NOWOŚCI

niedziela, 17 października 2010

020. Sin City- Miasto grzechu, reż. Robert Rodriguez, Frank Miller, Quentin Tarantino

Oryginalny tytuł: Sin City
Reżyseria: Robert Rodriguez, Frank Miller, Quentin Tarantino
Scenariusz: Robert Rodriguez, Frank Miller
Zdjęcia: Robert Rodriguez
Muzyka: Robert Rodriguez, Graeme Revell, John Debney
Kraj: USA
Gatunek: Thriller / Kryminał
Na podstawie: komiksów Franka Millera
Premiera światowa: 28 marca 2005
Premiera polska: 10 czerwca 2005
Obsada: Mickey Rourke, Jamie King, Elijah Wood, Bruce Willis, Jessica Alba, Nick Stahl, Clive Owen, Benicio Del Toro, Brittany Murphy, Rosario Dawson, Alexis Bledel, Josh Hartnett 

    Film przedstawia 3 różne historie, które łączą się ze sobą w jakimś momencie. Funkcjonariusz policji, Hartigan (Bruce Willis), uratował 11 letnią dziewczynkę, Nancy  przed śmiercią z ręki Roarka Juniora (Nick Stahl). W czasie akcji zabija Roarka, ale sam również zostaje ranny przez swojego partnera. Hartigan trafia do szpitala, potem do więzienia, a potem w ramiona 19 letniej już Nancy (Jessica Alba). Robi wszystko, aby jej pomóc. Marv (Mickey Rourke) po upojnej nocy spędzonej z prostytutką Goldie (Jamie King) budzi się znajdując ją martwą. Przysięga, że ją pomści. Spotyka jej siostrę, znajduje morderce i zabija go. Dwight (Clive Owen) spotyka się z kelnerką, Shallie (Brittany Murphy). Jej były chłopak Jack Rafferty (Benicio Del Torro) znęca się nad nią. Dwight robi wszystko by przemówić mu do rozsądku, oczywiście siłą.
    Film jest dość pokręcony. Sama do połowy filmu nie wiedziałam o co chodzi. Dziwne jest to,że akcja jest w toku, po czym następuje powrót w czasie, aby nawiązać do kolejnej historii, przez to cały czas coś się dzieje. Chore! ale dobre. 
    Głównym dosyć fascynującym efektem jest to, że cały film jest czarno biały z wyróżniając się czerwienią oraz żółcią, która ma jakieś znaczenie. Nawet krew jest biała. Bardzo mi się to podoba, ten film jest taki... oryginalny, inny niż wszystkie. Do tego muzyka... muzyka normalnie rodem ze starych kryminałów. 
    Film jest bardzo przerażający, obrzydliwy i w ogóle. Ten mroczny klimat filmu zdecydowanie skłania się ku thrillerowi. Wszystkie filmy typu: gliniarze, morderstwa itp. to zdecydowanie kryminalne zabarwienia. 
    Znane postacie filmu, Bruce Willis na ich czele. Niesamowite jak doskonale potrafili wcielić się w swoje role. Naprawdę zaskakujące, oby więcej takich filmów z takimi gwiazdami kina.
    Nie wiedziałam, że ten film będzie miał taką wysoką ocenę u mnie, ale widocznie zasłużył. Warto obejrzeć, bo jest to film inny niż wszystkie.

6 komentarzy :

  1. Hehe Mi owniez film sie podobał Dawał duzo do myslenia I To Chyba było Najlepsze Musiałas zobaczyc wszystko zeby sie domyslic o co w tym chodziło Nom i słyszałam ze bedzie druga jak i trzecia czesc tego filmu Jestem ciekawa co tym razem bedzie :) Skoro Bruce Wilis Juz W Filmie nie zagra

    OdpowiedzUsuń
  2. też o tym słysząłam, ale wątpie zeby kolejne części były tak dobre jak ta pierwsza... a czemu? bo Bruce tam nie zagra.. chlipu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie no jest mi tez przykro ze Bruce w tym filmie nie zagra no ale przeciez on sie zabił czy postrzelił czy to co tam zrobił :P ale czekam z niecierpliwoscia na kolejne czesci

    OdpowiedzUsuń
  4. największym plusem filmu jest strona wizualna, mnie jednak czegoś zabrakło w tym filmie, ale nie wiem czego, ogólnie to dobry film...7/10

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo ten film bardzo mi się podobal Jessica oczywiście świetnie zagrła :) Już nie mogę doczekac się kolejnej częsci filmu :) wpadnij też na mojego drugiego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Film oglądłam z dwa lata temu ale pamiętam każdy szczegół a to chyba dlatego, za bardzo mi się poodbał :) Niektóre momenty, wyglądały tak jakby się nie ogladało filmu ale komiks :) zapraszam do siebie na nową notke:)

    OdpowiedzUsuń