NOWOŚCI

sobota, 12 maja 2012

Zabawa: oTAGowana

    W sieci pojawiła się nowa zabawa dla bloggerów, którzy wymieniają się między sobą pytaniami, tagują a przy okazji reklamują siebie wzajemnie. Względnie uwielbiam takie zabawy, a jako, że naroiło się trochę osób, które postanowiły mnie w to wciągnąć. Dlatego też musiałam koniecznie zarzucić tym tematem i udzielić Wam kilku informacji o sobie, za pomocą pytań od trzech uroczych dziewczyn- Deszczowej_Nimfy, Angeli oraz Belli

Zasady zabawy:
1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez 'Taggera' i odpowiedzieć na nie na swoim blogu.
2. Po odpowiedzeniu na zadane pytania wybierasz nowe 11 osób do TAGowania i piszesz je w swoim w poście.
3. Tworzysz 11 nowych pytań dla osób oznaczonych w TAGu i piszesz je w swoim TAGowym poście.
4. Wymieniasz w danym poście osoby oTAGowane przez Ciebie.
5. Nie oznaczaj oTAGowanych już osób.
6. Poinformuj wypisane osoby, że zostały oTAGowane.

A poniżej moje odpowiedzi :)




Od Deszczowej_Nimfy:

1. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
Chęć podzielenia się opinią o przeczytanych książkach z szerszym gronem, w szczególności, że na bezrobociu zaczęłam dużo czytać.  

2. Skąd bierzesz książki?
Książki biorę z bibliotek, kupuję w księgarniach (najczęściej Empik), bądź też błagam najbliższych o obdarowanie mnie przy okazji urodzin. Otrzymuję także egzemplarze od Wydawców oraz portali. 

3. Czy czytasz/czytałaś(łeś) lektury w szkole?
Nie. Nigdy nie lubiłam tego przymusu, nie zapominając oczywiście o strasznie nużących tekstach. 

4. Autorstwa jakiego pisarza przeczytałaś najwięcej książek?
Chyba będzie to Stephen King. Choć nie czytałam ich wiele, to jakoś moja uwaga najbardziej skupia się na jego twórczości.  

5. Ulubiona poeta/poetka?
Szczerze muszę powiedzieć, że nie lubię poezji, dlatego też takowego nie posiadam

6. Czym interesujesz się oprócz czytania książek?
Poza czytaniem książek oglądam i piszę recenzje filmów. Fascynuje mnie również aranżacja wnętrz, grecka mitologia, zjawiska paranormalne oraz kultura hiszpańska oraz grecka.  

7. Sięgasz po poradniki?
Bardzo często. Może nawet za często, aczkolwiek niekiedy można dowiedzieć się z nich wiele ciekawych rzeczy i przede wszystkim, przydatnych. 

8. Jak Ci minął dzień?
Bardzo różnorodnie. Praca, kosmetyczka, kino, kłótnia, zakupy. Innymi słowy- szał. 

9. Ile godzin dziennie czytasz?
Zależy od dnia. W tygodniu około 3 godzin, a w weekendy niekiedy nawet po 5. 

10. Zaraziłaś kogoś manią czytania?
Niestety, nie. To inni zarazili mnie. 

11.Czy znajomi/rodzina wiedzą, że prowadzisz bloga?
Wiedzą, choć bardzo długo ukrywałam przed nimi jego adres.

Od Angeli:

1. Jakie postaci męskie w książkach lubisz najbardziej? Romantyków, arogantów, czy może jeszcze jakiś inny typ?
Trudne pytanie, bo każda postać może mnie zaintrygować. Aczkolwiek zawsze podobają mi się te najbardziej zadziorne i najbardziej niebezpieczne. 

2. Masz jakieś zwierzę? Jak się wabi?
Teoretycznie już nie mam, ale jak mieszkałam z rodzicami to mieliśmy psa- Tobiego. Teraz został z nimi. 

3. Jakie masz zainteresowania poza czytaniem?
Odpowiedzi na pytanie udzieliłam już Nimfie w pytaniu nr 6. 

4. Jaką znasz książkę, która zapadła Ci głęboko w pamięci? I dlaczego właśnie ona?
Dużo jest takich książek, aczkolwiek ostatnio wrażenie zrobiła na mnie "Siostrzyca" Johna Hardinga. Ciekawa fabuła,  a przede wszystkim genialnie napisana.  

5. Jak rozpoczęła się Twoja przygoda a czytaniem?
Nigdy nie ciągnęło mnie do lektur, więc była to męka. Przez cały czas szkoły przeczytałam jedną książkę- "Harry'ego Pottera" i tym się szczyciłam. Więcej zaczęłam czytać na studiach podczas autobusowej jazdy na uczelnię. Jednakże namiętnie zaczęłam czytać po studiach, kiedy to stałam się bezrobotna. 

