NOWOŚCI

poniedziałek, 8 listopada 2010

055. Kłamstwo, reż. Jeff Wadlow

Oryginalny tytuł: Cry_Wolf
Reżyseria: Jeff Wadlow
Scenariusz: Beau Bauman, Jeff Wadlow
Zdjęcia: Romeo Tirone
Muzyka: Michael Wandmacher
Kraj: USA
Gatunek: Thriller
Premiera światowa: 16 września 2005
Premiera polska na DVD: 29 czerwca 2006
Obsada Julian Morris , Lindy Booth, Jared Padalecki, Jarvis W. George, Sandra McCoy, Kristy Wu, Jesse Janzen, Jon Bon Jovi

    W lesie, niedaleko elitarnej szkoły zostaje zamordowana dziewczyna... W tym czasie do szkoły trafia nowy uczeń, Owen. Już na wejściu poznaje Dodger. Pewnej nocy współlokator Owena, Tom, "porywa" go do kaplicy, gdzie zawsze spotyka się grupka uczniów, aby pograć w "Wilka". Gra polega na kłamstwie, ten kto będzie kłamał najlepiej i nie zostanie wyeliminowany przez resztę zgarnia kasę. Pewnego dnia Dodger wpada na pomysł, aby rozszerzyć grę na całą szkołę. Dodger i Owen rozsyłają po całej szkole e-mail z informacją, że dziewczynę zamordował ktoś ze szkoły... podają szczegółowy opis mordercy, piszą, że jest to sprawka seryjnego mordercy, każdą ze zbrodni opisują dość szczegółowo. Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że Owen dostaje  e-maile z pogróżkami od mordercy, myśląc, że to głupi żart kumpli nie przejmuje się tym zbytnio do czasu, gdy Ci sami kumple nie zaczynają ginąć...
    Już sam początek filmu zapowiada ciekawą fabułę. Musze przyznać, że film jest bardzo wciągający. Jest to zapewne skutek licznych pokręconych scen. Aż zgłupieć można. Zaskoczenie szokujące, nieprzewidywalne. Tzn. ja przewidziałam, ale ja to oglądam za dużo tych filmów i już praktycznie wszystkie schematy znam na pamięć hehe :D
    Film pełny jest różnistych napadów... najbardziej przerażające jest to, że ten morderca zabija swoje ofiary w sposób opisany w liście huh.. interesujące i bardzo przerażające jednocześnie. Oczywiście panuje też taka dziwnastyczna atmosfera tajemniczości i mroku. Sprawia ona, że aż ciarki przechodzą po plecach. No i oczywiście różne wyskoki nie wiadomo skąd, ale jak już pisałam wyżej... znam te schematy hyhy :D
    Sam początek powinien zapowiadać brutalny przebieg filmu i jego koniec. Pełno krwi, krzyków, noże, pistolety i w ogóle... przerażające. Tak by się wydawało, ale tak naprawdę do brutalne jest coś innego, no i oczywiście koniec filmu. Jak obejrzycie będziecie wiedzieli o co mi chodzi ;)
    Interesujące... bardzo interesujące. Nie ma za bardzo wyróżniających się postaci. Właściwie to wszyscy bohaterowie się wyróżniają. Podają przykład znudzonych życiem bogatych nastolatków, którzy szukają rozrywki w cudzym nieszczęściu. Jest to po prostu genialne i te wszystkie przekręty są wspaniale zagrane przez bohaterów a dokładniej przez Lindy`ę Booth, która była mózgiem całego tego zamieszania.
    Już dawno nie widziałam takiego dobrego filmu, oczywiście ze względu na wpływania na ludzką psychikę. Film pokazuje przede wszystkim jak okrutne mogą być niektóre żarty, które prowadzą do prawdziwych nieszczęść, a potem już niestety nie jest tak wesoło. Warto go obejrzeć.

4 komentarze :

  1. Fabuła Zapowiada Sie Ciekawie Jak i Twoja Recenzja Bardzo Przekonujaca Zbytnio Tego Jareda Nie Lubie Ale Co Tam Chetnie Bym Zobaczyła Ten Filmik :) A Widziałas Moze Bunkier? Wiem..Jest To Juz Stary Film Ale Miałam Okazje Nie Dawno Zobaczyc I Bardzo Mi Sie Spodobał Jest To Thriller Psychologiczny (ale chodzi mi o ten film gdzie jest 4 młodziezy bo słyszałam ze eszcze jeden jest) A Jesli Nie To Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety miałam okazję obejrzeć Bunkier i prawdę Ci powiem, że jak dla mnie to był bez sensu.. zresztą mam go nawet w rubryce filmów które według mnie są poniżej krytyki...

    OdpowiedzUsuń
  3. O jejku no tak dopiero teraz to zauwazyłam ale mi sie podobał :P no jak tobie nie to trudno Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Siemka:) Świetny ten blogas o tych filmach, mam do Ciebie prośbę ale nie wiem czy byś ją spełniła no więc czy wiesz może, albo mogłabyś się jakoś dowiedzieć jak się nazywa piosenka z filmu "Wredne dziewczyny" ona leci często na początku filmu, kontakt to www.mloda-lol.blog.onet.pl lub e-mail kalinka130@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń