NOWOŚCI

piątek, 26 listopada 2010

193. SEXiPISTOLS, reż. Joachim Roenning, Espen Sandberg

 Oryginalny tytuł: Bandidas
Reżyseria: Joachim Roenning, Espen Sandberg
Scenariusz: Luc Besson, Robert Mark Kamen
Zdjęcia: Thierry Arbogast
Muzyka: Eric Serra
Kraj: USA, Francja, Meksyk
Gatunek: Komedia, Western
Premiera światowa: 06 stycznia 2006
Premiera polska: 04 sierpnia 2006
Obsada: Penelope Cruz, Salma Hayek, Steve Zahn, Dwight Yoakam, Humberto Elizondo

   Maria i Sara są swoimi przeciwieństwami. Maria mieszkała na farmie z ojcem a Sara niedawno przyjechała z Europy do swojego ojca. Po tym jak ojciec Marii został postrzelony, a ojciec Sary zamordowany dziewczyny postanawiają napaść na bank. Spotykają się w jednym z nich i zostają wspólniczkami. Biorą lekcje u faceta, który dawniej obrabiał banki. Teraz one chcą je okradać, aby wykupić ich ziemie, które zostały zabrane mieszkańcom Meksyku, aby można było wybudować tam kolej.
    W końcu obejrzałam ten film. Już tyle go mam, ale jakoś nie specjalnie mnie do niego ciągnęło, nawet pochlebne opinie innych fanów filmu nie nakłoniły mnie do jego obejrzenia.
    Jak zwykle zaczynam od tytułu. Niestety nie rozumiem dlaczego Polacy, jak zwykle zresztą, zmienili tytuł. Mogli go zostawić w oryginale. Dlaczego? Dlatego, że Maria i Sara tak zostały nazwane w filmie "Bandidas". Wiadomo, że tytuł polski pewnie odnosi się do tego, że to są dwie sexowne laski z pistoletami, ale no nie przesadzajmy. Trochę  mnie to zdenerwowało.
    Film jest jednym z tych filmów, które zawierają w sobie to co powinny. Tak samo jak "Mumia" czy też "Piraci z Karaibów". Mają akcję, mają przygodę, mają wątek miłosny i przede wszystkim humor. Takie wymieszanie jest czymś po prostu niesamowitym i stwarza to pewnego rodzaju klimat filmu.
    Było tutaj wiele śmiesznych wątków, które można by opisać. Mnie najbardziej podobał się fragment, w którym do miasta przybył detektyw, Quentin, aby rozwikłać zagadkę śmierci ojca Sary. Dziewczyny starały się wydobyć z niego jakąś prawdę. Przebrały się za panie do towarzystwa i poszły do jego pokoju :) Tam zrobiły sobie z nim kilka zdjęć, gdy był w negliżu przywiązany do łóżka :) zagroziły, że jak im nie powie prawdy to wyślą zdjęcia do jego narzeczonej. Najlepsze jednak było to jak Sara uczyła Marię całować :) no i oczywiście Quentin był królikiem doświadczalnym :D widać było, że wcale, ale to wcale mu to nie przeszkadza :D i to mnie chyba rozbroiło najbardziej :P
    Innym motywem znowuż było to jak Quentin pomagał dziewczyną w rabowaniu banków :) Było to po prostu niesamowite :D miałam taki ubaw, że szok :) już nie mówiąc o tym, że Sara dostawała ataku czkawki, gdy była czymś za bardzo zestresowana :P
    Niektóre sceny były dla mnie lekkim przegięciem. Jak na przykład Sara w roli Tarzana na linie :P jak to zobaczyłam to od razu tekst "JASNE!" i zaczęłam się śmiać. Tak samo jak Sara musiała skorzystać z łyżek, aby obrabować jeden z banków. I ciekawe, że się nie przewróciła, no ale mniejsza z tym.
    Zaskoczył mnie trochę wątek i więź jaka nawiązała się między Sarą, Marią i Quentinem. Obie się w nim zakochały :) ale cóż, skończyło się to tak jak miało się skończyć, chociaż do końca w sumie miałam nadzieję, że zakończy się to tak jak ja chcę :) ale no niestety nie wyszło.
    Teraz cosik o obsadzie. Napiszę najpierw o pewnym panu :) a mianowicie pan Humberto Elizondo, który grał Gubernatora. Myślałam, że umrę ze śmiechu jak w momencie przypomniało mi się w czym on gra :D a mianowicie grał on w wielu telenowelach :) choćby takiej jak "Biały Welon". Nie mogę uwierzyć, że zagrał w tym filmie :) hehe :D Był to dla mnie szok.
    W głównych rolach zobaczymy Penelopę Cruz jako Marię i Salmę Hayek jako Sarę. Tata mój stwierdził, że Penelopa jest paskudna, ale muszę przyznać, że z mojego punktu widzenia jest ona ładniejsza od Salmy. Rzecz gustu. Spoko wciąż jestem hetero :P Po prostu podoba mi się i sama chciałabym być taka piękna. W roli Quentina zobaczymy Steve`a Zahn`a, którego już mieliśmy okazję zobaczyć przy boku Penelopy w filmie "Sahara". Wszyscy zagrali świetnie i tworzyli zgrane trio :)
    Film podobał mi się, jednak nie oszalałam na jego punkcie. Jest śmieszny, ale nie aż taki jak Piraci, jest sympatyczny i dużo w nim przygody, ale nie aż tak jak w "Mumii".

