnie najlepsze. Siedzisz sobie spokojnie i oglądasz a tu nagle coś wyskoczy, ktoś krzyknie i już masz gęsią skórkę :D oczywiście tutaj było najlepiej gdy pojawiały się "duchy" i na samym końcu gdy wszystko zbliżało się ku wyjaśnieniu :)
-    zakończenie. Za każdym razem jak oglądam ten film pod koniec filmu serce zaczyna mi szybciej walić, bo wiem co za chwilę się staje. Nigdy mi się nie znudzi to uczucie. Zakończenie jest bardzo zaskakujące, a la "Szósty zmysł" Shyamalana.
-    Nicole Kidman. Ona jest taka piękna... i w ogóle... tyle w niej emocji. Bardzo mi się podobała w tym filmie. Była jednocześnie taka spokojna a zarazem taka zachwiana psychicznie. Genialna rola i genialne wykonanie.
-    Anne i Nicolas. Te dzieciaki to dopiero były przerażające. Właściwie to nic dziwnego, bo przecież nie wychodziły na słońce więc ich trupi wygląd był zrozumiały ;P
Minusy:
-    dla niektórych akcja może się za bardzo ciągnąć, a co za tym idzie może im się zacząć nudzić, ale.. skoro mój ukochany obejrzał ze mną film do końca i nie usnął a byliśmy bardzo zmęczeni to coś w  tym musi być ;P
Ulubiona scena:
-    oczywiście motyw, w którym wszystko się wyjaśnia.
Moja opinia:
    Jest to jeden z moich ulubionych filmów. Oglądam go zawsze, gdy tylko mam taką okazję i na pewno następnym razem też go obejrzę :P

8 komentarzy :

  1. nie widziałam, wiec nie mam zdania....:( Pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie przepadam za Nicole Kidman... ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej.Znam ten film. Już go raz oglądałąm. Musze stwierdzić, że mi się podobał. szczeuline zadziwiajacy był koniec jak okazało sie kto jest naprawde tymi duchami starsząymi w rezydencji. Scena w której mąz głównej bohaterki odchodzi symbolizuje odejście jego ze świata żywych,
    Ten film jest godny uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tak masz rację dla niektórych moze się ciągnać trochę miałam takie złudzenia, ale przezyłam i podobał mi się film :) czego się nie spodziewałam ;) chociaz zawiodłam sie na końcówce ale ogólnie to film jest wart polecenia :) Nicole Kidman świetna :) mam nadzieję, że będę jeszcze mogła Kidman zobaczyć w takiej roli :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądłam film już dawno temu :) I bardzo mi sie podobał, zgodze się z Tobą ze czasami akcja ciśgneła się zbyt długo :/ Po końcowym zakonczeniu filmu byłam w szoku, ze oni nie żyją. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogladalam;] i bardzo mi sie podobal;] Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie to on jest super. Ja horrory lubię oglądać ale póżniej zawsze się trochę boje. Taki cykorek ze mnie : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Nicole , ale filmu nie widziałam , jest taka wyrazista :)

    OdpowiedzUsuń