Tytuł oryginalny: Ghost Blitz
Gatunek:karciana
Wydawca:Egmont
Rok wydania: 2014
Twórca:Jacques Zeimet
Ilość graczy: 2-8
Wiek:od 8 lat
Kup grę: Sklep Egmont
Nic bardziej nie pobudza ludzkiego umysłu niżeli gry planszowe, karciane typu „Duuuszki”. Stworzona przez Jacquesa Zeimet podbiła cały świat zyskując tytuł najlepszej gry w kilku państwach. Doceniają ją mali i duzi, ale co to właściwie jest?
W duszkowym pudełku odnajdziemy parę elementów niezbędnych nam do gry: instrukcję obsługi, co by ogarnąć o co tu właściwie chodzi, pięć elementów takich jak biały duszek, zielona butelka, niebieska książka, czerwony fotel i szara myszka, a także talię 60 kart z różnymi kombinacjami, bądź też nie, wymienionych figurek. Mając komplet możemy rozpocząć rozgrywkę.
Najlepiej będzie jeżeli zagra z nami co najmniej jedna osoba i żebyśmy byli w wieku powyżej 8 lat. Wtedy umysły są bardziej rozwinięte i dzięki temu jesteśmy spostrzegawczy, a to ważne czynniki niezbędne nam do gry. Jej reguły są proste: na środku stołu rozkładamy figurki, następnie bierzemy talię kart, tasujemy ją i kładziemy obrazkami do dołu. Grę rozpoczyna osoba, która widziała ducha- tego prawdziwego, albo jest najstarsza w grupie. Po wyciągnięciu karty kładzie ją na stole. Zarówno ona, jak i pozostali gracze bacznie się jej przyglądają i w możliwie najszybszy sposób łapią przedmiot spełniający wymagania gry.
Przykładowo: wyciągamy kartę z zieloną myszką i czerwoną książką
W prostszym wariancie gry powinniśmy złapać, albo zieloną myszkę, albo czerwoną książkę, czyli elementy odpowiadające tym widzianym na karcie. Niestety, my dysponujemy szarą myszką lub książką niebieską. W takiej sytuacji musimy szybko złapać przedmiot nie tylko nie znajdujący się na karcie, ale także nie będący w żadnym tamtejszym kolorze. Odpada więc mysz, odpada książka, odpada butelka- gdyż jest zielona i odpada fotel, bo naprawdę jest czerwony. W tym wypadku pozostaje nam jedynie biały duch.
Natomiast, gdyby zdarzyła się sytuacja, że na karcie znajduje się przykładowo zielona myszka i niebieska książka, wówczas celem jest wzięcie niebieskiej książki. Zasada jest prosta: przedmiot na karcie, musi pasować do drewnianego elementu nie tylko być jego odzwierciedleniem kształtowym, ale również i kolorystycznym.
W trudniejszym wariancie, która dotyczy jedynie kart z książkami sprawa wygląda podobnie, z drobną różnicą zamiast łapać przedmioty, trzeba wykrzyczeć ich nazwę. Czyli patrząc pod kątem przykładu ta osoba, która krzyknie „duch” wygrywa.
Zwycięzca zabiera odkrytą kartę i odwraca następną w kolejności. W przypadku, gdyby ktoś krzyknął złe słowo, bądź złapał nie ten przedmiot co trzeba, wówczas musiałby oddać jedną z kart. Wygrywa ten kto będzie miał największą ilość kart.
„Duuuszki” to gra, która rozwija w każdym spostrzegawczość, ale też i refleks. Umiejętność kojarzenia jest niezwykle przydatna, dlatego jeżeli tylko jest jakiś sposób na poprawienie jasności umysłu, jego bystrości, ale przede wszystkim szybkiej reakcji powinno się z niego korzystać. Poza wszelkimi zaletami logicznymi, przydatnymi dla naszego rozwoju, karcianka ta daje nam coś jeszcze- genialną rozrywkę. To pewne, że wszelkie wpadki mogą być dla reszty zawodników niezwykle zabawne, więc śmiechu przy tej grze jest co niemiara. Jednakże, żeby szanse pozostały wyrównane warto byłoby, aby w zabawie uczestniczyły osoby na jednym poziomie wiekowym, mniej więcej. Wtedy rozgrywka będzie wyrównana a i ewentualne chichoty nie będą stanowiły większego problemu. Idealna na wieczór z rodziną, ale także i imprezę z przyjaciółmi.
Ocena: 5/6
Rundę rozegrałam dzięki wydawnictwu Egmont!
Sama chętnie bym zagrała;) A moja siostra z pewnością byłaby zachwycona.
OdpowiedzUsuńfajnie tutaj u Ciebie :)
OdpowiedzUsuń