10 komentarzy :

  1. Film jest świetny i ja też nie rozumiem ile tych nazw filmów mogli by zostać przy jednej nazwie filmu i koniec. Obie są świetne i obie najlepsze psiapsiuły w realu. pozdrawiam :**

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo to jest tak, że jednemu się to podoba a drugiemu nie, ale fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm intryguje mnie ten film. mam ochotę go ściagnąć . A tak odpowiadająvc na twoje pytanie. Niektóre recenzje pisze ja jak mam wenę. jesli natomiast nic mi nie wchodzi do głowy ściagam częśc recenzji a reszte dopisuję. Ewela niestety nie psze recenzji poniewaz nie zna dokładnie jej budowy. mam nadzieję, że nadal bedziesz nas odwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Nie widziałam, ale moze niedługo zobaczę... Pozdrawiam filmy-aktorzy-naj

    OdpowiedzUsuń
  5. fanka-klaudia9213 marca 2012 21:55

    Aktorki świetne :D Ale nie widziałam filmu. Nowa notka na film-kino-aktorzy

    OdpowiedzUsuń
  6. filmu nie widziałam (jak zwykle), ale wydaje mi się naprawde fajny, a co do Salmy i Penelope to ładniejsza wg mnie jest Penelope :) pozdrawiam z best-films

    OdpowiedzUsuń
  7. cinemax-films13 marca 2012 21:55

    Jeszcze nie oglądałam, ale zamierzam. Również nie przepadam za tego rodzaju filmami, ale ze względu na obsade jest skłonna się poświęcić :) . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. slyszalem ze film taki do obejrzenia i zapomnienia o nim, moze kiedys skusze sie na niego , bo te dwie laski są niezle

    OdpowiedzUsuń
  9. Film, napewno obejrze ale jeszcze nie wiem kiedy ;/ zapewne dopiero jak zakupie do mojego komputera nove DVD :D a co do tych aktorek to bardzo je lubie w szczególności Salme Hayek :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Heh zgadzam się z Tobą nie pojmuję tego jak mogli utworzyć taki beznadziejny tytuł, ale mówią, że wzorowali się na czeskim przetłumaczeniu :/ ale lepiej to pozostać im :)) moja ocena to oczywiście 10/10 jest naprawdę świetny, z reszta moją opinię znasz, więc nie będę się tutaj za bardzo rozpisywać :)) ale urzekła mnie najbardziej Cruz, z resztą Hayek też niezła i zadziorna kobitka jest :) One rządzą tego lata w kinach :))

    OdpowiedzUsuń