NOWOŚCI

piątek, 24 września 2010

Oscary 2010

FILM
"Avatar" 
"Blind Side" 
"Dystrykt 9" 
"Była sobie dziewczyna" 
"The Hurt Locker" 
"Bękarty wojny" 
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"
 "A Serious Man"
 "Odlot" 
"W chmurach"

Mój typ: "Bękarty wojny" - za zupełnie inne spojrzenie na wydarzenia II wojny światowej. Niby na poważnie, ale z lekką nutką rozbawienia. Film zachwycający każdą minutą, który nie daje się nudzić nawet przez chwilę.
Laureat: "The Hurt Locker"


REŻYSERIA
James Cameron - "Avatar" 
Kathryn Bigelow - "The Hurt Locker" 
Quentin Tarantino - "Bękarty wojny" 
Lee Daniels - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire" 
Jason Reitman - "W chmurach"

Mój typ: Quentin Tarantino - zachwyca każdym filmem poprzez swoje niekonwencjonalne podejście do tego rodzaju sztuki. Trochę brutalny, ale i z pełną głową szalonych pomysłów.
Laureat: Kathryn Bigelow - "The Hurt Locker"







SCENARIUSZ ORYGINALNY
Mark Boal - "The Hurt Locker" 
Quentin Tarantino - "Bękarty wojny" 
Alessandro Camon i Oren Moverman - "The Messenger" 
Joel Coen i Ethan Coen - "A Serious Man" 
Bob Peterson i Pete Docter - "Odlot"

Mój typ: "Bękarty wojny" - po prostu, jak dla mnie, to dzieło nie ma sobie równych.
Laureat: Mark Boal - "The Hurt Locker"




SCENARIUSZ ADAPTOWANY
 "Dystrykt 9" - Neill Blomkamp, Terri Tatchell
 "Była sobie dziewczyna" - Nick Hornby
 "In the Loop" - Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche 
"Precious on the Novel 'Push' by Sapphire" - Geoffrey Fletcher 
"W chmurach" - Jason Reitman, Sheldon Turner
 
Mój typ: "Dystrykt 9" - za to, że potrafił mnie wzruszyć pomimo tego, że była to historia o kosmitach.
Laureat: "Precious on the Novel 'Push' by Sapphire" - Geoffrey Fletcher




AKTOR PIERWSZOPLANOWY 
Jeff Bridges - "Szalone serce" 
George Clooney - "W chmurach" 
Colin Firth - "A Single Man" 
Morgan Freeman - "Invictus" 
Jeremy Renner - "The Hurt Locker"

Mój typ: stawiam na Jeffa Bridgesa, ale prawda jest taka, że nie widziałam żadnego z Panów w żadnym z tych filmów.
Laureat: Jeff Bridges - "Szalone serce"




AKTOR DRUGOPLANOWY 
Matt Damon - "Invictus" 
Woody Harrelson - "The Messenger" 
Christopher Plummer - "The Last Station" 
Stanley Tucci - "Nostalgia anioła" 
Christoph Waltz - "Bękarty wojny"

Mój typ: Christoph Waltz - bezapelacyjnie. Gdy tylko skończyłam oglądać "Bękarty wojny" wiedziałam, że Waltz zostanie nominowany do Oscara. Teraz tylko czeka na wręczenie statuetki. Rewelacyjna rola, zagrana przez wspaniałego aktora.
Laureat: Christoph Waltz - "Bękarty wojny"




AKTORKA PIERWSZOPLANOWA
 Sandra Bullock - "Blind Side" 
Helen Mirren - "The Last Station" 
Carey Mulligan - "Była sobie dziewczyna" 
Gabourey Sidibe - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"
 Meryl Streep - "Julie i Julia"

Mój typ: stawiam na Sandrę Bullock, ale nie widziałam żadnego filmu poza "Julie i Julia".
Laureat: Sandra Bullock - "Blind Side"




AKTORKA DRUGOPLANOWA 
Penelope Cruz - "Nine - Dziewięć" 
Vera Farmiga - "W chmurach" 
Maggie Gyllenhaal - "Szalone serce"
 Anna Kendrick - "W chmurach" 
Mo'Nique - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"

Mój typ: nie mam zdania
Laureat: Mo'Nique - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"




FILM ANIMOWANY 
"Koralina i tajemnicze drzwi" 
"Fantastyczny pan Lis"
 "Księżniczka i żaba" 
"Sekret księgi z Kells" 
"Odlot"

Mój typ: "Odlot" - ze względu na to, że jako jedyny film animowany doprowadził mnie do dwukrotnie do łez w ciągu 20stu pierwszych minut.
Laureat: "Odlot"




FILM NIEANGLOJĘZYCZNY 
"Ajami" (Izrael) 
"El Secreto de Sus Ojos" (Argentyna)
 "Gorzkie mleko" (Peru)
 "Prorok" (Francja) 
"Biała wstążka" (Niemcy)

Mój typ: "Biała wstążka" - choć nie widziałam żadnego z filmów.
Laureat: "El Secreto de Sus Ojos" (Argentyna)




PEŁNOMETRAŻOWY DOKUMENT
 "Birma VJ"
 "The Cove"
 "Food, Inc." 
"Człowiek, który pokonał Pentagon" 
"Which Way Home"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat: "The Cove"




ZDJĘCIA 
Mauro Fiore - "Avatar" 
Bruno Delbonnel - "Harry Potter i Książę Półkrwi" 
Barry Ackroyd - "The Hurt Locker" 
Robert Richardson - "Bękarty wojny" 
Christian Berger - "Biała wstążka"

Mój typ: "Harry Potter i Książę Półkrwi" - za to, że tworzą niesamowity klimat pozbawiając historię Harry`ego Pottera jego niewinności.
Laureat: Mauro Fiore - "Avatar"




KOSTIUMY 
"Bright Star"
 "Coco Chanel" 
"Parnassus" 
"Nine - Dziewięć"
 "Młoda Wiktoria"

Mój typ: "Młoda Wiktoria" - ten typ historycznych kostiumów u mnie zawsze jest na pierwszym miejscu.
Laureat: "Młoda Wiktoria"




SCENOGRAFIA 
"Avatar" 
"Parnassus" 
"Nine - Dziewięć"
 "Sherlock Holmes" 
"Młoda Wiktoria"

Mój typ: "Avatar" - nawet pomimo tego, że wykreowana komputerowo, ale robi wrażenie.
Laureat: "Avatar"




CHARAKTERYZACJA
 "Boski"
 "Star Trek" 
"Młoda Wiktoria"

Mój typ: "Młoda Wiktoria" - taki talent do stylizacji trzeba mieć we krwi.
Laureat: "Star Trek"




MONTAŻ 
"Avatar"
 "Dystrykt 9" 
"The Hurt Locker" 
"Bękarty wojny" 
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"

Mój typ: "Avatar" - gdyż wszystko tworzyło jedną spójną i piękną całość.
Laureat: "The Hurt Locker"




MUZYKA 
James Horner - "Avatar" 
Alexandre Desplat - "Fantastyczny pan Lis"
 Marco Beltrami i Buck Sanders - "The Hurt Locker" 
Hans Zimmer "Sherlock Holmes" 
Michael Giacchino - "Odlot"

Mój typ: "Sherlock Holmes" - za rytmy irlandzkie i wierne odwzorowanie nurtu muzycznego minionej epoki.
Laureat: Michael Giacchino - "Odlot"




PIOSENKA FILMOWA
 "Księżniczka i żaba" - "Almost There"
 "Księżniczka i żaba" - "Down in New Orleans" 
"Paryż 36" - "Loin de Paname" 
"Nine - Dziewięć" - "Take It All"
 "Szalone serce" - "The Weary Kind"

Mój typ: "Take It All" - jedna z wielu z filmu "Nine - Dziewięć", która wpada w ucho, wzrusza i pozostaje w sercu.
Laureat: "Szalone serce" - "The Weary Kind"




DŹWIĘK
"Avatar"
 "The Hurt Locker" 
"Bękarty wojny" 
"Star Trek" 
"Transformers: Zemsta upadłych"

Mój typ: "Avatar"
Laureat: "The Hurt Locker"




MONTAŻ DŹWIĘKU
 "Avatar" 
"The Hurt Locker"
 "Bękarty wojny" 
"Star Trek" 
"Odlot"

Mój typ: "Avatar" - nie, żebym w ogóle potrafiła rozstrzygnąć o co chodzi.
Laureat: "The Hurt Locker"




EFEKTY SPECJALNE
 "Avatar" 
"Dystrykt 9"
 "Star Trek"

Mój typ: "Avatar" - bezapelacyjnie. Najbardziej efektowny film minionego roku. Dopracowany w najmniejszym szczególe i w dodatku wygląda naprawdę olśniewająco i magicznie.
Laureat: "Avatar"




KRÓTKOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY
"French Roast"
 "La dama y la muerte"
 "Granny O'Grimm's Sleeping Beauty" 
"Logorama"
 "A Matter of Loaf and Death"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat: "Logorama"




FILM KRÓTKOMETRAŻOWY
 "The Door" 
"Instead of Abracadabra" 
"Kavi" 
"Miracle Fish" 
"The New Tenants"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat: "The New Tenants"




DOKUMENTALNY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY
 "China's Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province" 
"The Last Campaign of Governor Booth Gardner" 
"The Last Truck: Closing of a GM Plant" 
"Music by Prudence"
 "Królik po berlińsku"

Mój typ: nie mam zdania.
Laureat: "Music by Prudence"

2 komentarze :

  1. Ja w tym roku kompletnie nie mogę zadecydować kto w jakiej kategorii wygra, bo nie widziałam ani jednego nominowanego filmu. Nie wiem jak to się stało, w zeszłym roku byłam bardziej na bieżąco.
    Jedynie wiem, że za efekty specjalne dostanie Avatar, bo patrząc na recenzje, jest to pewniak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też stawiałabym na Tarantino w kategorii najlepszy film, reżyser i scenariusz (nie przyznanie reżyserowi akurat Oscara za scenariusz to byłaby największa pomyłka w historii Oscarów). Nie wiem tylko czemu nie masz zdania w kategorii najlepszy krótki dokument, trzeba trzymać kciuki z naszych, czyli w tym przypadku za Królika po berlińsku, to dopiero byłyby sukces ;] Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń