NOWOŚCI

sobota, 16 października 2010

008. Alone in the Dark: Wyspa cienia, reż. Uwe Boll

Oryginalny tytuł: Alone in the Dark
Reżyseria: Uwe Boll
Scenariusz: Elan Mastai, Peter Scheerer, Michael Roesch
Zdjęcia: Mathias Neumann
Muzyka: Oliver Lieb, Peter Zweier, Reinhard Besser, Bernd Wendlandt
Kraj: Kanada / Niemcy / USA
Gatunek: Horror / Akcja
Premiera światowa: 28 stycznia 2005
Premiera polska na DVD: 26 września 2005
Obsada: Christian Slater, Tara Reid, Stephen Dorff 


    Historia ta ma swoje początki w wierzeniach dawnej cywilizacji w dwa światy, świat światła i ciemności. Cała cywilizacja znika w niewyjaśnionych okolicznościach, pozostawiając jedynie ślady swojego istnienia. A teraz... Edward Carnby (Christian Slater) jest wychowankiem sierocińca, w którym przeprowadzano eksperymenty na dzieciach. Dzieci dorosły i mają własne rodziny. Pewnego dnia niespodziewanie wychodzą z domu. Edward jako były agent biura do zjawisk paranormalnych prowadzi dochodzenie w sprawie tych niewyjaśnionych zniknięć. Próbuje odkryć prawdę, która wiąże się z życiem cywilizacji zwanej Abkani.
    Dużo się dzieje, ale czasami więcej jest gadania niż działania. Zakończenie niestety jest dość okrutne.
    Film posiada wiele scen, które trzymają w napięciu, ucieczki przed potworkami i takie tam inne. 
    Christian Slater nie pasuje mi za bardzo do tej roli, wygląda zbyt spokojnie hehe, ale jakoś da się go przeżyć. 
    Efekty wizualne to przede wszystkim "kochane" potworki, efekty muzyczne to przede wszystkim ciężkie brzmienia w stylu Nightwisha i utworku "Wish I had an angel".
    Ogólnie film mi się bardzo podobał najbardziej zawiodła mnie mała brutalność potworków no i gra aktorska Christiana Slatera. 

2 komentarze :

  1. A film widziałam juz dawno nawet go juz nie pamietam ale wiem ze mi sie podobał bardzo :) ja bym dała przynajmniej 9 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mimo, że ma wiele wad, to dobrze mi się go oglądało, wystarczyło wyłączyć myślenie...

    OdpowiedzUsuń