NOWOŚCI

środa, 31 grudnia 2014

Cudownie być blogerem filmowym, czyli podsumowanie 2014 roku

     Kolejny rok za nami. Jak zwykle pełen wrażeń- niesamowitych spotkań, wspaniałych seansów i wielu wydarzeń. Przetrwaliśmy kolejny rok, a już w przyszłym będę mogła napisać, że mój blog żyje już dekadę! Jak wielu z Was wie, w tym roku miałam, wciąż mam, ogromny kryzys, a przez to moja kulturalna aktywność odrobinę podupadła. Nie było ochoty na oglądanie filmów, a potem chęci na pisanie tekstów. Jest gorzej niż w zeszłym roku- co zaraz zaprezentuję Wam w statystykach, ale pociesza mnie myśl, że zawsze mogło być jeszcze gorzej. Przed Wami typowe i nietypowe podsumowanie mijającego roku!



Filmy według Agniechy w STATYSTYKach!
     W tym roku obejrzałam zaledwie 99 filmów, czyli 3 tytuły mniej niż w zeszłym roku. Standardowo pomijam te, co oglądałam kilka razy, jak „Gone Girl”, czy „World War Z”. W tym:

* 37 w kinie (8 więcej niż w zeszłym roku), z czego zaledwie 8 to było wyjść prywatnych, a aż 11 dzięki zaproszeniom od Warner Bros. Kino odwiedzałam także podczas festiwalów filmowych i maratonów.
* zaledwie 10 tytułów na DVD od dystrybutorów, w większości otrzymane od Kino Świat. Wiele współprac wygasło, a co za tym idzie tych filmów jest trzy razy mniej niż w zeszłym roku.

    Pierwszym obejrzanym w tym roku filmem były „Idealne matki”, które dostałam od Kino Świat, a ostatnim „Hercules”, póki co, bo jak zawsze najwięcej filmów ogląda się w sylwestrową noc.

     Jako, że prowadzę od dwóch lat prowadzę rejestr tego co oglądam, w szczególności z powodu nieogarniania nadmiaru seriali- trudno jest się potem połapać, który odcinek czego się widziało, a który nie, mogę Wam i w tym roku zaprezentować ile to czasu zmarnowałam na oglądanie seriali. I tak oto... uwaga... trzymajcie się, na oglądanie seriali straciłam około 25 i pół dnia.
     Prawie tysiąc odcinków, a w tym nadrabianie 7 sezonów „Friendsów”. Do tego oczywiście nadrabianie sitcomów „The Crazy Ones”, „Melissa i Joey”, „Mamuśka”, czy „Trophy Wife”. Kilka prób ogarnięcia nowości, takich jak „Almost Human”, „Star-Crossed” oraz „The Lottery”, a także wytrwanie w „Muszkieterach”, „Penny Dreadful”, „Salem”, „The Strain”, „Leftovers” i „Z Nation”. Cała masa seriali, której już teraz nie jestem w stanie zliczyć. Było tego po prostu dużo... choć można by określić to inną miarą znaną współcześnie.
     Na blogu pojawiło się 66 recenzji filmów i seriali, czyli o 16 mniej niż w zeszłym roku, a także 11 wydań SHORTów (o 9 więcej). Jak widać niemoc moja była w tym roku wielka. Poza tym na blogu można było znaleźć jeszcze 4 różne rankingi, jedna relacja ze krakowskiego zjazdu blogerów filmowych, relacja z „Disney On Ice” i jedna opinia o filmowej książce. Tym samo postanowiłam stworzyć nową kategorię postów o nazwie „Więcej Niż Film”, którą sygnowane będą wszystkie teksty dotyczące na swój sposób powiązane z kinem. Ponadto 6 postów do filmoteki, według których moja półka poszerzyła się o 36 tytułów. Aczkolwiek w grudniu i listopadzie kupiłam 7 płyt więc w sumie w 2014 roku przybyło mi ich 43.
Rok 2014 otworzyłam recenzją:

a zamknęłam:


