NOWOŚCI

wtorek, 23 listopada 2010

078. Speed: Niebezpieczna prędkość, reż. Jan de Bont

Oryginalny tytuł: Speed
Reżyseria: Jan de Bont
Scenariusz: Graham Yost
Zdjęcia: Andrzej Bartkowiak
Muzyka: Mark Mancina, Trevor Rabin, John Van Tongeren
Kraj: USA
Gatunek: Sensacyjny
Premiera światowa:10 czerwca 1994
Premiera polska: 31 grudnia 1994
Obsada: Keanu Reeves, Jeff Daniels,  Dennis Hooper, Sandra Bullock, Joe Morton

     Jack i Harry są policjantami. Zostają wezwani do wieżowca, gdzie jednej z wind przetrzymywani są zakładnicy. Terrorysta twierdzi, że wysadzi hamulce przytrzymujące windę jak nie dostanie pieniędzy. Jack i Harry muszą szybko wymyślić jak wyciągnąć ludzi z windy. Terrorysta jednak słyszy, że coś kombinują dlatego wysadza ładunki wcześniej. Jakimś cudem Jack i Harry ratują pasażerów i są świadkami tego jak winowajca sam wysadza się w powietrze. Po pewnym czasie jednak dochodzi do eksplozji autobusu, którego świadkiem był Jack. Okazuje się, że tamten terrorysta żyje i umieścił bombę w jednym z miejskich autobusów. Jeżeli autobus przekroczy 50 mil na godzinę, to już nie może zwolnić. Jak zwolni- wybuchnie, jeżeli ktoś wysiądzie- wybuchnie. Jack dostaje się do owego autobusu. Ani przerażeni pasażerowie, ani on sam nie zdają sobie sprawy z tego z jakimi trudnościami przyjdzie im się zmierzyć.
    W filmie ciągle coś się dzieje, z jednego w drugie. Wychodzimy cało z jednej opresji a tu wpadamy w kolejną. Film naszpikowany jest różnymi ciekawymi i trzymającymi w napięciu scenami. Przy filmie absolutnie nie ma mowy o żadnej nudzie, jest tak świetnie zrobiony, że jest to wręcz niemożliwością aby usnąć. Przykładem jestem ja ;P oglądałam ten film już masę razy, a jednak wczoraj obejrzałam go w TV znowu i siedziałam aż do 23 :) i nie usnęłam :D:D hehe
    Jak już wspominałam jest masę scen przy których normalnie skręca coś w żołądku. Sprawia, że nie chcielibyśmy się znaleźć w podobnej sytuacji, czy to w spadającej windzie, czy to w zaminowanym autobusie. Scena w której Jack wraz z Harrym ratują ludzi z windy, to było po prostu straszne, myślałam, że nie wytrzymam ze stresu, czy tu kogoś zgniecie czy tej babce odetnie nogę i w ogóle ech. Sceny w autobusie, sama akcja wskoczenia Jacka do autobusu sprawiała że aż gęsiej skórki dostałam, czy już same zakręty i skoki autobusem ;P
    Humor, pomimo tego, że nie jest to komedia musiałam umieścić tutaj coś odnośnie tych prześmiesznych scen. Przykład :D ten murzyn w czarnym samochodzie "o shit, o shit, o shit, oooo shiiiittttt!" i jeb na pobocze. Jack:"zabieram Twój telefon" Czarny:"a bierz go sobie!" Nie no normalnie polew miałam niesamowity.
    Keanu, jaki on jest wspaniały w tym filmie, taki opalony, taki męski, taki umięśniony hihi :D wygląda wspaniale i wspaniale też gra w tym filmie, te jego ataki furii, jego desperacja w ratowaniu Annie ech wzruszające. Inne postacie to zdecydowanie Czarny :) jest po prostu świetny, nadaje koloru całej akcji :P no i turysta z autobusu, koleś jest również niesamowity, gada jak potrzaskany, ogólnie.. świetnie!
    Oczywiście można było się spodziewać takiej oceny. Film podobał mi się bardzo bardzo baaardzooo. Ma wszystko to czego potrzebuję aby film mi się spodobał ;P po pierwsze akcja, po drugie humor, po trzecie wątki miłosne :) Film niesamowity :D

5 komentarzy :

  1. Heh i w koncu :) Speed co do twojej recenzji sie zgadzam szczegolnie z tym humorem ze jednak tam był i tak samo rozbawił mnie ten murzyn w samochodzie :) był znakomity :) ale murzyni wszyscy są tacy tzn zabawni tez go ogladałam juz po raz kilkanasty i nie usłam Jest naprawde bombowy :) Nie ma co gadac Keanu zagrał swietnie jak i Sandra :) Moze teraz nie na temat ale nie potrzebnie robili dwojke moim skromnym zdaniem była beznadziejna :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... może nie beznadziejna, ale inna. Jak to mówią.. pierwsze części zawsze są najlepsze, potem to już jest tylko nuda. :)

      Usuń
  2. no tak masz racje ale niektore kontynuacje są naprawde swietne np "Za szybcy za wsciekli", "Blade II", "Transporter 2" :) "Piła 2" nie moge sobie przypomniec jeszcze innych na szybko :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Elosik co do Speedu to tez sie zgodze bardzo fajny filmik choc tez nic nowego. Dawno go nie widzialam ale druga czesc nie to samo bo nie ma TEgo aktora ;) Film bardzo i sie podobal pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. no Speed to film ,którego mozna oglądac i oglądac, tym razem jednak przegapilem:/, pozdro. www.recenzjehorrorow.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń