NOWOŚCI

piątek, 26 listopada 2010

173. Straszny film 4, reż. David Zucker

Oryginalny tytuł: Scary Movie 4
Seria: Straszny film #4
Reżyseria: David Zucker
Scenariusz: Jim Abrahams, Craig Mazin, Pat Proft
Zdjęcia: Thomas E. Ackerman
Muzyka: James L. Venable
Kraj: USA
Gatunek: Komedia
Premiera światowa: 12 kwietnia 2006
Premiera polska: 21 kwietnia 2006
Obsada: Anna Faris, Regina Hall, Craig Bierko, Conchita Campell, Beau Mirchoff, Michael Madsen, Leslie Nielsen, Bill Pullman, Carmen Electra, Chris Elliott, Charlie Sheen, Shaquille O'Neal, Debra Wilson, Edward Moss, David Mylrea

    Jest to już 4 część z serii strasznych filmów. Coś mi się zdaje, że te filmy będą się kręcić w nieskończoność, no bo w sumie horrory powstają cały czas, więc będzie co parodiować.
    Ziemia atakowana jest przez obcych. Właśnie w tym czasie do sąsiedztwa Toma Ryana wprowadza się Cindy Campbell, która opiekuje się starszą panią w nawiedzonym przez ducha dziecka domu. Cindy spotykając po latach Brendę stara się odnaleźć sposób, aby zniszczyć obcych, a w tym czasie Tom poszukuje dla swoich dzieci bezpiecznego schronienia. Tom ponownie spotyka Cindy już w koszu Trójnoga, gdzie starają się złączyć siły by pokonać zło.
   Muszę przyznać, że jest to jedna z lepszych części Strasznego filmu. Ja ogólnie nie przepadam za tymi filmami. Pewnie myślicie dlaczego. Zraziły mnie do tego pierwsza i druga część, na których byłam w kinie. Niby śmieszne, ale czy takie seksistowskie fragmenty muszą być dodawane? Czy to jakoś wpływa na film? Ja wiem, że facetów może to bawić, ale mnie osobiście to obrzydza.
    Film zaczyna się motywem z "Piły". Widzimy Shaquille`a O`Neala i jakiegoś psychiatrę przyczepionych za pomocą łańcuchów do jakichś rur. Wtem Shaq patrzy, że za pomocą kolejnych łańcuchów dwie piły przyczepione są do kosza :D no nie normalnego tylko tego no wiecie :D do gry w koszykówkę :D Shaq oczywiście miał nie lada problemy z trafieniem do kosza :D, ale jakoś sobie poradził :D potem było piłowanie i tak się właśnie rozpoczęła kolejna część Strasznego filmu.
    Film ogólnie był prześmieszny. Dawno się tak nie uśmiałam :D tak samo jak mój chłopak :D wiele oglądaliśmy razem komedii, ale chyba po raz pierwszy w życiu widziałam go tak rozbawionego podczas oglądania filmu :)
Potem mamy nawiązanie do Wojny Światów :) właściwie to cały film jest tak jakby... złączeniem przede wszystkim Wojny Światów i filmu Klątwa, a inne horrory są po prostu uzupełnieniem. Z Wojny Światów najbardziej rozbroił mnie fragment jak Tom szarpał się ze swoją byłą żoną o walizkę, a za nim stanęła jego córeczka i tak szarpnął walizkę, że wyrwał ją z ręki żony a przy okazji tak walnął swoją córkę, że odleciała kilka metrów dalej :D Oczywiście śmieszne było również to jak nastąpił atak. Gigantyczny Tripod, z którego wyszedł potem Trójnóg :D to pozostało niezmienne :P
    Następnie Klątwa :D mały japoński dzieciak :) albo gdy Cindy przychodzi do tego domu, a ten facet, który chce dać jej pracę i wie jak się kończy przebywanie w tym domu robi wszystko, żeby duch się nie pokazał :D hehe :D w ogóle muszę powiedzieć, że Cindy nie nadaje się do opieki nad starszą chorą kobietą i było to ewidentnie widać w tym filmie :D
    Zabawne było połączenie świata z Wojny Światów i z Klątwy. Cindy dostała dwa razy piłką w głowę w ciągu dwóch dni :D to mnie chyba najbardziej powaliło :D
    Innym parodiowanym filmem jest oczywiście Piła, o której wspominałam już wcześniej. Te straszne przedmioty i głupota Cindy :D pokazany rentgen jej czaszki gdzie w oczodole znajduje się klucz, a ona dalej nie wie co ma zrobić :D hehe głupia :) Najbardziej rozbroiło mnie wyjaśnienie co łączyło chłopca z Klątwy i lalkę z Piły, tzn. Zoltara :D
    Sparodiowany został również Michael Jackson :D, który pojawił się nagle przed Tomem i jego córką z gromadką dzieci pytając czy może się zająć jego córeczką :D
    Film jak zresztą większość tego typu filmów kończy się w miarę dobrze :) Brenda urodziła dziecko :D szok :O i to potężny :D
    Na zakończenie filmu Tom udał się do programy Oprah, aby opowiedzieć o swojej ogromnej miłości do Cindy :D masakra :D to był chyba najgłupszy fragment w całym tym filmie :D
    Co do obsady to oczywiście Anna Faris jak zwykle zagrała głupią postać... te jej głupie miny i ten głos no po prostu zawsze mnie rozwala i wręcz żenuje. Ale prawda jest taka, że lepiej niech gra jakieś głupie blondynki w takich filmach, gdzie świetnie daje sobie radę, niż w jakichś poważnych produkcjach. Reszta obsady nawet nawet bez żadnych żenad i pomyłek :)
    Film bardzo mi się podobał, jest przekomiczny :D

