NOWOŚCI

wtorek, 23 listopada 2010

081. Matrix: Rewolucje, reż. Larry Wachowski, Andy Wachowski

Oryginalny tytuł: Matrix: Revolutions
Seria: Matrix #3
Reżyseria: Andy Wachowski, Larry Wachowski
Scenariusz: Andy Wachowski, Larry Wachowski
Zdjęcia: Bill Pope
Muzyka: Ben Watkins, Don Davis
Kraj: USA
Gatunek: Sci-Fi, Akcja
Premiera światowa: 27 października 2003
Premiera polska: 05 listopada 2003
Obsada: Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss, Laurence Fishburne, Jada Pinkett Smith, Hugo Weaving, Herold Perrineau Jr., Nona Gaye, Nathaniel Lees,  Mary Alice, Sing Ngai, Harry J. Lennix, Ian Blis

   Historia rozpoczyna się od momentu gdy Neo i Bane leżą w śpiączce. Okazuje się, że Neo jest pomiędzy światem maszyn i światem matrixa. Aby się z niego wydostać zdany jest na łaskę Kolejarza, który wykonuje polecenia Merowinga. Dzięki zwinnej akcji Trinity, Morfeusza i Seraphina wydostaje się stamtąd. Udaje się do zmienionej wyglądem Wyroczni, jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, że to jego ostatnie spotkanie z nią. Neo jest jednak świadom tego, że tylko on może ocalić Syjon do którego za niedługo przedostaną się maszyny. Podczas gdy mieszkańcy Syjonu toczą walkę o ocalenie Syjonu z maszynami, Neo udaje się do miasta maszyn po pokój, aby jednak maszyny ustąpiły Neo musi stoczyć ostateczną walkę ze Smithem.
    Film jest ciekawy, przynajmniej do czegoś zmierza a nie to co w drugiej części. Wszystko tu ma jeden cel- ocalić Syjon. Wciąż coś się tam dzieje więc oczywiście się nie nudziłam (tylko wkurzałam napisami hihi). Zakończenie jest po części szczęśliwe, ale jak dla mnie to niezbyt jasne. Wiadome jest tylko to, że nastał pokój, ale co się stało z Neo?
    Film trzyma w napięciu, przynajmniej mnie trzymał. Było wiele takich scen, przy których dostałam gęsiej skórki ;P przykład? Jak Smith wlazł do domu Wyroczni, a wcześniej opanował Seraphina i Sati :( buu, akcja, w której Logos ucieka przed strażnikami, moment, gdy na statku Neo i Trinity jest Bane i terroryzuje ich. Wiele jest takich sytuacji ale nie chce mi się rozpisywać.
    Jest bardzo efektowny, oczywiście to normalne dla tego filmu. Efekty, które również oddziaływały na napięcie, które sprawiały, że wstrzymywałam na chwilę oddech. Jedynym efektem, który tak silnie na mnie wpłynął był moment ataku strażników na miasto, tyle ich było, że normalnie szok. Zapomniałam już jak to fajnie wygląda i przerażająco. Ciekawym efektem jest także ostateczna walka Neo ze Smithem. Nawet nie sama walka, bo jak dla mnie to jest raczej przesadna i wyglądała jak scena z Harrego Pottera ;P, tylko sam moment, gdy ta muzyka i ten Neo i ten Smith zaczynali biec bo tym deszczu, normalnie wypas.  A co do tej muzyki, to może ktoś wie jaki ma tytuł ten utwór? on potem też leci przy napisach.
    Oczywiście Smith, o nim to chyba nigdy nie przestanę pisać :D Rozwalił mnie w momencie gdy zniszczył Wyrocznię, zdjął okulary i zaczął się śmiać a mój chłopak wtedy tekst "z czego on się tak śmieje?" Ale on tego nie rozumie on nie jest Matrixo maniakiem tak jak my ;P hihi :D no więc Smith jest niesamowity według mnie, podoba mi się ta gadka jego, taka głęboka wręcz filozoficzna i ten jego tekst "Mr. Anderson...". Pan Anderson oczywiście nie zabłysnął inteligencją jak nie poznał, że Bane to Smith. Przecież to było takie oczywiste, przecież tylko Smith mówi do Neo "Panie Anderson". No, ale Neo bardzo odważny i męski w tej części. Wiedział co ma zrobić i nic go przed tym nie powstrzymało, nawet to, że stracił oczy, ale jak wiemy i tak wszystko widział tylko, że w inny sposób :)
    Nie było się czego uczepić. No oprócz tej przesadnej walki na końcu ;P Ogólnie film podobał mi się i to nawet bardzo, lubię tą część, ale i tak pozostanę przy teorii że pierwsza jest najlepsza, później jest trzecia część i na końcu druga. Aha no i jeszcze raz proszę o ten utworek z końca filmu, byłbym bardzo wdzięczna.

3 komentarze :

  1. NO tak trzeba przyznac ze jest to dobra trojeczka :P no lecz niestety Neo umiera, ale najbardziej podobała mi sie scena gdy Trini umiera niewiem dlaczego, ale bardzo mi sie spodobała jak i cała wojna w Syjonie czy tak jak wspomniałas walka Neo z Smith'em nom szkoda ze nie bedzie 4 chetnie bym sobie zobaczyła :) Ale bym esze zobaczyła Matrix Revisited to by było great :) Teraz czekamy na Mumie w TV :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Utwóry: walka Neo vs Smith - "Neodammerung", napisy końcowe - "Navras".

    OdpowiedzUsuń