Agniecha wśród pasjonatów kina!
      W tym roku jakoś bardziej zintegrowałam się ze światem kina. Wszystko rozpoczęło się w maju od akredytacji dziennikarskiej na CROPP Kultowe, gdzie obejrzeć mogłam kilka całkiem kiepskich filmów. Poznałam jednak wiele wspaniałych osób, które teraz co jakiś czas spotykać mogę przy okazji innych eventów organizowanych na Śląsku. Pomimo średnio udanych seansów, tak bardzo spodobał mi się pomysł, że może w przyszłym roku też się zgłoszę.
     Inną okazją do zacieśniania więzi było sierpniowe spotkanie z blogerami filmowymi, na którym poznałam jeszcze więcej osób tak samo zakręconych na punkcie filmów i seriali, jak ja. Jak zawsze przebiegło ono w przesympatycznej atmosferze, a jednym z najważniejszych punktów naszej wyprawy były odwiedziny w Muzeum Narodowym i zobaczenie wystawy poświęconej Stanleyowi Kubrickowi. Tak bardzo zachęciła mnie ona do obejrzenia co niektórych jego filmów (do tej pory znałam jedynie „Oczy szeroko zamknięte”), że po tym spotkaniu kupiłam sobie aż 3 najważniejsze tytuły w jego karierze. 
    Wakacje również pod znakiem gratisowych lub mega tanich pokazów w katowickim kinie Kosmos. To tam wraz z Szymalanem wybraliśmy się na pokaz filmu „Blade Runner”, po którym odbyła się promocja książki o filmie, a także zobaczyliśmy oryginalną wersję „Godzilli: Króla potworów”. Wszystko wśród znajomych twarzy i innych pasjonatów kina.
     Październik z kolei pchnął mnie w kolejną dziewiczą podróż jaką był mój pierwszy w życiu nocny maraton filmowy. W dodatku nie byle jaki, bowiem halloweenowy z filmami grozy, których nigdy w życiu nie widziałam (a o taki dobór filmów trudno na podobnych maratonach!). Spędziłam czas z moim mężem i przyjaciółmi prowadzącymi portal A-G-W.info i muszę stwierdzić, że poza ich ślubem była to jedna z najfajniejszych nocy, jakie przeżyłam w tym roku. Pomimo tego, że nie mogę tak usiedzieć w praktycznym bezruchu przez tyle godzin...
    Ostatnie dwa miesiące upłynęły mi względnie spokojnie, aczkolwiek z dwoma fascynującymi wydarzeniami, jakimi były pokazy specjalne filmów „Interstellar” oraz „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii” w katowickim IMAXie. Jeszcze nigdy nie widziałam takich wspaniałości na talerzach- no chyba, że w programach typu „Top Chef”, tylu ludzi, których spotkałam już wcześniej (chociażby na wspomnianym CROPPiee), no i nie przeżywałam nigdy tak rewelacyjnych emocji, i to jeszcze przed premierą!
     Muszę powiedzieć, że filmowe spotkania były bardzo intensywne w tym roku! Doszła mi do tego jeszcze wyprawa na rewię na lodzie mocno związanej z filmem, bowiem jej tematem były animacje Disneya – te klasyczne oraz te najnowsze, jak „Frozen”. Wspaniała to była zabawa z Disney On Ice!
ZESTAWIENIE najlepszych i najgorszych wydarzeń sfery filmowej mijającego roku.
10 najlepszych filmów roku
Gone Girl, reż. David Fincher
Wilk z Wall Street, reż. Martin Scorsese
Ratując Pana Banksa, reż. John Lee Hancock
Witaj w klubie, reż. Jean-Marc Vallée
Mommy, reż. Xavier Dolan
Predestination, reż. Michael Spierig, Peter Spierig
Ida, reż. Paweł Pawlikowski
X-Men: Przeszłość, która nadejdzie, reż. Bryan Singer
Interstellar, reż. Christopher Nolan
Zniewolony, reż. Steve McQueen

10 największych porażek filmowych
Milion sposobów jak zginąć na Zachodzie, reż. Seth MacFarlane
Akademia wampirów, reż. Mark Waters
Need For Speed, reż. Seth Waugh
Ja, Frankenstein, reż. Stuart Beattie
Pompeje, reż. Paul W.S. Anderson
Transcendencja, reż. Wally Pfister
Diabelskie nasienie, reż. Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
Ten niezręczny moment, reż. Tom Gormican
Wykapany ojciec, reż. Ken Scott
Step Up: All in, reż. Trish Sie

3 najlepsze animacje
LEGO® Przygoda, reż. Phil Lord, Christopher Miller
Jak wytresować smoka 2, reż. Dean DeBlois
Wielka Szóstka, reż. Don Hall, Chris Williams

5 najbardziej widowiskowych filmów
Hobbit: Bitwa Pięciu Armii, reż. Peter Jackson
Transformers: Wiek Zagłady, reż. Michael Bay
Strażnicy Galaktyki, reż. James Gunn
Interstellar, reż. Christopher Nolan
Na skraju jutra, reż. Doug Liman

5 najulubieńszych ścieżek dźwiękowych:
Interstellar
Strażnicy Galaktyki
Dawca pamięci
Mommy
300: Początek Imperium

5 najlepszych sezonów seriali
Sherlock (sezon 3)
Hannibal (sezon 2)
Z Nation (sezon 1)
The Leftovers (sezon 1)
Brooklyn Nine-Nine (sezon 1)