7 komentarzy :

  1. Tak tak film mi tez sie bardzo podobał, ale pozniej jakos juz mnie tak mało ciekawił :P Ale najbardziej podobały mi sie parodie z Piły ;) albo Osady.... och Electra potrafi grac głupiutkie dziewczyny na tym niby kibelku jak siedziała :P a miała byc obsada jeszcze szersza bo miała zagrac tam polka nie jaka Joanna, ale nie zagrała :/ a szkoda... ciekawe co ona by tam wymysliła, ale ona była cos w stylu Electry, wiec tylko by wstyd Polsce przyniosła :P Ale ogolnie to film był fajny niektore momenty były naprawde pogłupkowate, ale było co ogladac, a własnie jeszcze ta scena sparodiowana z Wojny swiatów :P hehe

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo dobry film :dwidziałam wszystkie części starsznego filmu ta oraz 3 bardzo mi sie podobały dwie pierwsze były juz takie sobie :]
    w czwartej części poodbało mis ie jak uciął sobie noge nie ta co trzeba hehh Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie części były świetne !!! Upawiłam się niezle :))) Ciekawa czy ta też będzie taka :) Cmok :* film-kino-aktorzy

    OdpowiedzUsuń
  4. bylem w kinie na wszystkich czesciach oprocz tej, na jedynce smialem sie caly seans, na dwojce troche mniej i na trojce tez nie tak czesto; trzecia czesc zrobili inni ludzie i to widac i tym ona sie rozni od pierwszej i drugiej, ze mozna ja obejrzec pare razy i za kazdym razem chce sie smiac, niestety ale zarty z jedynki i dwojki smiesza tylko raz, co nie zmienia faktu, ze jedynka jest wg mnie jedna z najlepszych parodii jakie powstaly; przyszedl czas na 4 czesc, i jest ona na poziomie, mysle ze to wszystko zalezy od filmow jakie sa parodiowane, jedynka miala najlepsze filmy do sparodiowania, najgorsze dwojka, bo kto tam pamieta jakies stare horrory o duchach (w sumie to one sa malo znane w PL). W czworce jest czasem nudno, ale i tez smiesznie, mysle ze tworcy powinni poczekac z 5 czescia az nazbieraja troche tych filmow.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kinomaniaczka10 marca 2012 17:37

    Na dobrą sprawę to nie widziałam żadnego Strasznego filmu no chyba, że liczyć dwójkę z której jakieś tam fragmenty obejrzałam... a po obejrzeniu Komedi romantycznej to już mi się odechciało.... ale widzę, że też nie masz najlepszego zdania o 1 i 2:P, a 4 jest ok, no to może....:D buziak :*, zapraszam na oba blogi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Ja tego filmu widziałam tylko 40 min wiec nie wiem jaki jest... Ale początek był bardzo dobry.... Pozdrawiam filmy-aktorzy-naj

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm widzę, że dośc duzo filmów opisałaś jak tu byłam ostatnio:) do mnie równiez rzadko odwiedzasz :/ mnie kilak nowych recenzji : www.shahrukh-khan.blog.onet.pl i www.recenzje-filmow2.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń