NOWOŚCI

poniedziałek, 29 listopada 2010

207. Skok przez płot, reż. Tim Johnson, Karey Kirkpatrick

Oryginalny tytuł: Over the Hedge
Reżyseria: Tim Johnson, Karey Kirkpatrick
Scenariusz: T. Lewis, Michael Fry, Len Blum
Na podstawie: komiksu Michaela Fry'a i T. Lewisa
Muzyka: Rupert Gregson- Williams, Hans Zimmer
Kraj: USA
Gatunek: Animacja, Familijny
Premiera światowa: 22 kwietnia 2006
Premiera polska: 07 lipca 2006
Dubbing: Bruce Willis, Garry Shandling, Wanda Sykes, Steve Carell, William Shatner, Avril Lavigne, Eugene Levy, Catherine O`Hara, Shane Baumel, Allison Janney, Nick Nolte

    Szop pracz o imieniu R.J. niszczy wózek z jedzeniem pewnego niedźwiedzia o imieniu Vincent. Niedźwiedź daje mu czas do pełni księżyca, czyli dokładnie tydzień, aby R.J. zebrał wszystkie zniszczone przez niego produkty. W tym samym czasie zwierzęta z pobliskiego lasu budzą się z zimowego snu. Stojący na czele rodziny żółw Verne wraz z wiewiórką Hammym odkrywają, że coś dziwnego stało się z ich lasem, ponieważ został ogrodzony czymś czego wcześniej nie znali. W tym momencie pojawia się R.J., który jest obeznany w sprawach ludzi. Wyjaśnia im, że to dziwne coś to żywopłot, a ich las w czasie zimy zamienił się w nowe osiedle mieszkaniowe. R.J. wykorzystuje uprzejmość leśnych zwierząt, aby zebrać wszystkie smakołyki dla niedźwiedzia.
    Już od jakiegoś czasu nie oglądałam żadnej bajeczki. Bardzo chciałam zobaczyć "Skok przez płot", a gdy już go zobaczyłam... to troszkę się rozczarowałam. Niby miało być takie zabawne... nie mówię, że nie było, ale jakoś mniej się śmiałam niż sądziłam, że będę się śmiała. A może to z moim poczuciem humoru jest już cosik nie tak...
    Ogólnie bajeczka jest dosyć przyjemna, ale momentami troszkę przynudnawa. Tak to jest jak te bajki są schematyczne... zawsze jest ktoś zły, albo ktoś na złej ścieżce swojego życia, który spotyka ludzi, czy też (tak jak tutaj) zwierząt, którzy są rodziną. On w jakiś sposób ich wykorzystuje, tą ich dobroć. Po czym następuje spłata długu, a potem nagle jest olśnienie typu, że to oni są jego rodziną, bądź też przyjaciółmi. A potem wszyscy żyją długo i szczęśliwie :)
    Prawdę powiedziawszy to nie spodziewałam się, że to R.J. będzie głównym bohaterem całej tej akcji. Jego osoba jakoś nie specjalnie przypadła mi do gustu. Nawet Bruce Willis nic tutaj nie pomógł. Mnie najbardziej podobała się wiewiórka :D i co chwile udający martwego Opos :P Z nich dwóch miałam największy ubaw i prawdę mówiąc... chyba jedyny. Chociaż jeszcze troszkę rozbawił mnie początek filmu, gdy R.J. próbował dostać się do paczki chipsów z automatu :D jednak ta bajka to już nie to samo co Shrek, czy Madagaskar. Za komizm sytuacji odpowiadają jedynie jednostki takie jak Hammy. Dobrze chociaż, że to jeszcze nam zostało.
    Oczywiście tak jak to bywa w filmach.. zawsze znajdzie się cosik co mnie się spodoba. Mówię tutaj o akcji a nie o postaciach :) Gdy pojawia się R.J. i namawia zwierzęta, aby zebrały jedzenie z domów na osiedlu i otwiera im paczkę chipsów. Wtedy na wszystkich.. hmmm.. jak by to ująć? spływa fala uderzeniowa w postaci całego tego proszku chipsowego :D oczywiście Hammy jako pierwszy zaczął się nim zachwycać :D tak samo jak ciastkami :) Gdy R.J. pokazywał Hammiemu ciasteczko. Jedno z tych rozwożonych przez harcerki :) pokazuje mu a potem wyrzuca ciastko, a Hammy z rozpaczą w oczach: "Ale ja lubię pieguski". Oczywiście niezłe były też fragmenty, gdy Opos udawał zdechłego :D Myślałam, że momentami to wysiądę i już nie wrócę :D
    Czyżby tylko tyle mi się podobało? Hmm... więcej fajnych scen nie pamiętam, przynajmniej nie takich które specjalnie by mnie urzekły. Jak wiecie ostatnio mam dosyć spatrzony gust, a wam i tak podoba się co innego niż mnie hihi :P
    Jak przystało na każdą bajkę także i ta ma morał. Oczywiście taki jak większość bajek, czyli przyjaciele przede wszystkim, ale najpierw trzeba byłoby ich mieć ;]
    W oryginalnej wersji językowej, czyli tej, którą ja miałam zaszczyt oglądać, bo tylko takie preferuję, głosu użyczył przede wszystkim mój ulubiony i ukochany Bruce Willis, który przemówił jako R.J. Z innych znanych nam osób, a właściwie aktorów możemy usłyszeć również Steve Carella jako Hammiego :) był naprawdę genialny :) i ukochałam go bardzo za tą rolkę, poza tym on zawsze jest zabawny. Natomiast w filmie mogliśmy usłyszeć głos pewnej pani, która jest znana fanom muzyki typu... yyy... nie wiem czy to lżejszy Rock czy Punk czy co, ale mówię tutaj o Avril Lavigne, która dała swój głos małej oposicy (tak to się odmienia?) Heather, która jest córką tego Oposa co ciągle udaje martwego :) Reszty ekipy nie znam tak sobie po nazwiskach, tzn. po nazwiskach może i znam, ale jakoś nie specjalnie ich kojarzę :)
    Mnie się baja podobała, zresztą jak wszystkie inne baje. To już są schematy, ale dalej pociągające.

