NOWOŚCI

sobota, 16 października 2010

013. Sahara, reż. Breck Eisner

Oryginalny tytuł: Sahara
Reżyseria: Breck Eisner
Scenariusz: James V. Hart, Thomas Dean Donnelly, Joshua Oppenheimer, Josh Friedman, Clive Cussler, John C. Richards
Na podstawie: powieści Clive`a Cusslera
Zdjęcia: Seamus McGarvey
Muzyka: Clint Mansell, Brian Tyler
Kraj: Hiszpania / USA / Niemcy / Wielka Brytania
Gatunek: Przygodowy
Premiera światowa: 04 kwietnia 2005
Premiera polska: 14 kwietnia 2005
Obsada: Matthew McConaughey, Penelope Cruz, Steve Zahn, Lambert Wilson

    Film o perypetiach poszukiwacza przygód. Dirk Pitt (Matthew McConaughey), wraz ze swoim przyjacielem (Steve Zahn), jedzie do Afryki,aby odnaleźć wrak statku sprzed 150 lat. Spotyka on piękną panią doktor (Penelope Cruz), która podróżuje do Mali w celu znalezienia źródła dziwnej zarazy, która być może zagraża całej Afryce. Na przeszkodzie stoją im nie tylko męczące warunki pustynne, ale również ludzie afrykańskiego dyktatora.
    Film swoją akcją przypomina trochę filmy typu Indiana Jones, z tą różnicą, że tam się więcej działo, a tutaj akcja była troszkę przynudnawa. 
    W sumie napięcia tutaj za bardzo nie było, no chyba, że ja go nie odczuwałam przez moje zmęczenie i niezbyt przyjazne nastawienie do tego filmu. 
    Nie było tutaj jako takich efektów specjalnych. Na uwagę zasługuje przede wszystkim wspaniałe ujęcie Afryki, piaski pustyni, zwierzęta, wody... muzyka także nie jest niczego sobie, taka jak zwykle bywa w filmach przygodowych. 
  Trochę mnie zdziwiło obsadzenie McConaugheya w tym filmie, no ale tak to jest jak się ogląda z nim tylko komedie romantyczne. Najbardziej trafną decyzją było wciągnięcie do filmu Steve`a Zahna, który swoimi śmiesznymi tekstami poprawiał mi humor.
    Nie umiem nawet określić co podobało mi się w tym filmie. natomiast główną wadą było to, że nie wciągnął mnie tak bardzo jak tego potrzebowałam.



1 komentarz :

  1. Ostatnio miałam okazje, obejrzec ten film :) Spodziewałam się czegoś lepszego miałam nadzieje, ze jakos tak bardziej mnie wciągnie. PC jak zawsze pokazała, ze potrafi grac :)Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń