NOWOŚCI

poniedziałek, 8 listopada 2010

054. Jaskinia, reż. Bruce Hunt

Oryginalny tytuł: The Cave
Reżyseria: Bruce Hunt
Scenariusz: Michael Steinberg, Tegan West
Kraj: USA, Niemcy
Gatunek: Horror, Akcja
Premiera światowa: 26 sierpnia 2005
Premiera polska na DVD: 03 lipca 2006
Obsada: Eddie Cibrian, Lena Headey, Morris Chestnut, Cole Hauser, Piper Perabo, Rick Ravanello, Daniel Dae Kim


    W Karpatach grupa naukowców odnajduje tajemniczą jaskinię. Postanawiają do niej zejść, jednak nigdy już z niej nie wyszli. Na miejsce przybywa grupa poszukiwawcza, która ma odnaleźć zaginionych naukowców. Odnajdują potrzaskaną tablicę, na której opisana jest pradawna legenda mówiąca o walce mężnego człowieka ze skrzydlatym stworem. Nie przejmują się tym zbytnio i ruszają na misję. Nie zdają sobie sprawy z jakim złem przyjdzie im stoczyć walkę w tej jaskini. Czy ich zdolności pomogą im przeżyć?
    Nie jest to typowy film akcji, bo gdyby był to byłby ciekawszy. Początek jest nudny, tylko gadanie i gadanie, z utęsknieniem czekałam na pojawienie się tych tajemniczych potworków. No i oczywiście, gdy już się pojawiły w końcu zaczęło się cosik dziać. Film jest interesujący, ale stwierdziłam, że już nigdy nie wejdę do żadnej jaskini. Zakończenie zawiodło mnie. Pewnie zastanawiacie się dlaczego. Bo jest bardzo przewidywalne.
    Gdy już zaczyna się coś dziać to film jest bardzo przerażający i trzymający w napięciu. W szczególności jak bohaterowie pływają sobie w wodzie a tam ich coś chwyta albo coś przepływa koło nich i nie wiadomo czy to coś zaraz ich zje czy jeszcze nie teraz hehe :D bardzo stresujące jest też to jak wspinają się po jakichś tam ścianach a tu nie wiadomo czy coś zaraz im zleci na głowę czy to oni sobie zaraz zlecą czy cosik. Masakra w ogóle, ale to dopiero gdzieś od połowy filmu :P
    Jak to bywa na takie fajne stworzonka, z ogromnymi pazurkami i strasznie ostrymi zębiskami, nie można powiedzieć, aby były one pieszczochami... zadrapania, szczątki i w ogóle. Nie wiem czy na szczęście czy na nieszczęście, ale nie jest to aż tak bardzo uwidocznione, większość brutalnych scen dzieje się w ukryciu hehe :D ale krwi i tak jest dużo... fe!
    Bardzo podobała mi się postać Jack`a, to jego przeobrażanie się w potworka i to jak silnie z tym walczył no i na końcu jak pomógł wszystkim... no oczywiście tym, którzy przeżyli. Interesującą postacią była też Charlie, bardzo zwinna dziewczynka :) bardzo ją polubiłam :)
    Film nie jest niczym nadzwyczajnym. Podobał mi się, ale myślałam, że zwątpię oglądając ten początek, jest bardziej dla ludzi interesujących się takimi rzeczami jak wspinaczki, skałki i te sprawy.

4 komentarze :

  1. Nie widziałam tego filmu nom skoro esze premiery nie było w Polsce :) Ale Widziałam 4 Czesc American Pie a mianowicie Wakacje która mnie poprostu rozbrajała :) tak jak poprzednie czesci tego naprawde dobrzego filmu Jesli nie widziałas to goraco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. naprawde fajny blog!!! wiem ze nie lubisz polskich filmow ale mysle ze powinnas obejrzec Komornika bo on jest calkiem inny niz reszta polskiego badziewia. fajnie by bylo jkabys go potem tu opisalla . pozdro

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej mam małą prozbe wpadłabys na moj blog bo umiesciłam tam filmy ktore zobaczyłam ostatnio i chciałabym zobaczyc jaka jest twoja opinia na temat tych filmow albo chociaz ocena Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh spoko Ale bardzo dziekuje za ocene a co do tła no jasne ze moszesz a w ogole co mnie sie pytasz:P Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń