NOWOŚCI

środa, 24 listopada 2010

101. Księżniczka na lodzie, reż. Tim Fywell

Oryginalny tytuł: Ice Princess
Reżyseria: Tim Fywell
Scenariusz: Meg Cabot, Hadley Davis, Leslie Dixon, Jennifer Konner, Alexandra Rushfield
Na podstawie: opowiadania Meg Cabot i Hadley'a
Zdjęcia: David Henngins
Muzyka: Christophe Beck, Alyson Michalka
Kraj: USA, Kanada
Gatunek: Obyczajowy
Premiera światowa: 18 marca 2005
Premiera polska na DVD: 14 września 2005
Obsada: Michelle Trachtenberg, Joan Cusak, Hayden Panettiere, Kim Cattrall, Trevor Blumas, Kirsten Olson, Jocelyn Lai, Amy Stewart

    Uczennica jednego z liceów, Casey, otrzymuje propozycję od swojego nauczyciela od fizyki o staranie się o stypendium. Aby je zdobyć musi wykazać powiązanie życia z fizyką. Pewnego wieczoru wraz ze swoją przyjaciółką Ann oglądają łyżwiarstwo figurowe. Casey doznaje olśnienia. Łyżwiarstwo jest żywym dowodem na istnienie i wykorzystanie fizyki w codziennym życiu. Postanawia zrobić o tym swój projekt. Zaczyna regularnie odwiedzać lodowisko w celu nagrywania dziewcząt i wykorzystania później filmu do swojego projektu. Przyjaciółka radzi jej, żeby włożyła w ten projekt więcej siebie. Casey decyduje się na kurs łyżwiarstwa. Po pewnym czasie dochodzi do wniosku, że nie chodzi tu tylko o projekt i dostanie się na studia, ale również o jej marzenia. Na drodze do jej miłości do łyżwiarstwa staje jej mama oraz mama jej koleżanki, która pragnie, żeby to właśnie jej córka wygrała na zawodach.
    Naprawdę ciekawy pomysł na film... już tyle było podobnych.. ech, ale to nie ważne. Filmy o łyżwiarstwie zawsze będą piękne, ponieważ samo łyżwiarstwo ma w sobie nieskazitelne piękno. Bardzo przyjemnie się ogląda ten film... muzyka i te wszystkie układy działają bardzo kojąco. Film ma także działanie motywujące, co prawda ja nie umiem jeździć na łyżwach, ale aż zachciałam iść i się tego nauczyć.
    Ciekawe jest to jak bardzo fizyka może pomóc w opanowaniu do doskonałości łyżwiarstwa, a w szczególności tych najtrudniejszych elementów. Nie wiedziałam, że łyżwiarstwo to taka złożona i interesująca sprawa ;P
Film nie nudził, ja na przykład oglądałam go z żywym zainteresowaniem, ale rozumiem, że inni mogą się przy nim śmiertelnie wynudzić.
     Film ukazuje nam walkę o swoje własne marzenia. Dwie matki różne od siebie, dwa różne pragnienia dla swoich córek. Trzeba robić to co pragnie się robić, a nie to do czego nasz umysł jest stworzony. Casey jest typowym fizykiem, naprawdę mnie zauroczyła swoją wiedzą. Wybrała jednak swoją nową pasję czyli łyżwiarstwo. Tutaj zaskoczyła mnie jeszcze bardziej i urosła mi w oczach.
     Na szczególną uwagę zasługuje także motyw związany z chęcią zdobycia wszystkiego co najlepsze dla swojego dziecka, mówię tutaj o sabotowaniu rywalki. Ech, że też ludzie nie posuną  się przed niczym, aby osiągnąć sukces, szokujące po prostu.
     Obsada jest idealnie dobrana. Michelle bardzo urocza, mózgowiec w ciele kobiety. Czaruje swoją wiedzą, gracją i pięknem. Bardzo mnie urzekła. No chyba, że to całe łyżwiarstwo jest tego przyczyną ;P Hayden również zasługuje na uwagę. Dzięki Casey jej bohaterka Gen zrozumiała o co naprawdę chodzi w życiu, żeby podążać za swoim sercem i za tym co pragniemy w życiu robić.
     Film był ciekawy i bardzo mnie wciągnął. Pomimo tego, że myślałam, że zanudzi mnie na śmierć przez ten sport, okazało się, że jest wręcz przeciwnie :) 

2 komentarze :

  1. Nom w koncu film ktory widziałam :) Nie było jeszcze premiery polskiej no no to nie wiedziałam :P Mi tez sie bardzo podobał ten film i moja ocena jest rowniez 9/10, ja tez nie jezdze na łyżwach, ale po tym filmie spróbowałam, to było nie mozliwe ale udało mi sie chcociaz kilka razy sie przewróciłam, co u mnie normalne :P ale jakos za bardzo sie poobijałam :P i nie jedze od tamtej pory, a to było nawet nie tak dawno :) Ale ona była dobra, w ogole jest to swietna aktorka, a co do tej serii filmow to tez nie wiedziałam ze jest to obyczajowy, ale był naprawde super :] u mnie newsiki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądąłm ten film i bardzo mi sie podobał :) taka komedia hihii :) a u mnie newsik na blogach :) http://beata-filmy.blog.onet.pl http://jessica-i-hilary.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń