NOWOŚCI

środa, 24 listopada 2010

108. Epoka lodowcowa 2: Odwilż, reż. Carlos Saldanha

Oryginalny tytuł: Ice Age 2: Meltdown
Seria: Epoka lodowcowa #2
Reżyseria: Carlos Saldanha
Scenariusz: Jon Vitti
Muzyka: John Powell
Kraj: USA
Gatunek: Animacja, Komedia, Przygodowy
Premiera światowa: 29 marca 2006
Premiera polska: 31 marca 2006
Polski dubbing: Wojciech Malajkat, Cezary Pazura, Piotr Fronczewski, Karina Szafrańska, Jacek Kawalec, Krzysztof Szczerbański

    Po wielkich zlodowaceniach zaczyna robić się bardzo ciepło. Zwierzęta żyjące w dolinie nie zdają sobie sprawy z tego jakie niebezpieczeństwo grozi im przez topniejące lody. Świadkami ogromnych roztopów są Manfred, Sid i Diego. Z początku reszta zwierząt nie chce im wierzyć, ale odpadające wielkie bloki lodu przekonają każdego. Lecące opodal sępy informują zwierzęta, że na drugim końcu doliny znajduje się łódź, która pozwoli im przeżyć. Manfred, Sid i Diego, tak samo jak reszta zwierząt, ruszają podróż. Manfred obawia się, że jest jedynym mamutem, który pozostał żywy. Wszystko się zmienia, gdy na swojej drodze spotyka Elę, która również jest mamutem. Jest tylko jeden mały problem uważa ona, że jest oposem, gdyż od dziecka w jej życiu liczyły się tylko dwa oposy Zdzichu i Edek. Manfred i Ela nie darzą się zbytnią sympatią będzie musiało się tak jednak zmienić, żeby mogli przeżyć nadchodzącą powódź.
    W końcu się doczekałam! W dniu moich urodzin czyli we środę, udałam się do Heliosa w Katowicach na Epokę.
Film po raz drugi rozpoczyna się akcją Wiewióry, która przyczynia się do odwilży, a wszystko po to aby zdobyć swojego kochanego żołędzia :) Ogólnie film jest ciekawy. Chociaż zaczęłam się zastanawiać czy podobałby mi się tak samo gdyby nie to, że Wiewióra tam występuje.
    Film mnie nie nużył. Z zaciekawieniem czekałam na rozwój wypadków. W tej części Epoki następuje pomieszanie gatunków. Między innymi film ma w sobie aspekty komediowe. Mamy tutaj komizm postaci, czyli przede wszystkim miny Wiewióry oraz rozjeżdżające się patrzałki Sida Leniwca ;P, komizm sytuacyjny, czyli ciągła chęć zdobycia żołędzia przez Wiewiórę lub gdy Sid spotyka małe leniwce ;P oraz komizm słowny, wystarczy posłuchać jak Sid fajnie sepleni. Znowu mamy w filmie akcję z zasypianiem Sida :D ale w tej części jakoś lepiej mu to wychodzi i szybciej ;P Film to także film o przygodach. Podróż zwierząt od jednej strony doliny na drugą. Tak na marginesie to strasznie duża była ta dolina ;P Oczywiście po drodze jak zwykle masę przygód jak na przykład spotkanie Eli :) Skoro już mowa o Eli to w filmie oczywiście nie zabrakło wątku miłosnego ;) zawsze tak bywa, najpierw bohaterowie się nie znoszą, a potem się uwielbiają, bardzo przewidywalne i schematyczne. Film oczywiście posiada momenty grozy i trzymające w napięciu jak na przykład prehistoryczne wodne stworzonka lub jak już pękła ta lodowa tama i woda się wylewała ech myślałam, że nie dadzą rady, no i nie daliby :D gdyby nie... Ten kto zaczyna, ten też kończy ;P
    Film strasznie mi się podobał, był po prostu niesamowity. Na końcu oczywiście się popłakałam, ale nie ze wzruszenia tylko ze  śmiechu. Wydaje mi się, że ta część jest o wiele lepsza od jedynki, ponieważ ma bardziej rozbudowany humor i w ogóle zawiera w sobie wszystko co potrzeba :)
    Na szczególną uwagę w filmie zasługuje jak zwykle Wiewiórka, która bawi nas do łez. Pojawiają się też nowe postacie, Ela, która pomimo tego, że jest mamutem myśli, że jest oposem, oraz dwa oposiki Zdzichu i Edek, które dzielnie bronią swojej siostrzyczki.
    Film zasługuje na uwagę każdego, szczególnie tych, którzy kochają Wiewióreczkę ;)