5 najgorszych serii serialowych
The Strain (sezon 1)
The Vampire Diaries (sezon 6)
True Blood (sezon 7)
American Horror Story: Freak show
Community (sezon 5)

2 najbardziej szokujące wydarzenia filmowe roku
02. lutego – śmierć Phillipa Seymoura Hoffmana
11. sierpnia – samobójstwo Robina Williamsa

Na co czekam w 2015 roku, czyli moje OCZEKIWANIA 2015 !
Dzikie historie, reż. Damián Szifrón – 2. stycznia
Paddington, reż. Paul King – 2. stycznia
Wielkie oczy, reż. Tim Burton – 2. stycznia
Exodus: Bogowie i królowie, reż. Ridley Scott – 9. stycznia
Uprowadzona 3, reż. Olivier Megaton – 9. stycznia
Fotograf, reż. Waldemar Krzystek – 9. stycznia
Gra tajemnic, reż. Morten Tyldum – 16. stycznia
Siódmy syn, reż. Sergey Bodrov – 23. stycznia
Bezwstydny Mortdecai – 23. stycznia
Birdman, reż. Alejandro González Iñárritu – 23. stycznia
Pingwiny z Madagaskaru, reż. Simon J. Smith – 30. stycznia
Teoria wszystkiego, reż. James Marsh – 30. stycznia
Serena, reż. Susanne Bier – 06. lutego
Jupiter: Intronizacja, reż. Andy Wachowski – 06. lutego
Pięćdziesiąt twarzy Greya, reż. Sam Taylor-Johnson – 13. lutego
Tajemnice lasu, reż. Rob Marshall – 13. lutego
Kingsman: Tajne służby, reż. Matthew Vaughn – 13. lutego
Samba, reż. Olivier Nakache – 20. lutego
Chappie, reż. Neill Blomkamp – 06. marca
Kopciuszek, reż. Kenneth Branagh – 13. marca
Zbuntowana, reż. Robert Schwentke – 20. marca
W samym sercu morza, reż. Ron Howard – 20. marca
Ex Machina, reż. Alex Garland – 20. marca
Szybcy i wściekli 7, reż. James Wan – 10. kwietnia
Wada ukryta, reż. Paul Thomas Anderson – 24. marca
Avengers: Czas Ultrona, reż. Joss Whedon – 7. maja
Kraina jutra, reż. Brad Bird – 22. maja
San Adreas, reż. Brad Peyton – 05. czerwca
Jurassic World, reż. Colin Trevorrow – 12. czerwca
Terminator: Genisys, reż. Alan Taylor – 26. czerwca
The Minions, reż. Kyle Balda – 26. czerwca
Papierowe miasta - 26. czerwca
W głowie się nie mieści, reż. Pete Docter – 01. lipca
Magic Mike XXL, reż. Gregory Jacobs – 03. lipca
Ted 2, reż. Seth MacFarlane – 10. lipca
Ant-Man, reż. Peyton Reed – 17. lipca
Piotruś Pan, reż. Joe Wright – 17. lipca
Fantastyczna Czwórka, reż. Josh Trank – 14. sierpnia
Hitman: Agent 47, reż. Aleksander Bach – 28. sierpnia
Więzień labiryntu: Próby ognia, - 25. września
Victor Frankenstein, reż. Paul McGuigan – 02. października
Hotel Transylvania 2, reż. Genndy Tartakovsky – 09. października
Crimson Peak, reż. Guillermo del Toro – 23. października
Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy, reż. J.J. Abrams – 25. grudnia

     Tym jakże optymistycznym akcentem kończę rok 2014, choć tak naprawdę dzisiejsza sylwestrowa noc może przynieść jeszcze wiele filmowych wrażeń. Jest to jedna rzecz jakiej życzę Wam na dzisiejszy wieczór i noc. Szampańskiej zabawy! Natomiast na nowy rok niezapomnianych chwil z przyjaciółmi- bez względu na to, czy na sali kinowej, czy przed telewizorem. Niech 2015 rok przyniesie Wam samych powodów do radości i będzie pasmem samych sukcesów. Bądźcie nadal tak wielkimi pasjonatami jak jesteście i nie przeżywajcie podobnych kryzysów twórczych.
     Wszystkiego naj życzy AGNIECHA!

1 komentarz :

  1. Bardzo fajne zestawienie :) W ogóle bardzo lubię Twoje recenzje. Brawo za wkład pracy! Z nowości, w weekend wybieram się do Heliosa na "Grę Tajemnic". Już nie mogę się doczekać. Mam nadzieję, że się nie zawiodę!

    OdpowiedzUsuń