NOWOŚCI

piątek, 26 listopada 2010

170. Bardzo długa podróż poślubna, reż. John Schultz

Oryginalny tytuł: The Honeymooners
Reżyseria: John Schultz
Scenariusz: Barry W. Blaustein, Danny Jacobson, Saladin K. Patterson, Don Rhymer, Davin Sheffield
Zdjęcia: Shawn Maurer
Kraj: USA
Gatunek: Komedia
Premiera światowa: 08 czerwca 2005
Premiera polska: 02 lutego 2006
Obsada: Cedric the Entertainer, Gabrielle Union, Mike Epps, Regina Hall

    Ralph Kramden jest kierowcą autobusu  i ma kochającą żonę Alice. Ich najlepszymi przyjaciółmi są ich sąsiedzi- Ed Norton pracujący w kanałach i jego żona Trixie. Wszyscy chętnie wydostaliby się z tego obskurnego bloku, w którym mieszkają i pragną zamieszkać w domku bliźniaku. Dlatego też Ralph i Ed wymyślają coraz to nowsze pomysły, tracąc przy tym mnóstwo pieniędzy, aby w końcu mogli zostać bogaczami. Sytuacja między Ralphem i Alice trochę się zaostrza, gdy Ralph wydaje pieniądze, które miały być na domek, który akurat znajoma Alice chce odsprzedać.
    Film bardzo przypomina nam polski serial komediowy "Miodowe lata". Dlaczego? Po pierwsze taki sam tytuł. Oczywiście źle przetłumaczony przez Polaków, ale to już standard. Poza tym... Kramdenowie i Nortonowie, zupełnie jak Krawczykowie i Norkowie :D poza tym Kramden prowadzi autobus, podobnie jak Krawczyk prowadził tramwaje. Za to Norton pracuje w kanałach, zupełnie jak Norek. Więc jak widzicie jest tutaj wiele nawiązań :)
    Film niezły. Niezła z niego komedia. Chociaż czasami za bardzo dobijająca. W szczególności, gdy kolejny z rzędu pomysł Kramdena po prostu mu nie wychodzi. Na dodatek wydał większość kasy, która miała być przeznaczona na wymarzony dom dla swojej ukochanej żony, Alice. Kolejny niewypał powoduje, że Alice nie wytrzymuje i niestety źle to się kończy dla jej męża Ralpha.
    Ralph wraz z Ediem się nie poddają i starają się zrobić wszystko, żeby spełnić marzenia swoich żon.
Nie pamiętam nawet z czego się śmiałam w tym filmie, ale czy to ważne? Momentami było śmiesznie. Na przykład, gdy chcąc spełnić swój kolejny genialny pomysł Ralph kupuje na aukcji stary wagon znajdujący się w kanałach pod miastem. Oczywiście jego kumpel Edie zrobił wszystko, aby drugi zainteresowany nie przebił jego ceny :P hehe :D jak się później okazało i tak musił oddać ten pociąg, tzn. nie musiał ale w końcu ruszył głową tak jak powinien :D niestety nie wystarczająco jak to się okazało na końcu :)
    Muszę przyznać, że ta cała walka o ten uroczy domek bliźniak była czasami nieczysta, a to za sprawą agenta nieruchomości, który sam chciał nabyć ten domek i zrobić z niego mieszkania. Wiadomo, że tacy ludzie są zdolni do wszystkiego, do najbardziej niemoralnych kroków.
    W filmie mamy tutaj dobry przykład prawdziwej przyjaźni. Oczywiście ja w takowe nie wierzę, ale cóż mogę na to poradzić, tego nauczyło mnie życie. Teraz wiem, że prawdziwa i oddana przyjaźń istnienie tylko w filmach, no i w dzieciństwie. Ralph i Edie. Zawsze razem. Przetrwają każdą próbę, bo tak silna jest ich przyjaźń. Tak samo ich żony Trixie i Alice. Nawet razem pracują. Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że chcą zamieszkać w jednym domku, ale skoro już tyle lat mieszkali w jednym bloku to czemu nie :)
    W filmie widzimy Cedrica the Entertainer, który według mnie jest naprawdę zabawny. W dodatku jeszcze ten jego niski głos :D działa urzekająco :) Trochę miał niewdzięczną rolę, no ale cóż zrobić. Dobry aktor zagra wszystko rewelacyjnie, a on jest świetnym komikiem i takim również pozostał w tym filmie. W rolę jego żony Alice wcieliła się sama Gabrielle Union znana nam z "Dziewczyny z drużyny". Zagrała jak zwykle interesująco i jak zwykle roztaczała cały swój urok :) W filmie gra również bohaterka serii Strasznego filmu a mianowicie Regina Hall, czyli żona Ediego, Trixie. Tutaj na szczęście nie jest taka szurnięta jak w Strasznym filmie. Gra właśnie postać podobną do Alice pod względem wewnętrznego spokoju :)
    Film mi się podobał, ale nie jest to nic nadzwyczajnego. Jest to taki film do obejrzenia na raz i wyrzucenia przez okno.

7 komentarzy :

  1. Nie widziałam jeszcze filmu... Ale zasugeruję się twoją oceną i nie będę go szukała, chyba że sam mi wpadnie w ręce. Nowa notka u mnie, ale jest nowy URL bloga www.filmy-gwiazdy-recenzje.mylog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Filmu nie widziałam, ale to już normalne :)) Aktorów też nie kojarzę ani z nazwiska ani ze zdjęć :/ ale widze ze film nie za bardzo cię zachwycił więc chyba nie ma co go oglądać choc były momenty smieszniejsze... a co do przyjazni to juz wiadomo w kazdym filmie taka sie znajdzie tylko gorzej w realu :/ Pozdrawiam :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Kinomaniaczka10 marca 2012 17:07

    Nie oglądałam filmu, ale lubię Miodowe lata:D, fajny serialik, a tu proszę podobny film, może to plagiat?!:P:P No, ale widzę, że najlepszy jednak nie był... :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam filmu:( Nie znam też aktorów:( Pozdrawiam marchewcia filmy-aktorzy-naj

    OdpowiedzUsuń
  5. fanka-klaudia9210 marca 2012 17:08

    Gdy zaczęłam czytać te notatkę od razu przyszły mi na myśl "Miodowe lata" tak jak ty myślałaś :) zapraszam na www.film-kinp-sktorzy.blog.onet.pl :) Cmok :*

    OdpowiedzUsuń
  6. popieprzyły mi sie tytuł z film Bardzo długie zaręczyny hehh :] filmu nie oglądałm i i napewno nie obejrze jakoś mnie tak nie zaciekawił :] buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Filmu nie widziałam, co więcej nawet o nim nie słyszałam. Ale u mnie to normalne :) . Aktorów też nie kojarze. Pozdrawiam z cinemax-films

    OdpowiedzUsuń