8 komentarzy :

  1. No widze ze juz zobaczyłas Epokę, a j anie esze ale mam nadzieje ze to sie nie długo zmini :) no no 10/10 to juz cos widze ze bardzo lubisz w szczegolnosci wiewioreczke :) co duzo o niej piszesz w recenzji :P nom jak zwykle Pazura pokazał klasę co do Sid'a normalka jest naprawde niesamowity w dubbingu czy jak to sie tam nazywa :) Pozdrawiam a własnie co do Mumii nom to oczywiscie bede ogladac :) przedchwila na swoim blogu dałam tapecie i komunikat zobacz sobie jesli masz czas :) heh...juz chce zobaczyc Epokę Niezła zabawa mnie czeka

    OdpowiedzUsuń
  2. Pink Panther5 marca 2012 23:22

    ja sie niedługo wybiore do kina na Epoke, już sie doczekać nie moge :P tez jestem fanką Wiewióry!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kinomaniaczka5 marca 2012 23:22

    Ja jutro idę na Epokę:) (całe szczęście b już nie mogłam się doczekać), wiewióra jest poprostu świetna:D, a co do Mumi to ja właśnie oglądam (teraz jest przerwa na reklamy, więc na chwile weszłam na kompa). Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. BENI BICI ZAMULICI!!!!; wg mnie ten film to totalna klapa, bylem w czwartek w kinie, napisalem recenzje na onecie ale chyba nie umieszcza jej:(, zaluje wydanych 14zl, mimo ze bylem 1 raz w nowym kinie; film nie jest ani smieszny ani wciagajacy, bylem z grupa ludzi, wszystkim po 10 minutach zniknal usmiech na twarzy, nie ma tu ani smiesznych tekstow ani sytuacji, losy mamuta&szablozebnego i sepleniacza wogule mnie nie interesowaly, wszysxcy tylko czekalismy na kolejne pojawienie sie wiewióra, ktory nieco uratowal ten film, bo gdyby nie on to bym chyba wyszedl z kina; dziwie sie pozytywnym opiniom (wiekszosc ich), ludzie mowili ze lepszy i smieszniejszy niz 1ka, co oni pier..., chyba byli na jakims innym filmie, no nic ja tego filmu nie polecam.... www.recenzjehorrorow.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no trudno się dziwić jak ktoś ma głowę zaprzątniętą tylko horrorami :)
      Nie możesz potępiać ludzi, którzy uważają, że film był gorszy od jedynki. Ja w mojej recenzji napisałam o tym, że pewnie nie podobałby mi się ten film gdyby nie Wiewiór bo to on był najśmieszniejszy.

      Usuń
    2. nie potępiam, przeciwnie zgadzam sie z nimi, ze 2 jest gorsza; ja ogladam roznorodne filmy i potrafie sie smiac; przyznasz ze w 2 jednak nie ma fajnych tekstow jak to bylo w 1, ja nie wylapalem ani jednego no moze poza jedynm tekstem wiewiora - "pi"; jestem naprawde zdziwiony ze wiekszosc opini o tym filmie jest pozytywna. pewnie powstanie 3 czesc,

      Usuń
    3. buhaha co ja napisałam :P chodziło mi o to że nie możesz potępiać ludzi którzy uważają, że ta druga część jest lepsza od pierwszej :D ja uważam, ze będzie 3 część chociaż w sumie nei wiem po co. Tak samo jak nie wiem po co robią 3 część Shreka :|

      Usuń
  5. W końcu miałam okazję zobaczyc ten film ;) Masz racje jest niesamowity, smieszny no poprostu cool heh szczegolnie wiewióra, która przyczyniła się do uratowania tych wszystkich zwierząt :P w koncu sie na co sprzydała :P ale najlepsza akcja to z piraniami czy z tym ptakiem... wielki był a wiewioreczka taka malutka, a sid i te jego seplenienie jak zawsze dobrze wyszło :P albo to tez było dobre jak Eli myslała ze jest oposem hehe ale pozniej Maniek jej wszystko wyjasnił co i jak, szczerze to juz przy koncowce myslałam ze jednak Maniek odejdzie z swoja dziewczyną, ale jednak pozostał przy swoim stadzie, a Sid juz na samym koncu znalzał przyjaciela, chciał pieska ale wiewiorka tez spoko :P Pozdrawiam u mnie na blogach new

    OdpowiedzUsuń