9 komentarzy :

  1. Nie nie ta bajka już całkowicie odpada :/ To juz nawet nie jest typ mojej bajki. Ale za to bardzo mi się podobają fotki Bruce świetnie wyglada oraz Avril :]

    OdpowiedzUsuń
  2. ten rok jest beznadziejny pod względem animacji. bła już beznadzieja EPOKA L. 2, niedawno oglądałem DŻUNGLE i CZERWONEGO K.: PRAWIDZIWA HISTORIA, oba filmy były beznadziejne i myslałem, że nie dotrwam do końca, także jakoś na SKOKA... nie mam ochoty, na AUTa też, a tuż tuż kolejne premiery, masakra.... a dzisiaj widziałem 1 zdjęcie ze SZREKA 3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem o co Ci chodzi. Mnie też już te tegoroczne bajki jakoś nie specjalnie podchodzą :/

      Usuń
  3. animowane filmy są The Best :Dlepsze niż horroryy :/ :):P Nowa notka na film-kino-aktorzy :D Zapraszaam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie się Skok podobał bardziej niż Madagaskar :D, co do schematów to przyznam się, że masz troche racji, ale czy do końca trudno powiedzieć, no bo jak inaczej? Może bajki z wątkiem miłosnym tj. romanse? :P po

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślałam, ze jednak tobie się bardziej spodoba, ale ja i tak kiedyś to zobaczę :) Bruce Willis :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Nie wiedziałam tego... ale to tylko moja wina.... Pozdrawiam filmy-aktorzy-naj

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam film i w 100% się z tobą zgadzam spodziewałam się ze bedzie lepszy, ale i tak był przyjemny do zobaczenia szczególnie wiewióra ;)P

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś nieciekawie ostatnio z tymi bajkami. 'Skoku przez płot' jeszcze nie widziałam, ale zamierzam zobaczyć, choćby poto żeby sobie wyrobić własne zdanie, ale nie spodziewam się niczego szczególnie ciekawego. Całuski :*

    OdpowiedzUsuń