6. Co lubisz nosić na co dzień?
Dżinsy, koszulka i baleriny. 

7. Jaki przedmiot w szkole lubisz najbardziej?
Zawsze lubiłam przedmioty artystyczne- takie jak plastyka. Przepadałam także za lekcjami z języka angielskiego. 

8. Co chciałbyś/abyś robić w przyszłości?
Nie mam pojęcia. Jeszcze tego nie odkryłam.  

9. Masz jakieś swoje amulety? Coś co nosisz na egzaminy, konkursy, i co przynosi szczęście?
Pierścionek zaręczynowy od mojego męża, a ostatnio... kota broszkę od przyjaciółki (;*) 

10. Jaką porę roku lubisz najbardziej?
Wiosnę, kiedy jest nie za zimno, nie za ciepło, i wszystko wokół kwitnie.  

11. Jaka jest najdziwniejsza pozycja, w której zdarzyło Ci się czytać? :D
Leżąc plackiem na kanapie z nogami na w górze na tylnym oparciu.


Od Belli:

1. Jaką książkę zabrałabyś/zabrałbyś na bezludną wyspę?
"Pod kopułą" Stephena Kinga 

2. Jakie przedmioty znajdują się na Twoim biurku?
Niestety, nie posiadam już biurka. Na stoliku stoi słodzik, kwiatki w wazonie, książka, termometr, organizer na kartki i biżuteria. 

3. Jaki jest Twój ulubiony sposób na spędzanie wolnego dnia?
50 stron książki, odcinek serialu, kolejne 50 stron książki, serial, itd.  

4 .Jakiego zabiegu literackiego najbardziej nie lubisz w książkach?
Trudno określić. Zawsze denerwowały mnie archaizmy. Dlatego też staram się unikać książek, w których mogłabym to odnaleźć. 

5. Jakie jest Twoje ulubione słowo?
Magiczny. 

6. Czego nienawidzisz u innych ludzi?
Chamstwa, nietolerancji, a także wolnego łażenia po mieście i sklepach, kiedy ja staram się szybko przemieszczać. 

7. Jakie jest Twoje największe marzenie, którego niestety nie da się spełnić?
Nigdy nie wiadomo, czy nie uda się spełnić. Ale myślę, że takim moim marzeniem będzie związek z Ricky Martinem, Jensenem Acklesem, bądź chociażby przeprowadzka do Grecji, ewentualnie Hiszpanii.  

8. Jaka książka wywołała u Ciebie największe wzburzenie?
Dotychczas nie było takiej książki.  

9. Co lub kogo przedstawia tapeta na Twoim komputerze?
Zazwyczaj są to postacie serialowe, bądź filmowe. Dlatego też teraz na moim komputerze widnieje ekipa Avengersów.  

10. Jaki tytuł nosi książka, która wywołała u Ciebie łzy wzruszenia?
Znana jestem z tego, że beczę na wszystkim więc wiele jest tego typu książek. Ostatnio rzewnymi łzami płakałam na "Aniele" Dorothei De Spirito. 

11. Czy myślałaś/eś kiedyś o napisaniu własnej powieści?
I to nawet nie raz, ale uważam, że nie mam daru do pisania takich rzeczy.


Moje 11 pytań:
1. Jaki tytuł nosiła pierwsza książka, którą przeczytałaś, a która nie była lekturą szkolną?
2. Dlaczego w ogóle zaczęłaś czytać?
3. Oceniasz książki po okładce?
4. Czy, któraś z przeczytanych przez Ciebie książek zmieniła Twoje życie, nastawienie do życia? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
5. W jakich gatunkach czujesz się najlepiej?
6. Która z książek przeczytanych przez Ciebie ostatnio najbardziej Cię zawiodła?
7. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się wydać ostatnie swoje pieniądze na upragnioną książkę?
8. Wolisz czytać książki, czy oglądać ich ekranizacje?
9. Czy masz swoją ulubioną ekranizację powieści, która uważasz nawet za lepszą od pierwowzoru?
10. Czy kiedykolwiek zdarzyło się, że przyjaciele bądź rodzina pomogli Ci w przebrnięciu przez lekturę, bądź sformułowaniu sensownych myśli, aby napisać jej recenzję?
11. Czy do czytania niezbędna jest Ci całkowita cisza, czy może potrafisz skoncentrować się na lekturze nawet w największym harmidrze?



A do zabawy zapraszam:
Annie 

EDIT dnia 12.05. g: 23:45

Dostałam kolejne pytania, tym razem od Vivienne, gdyż bardzo chciała poznać na nie odpowiedzi. Zatem: 

1. Książka, która najbardziej wryła Ci się w pamięć…?
 Odpowiedź przy pytaniu 4 od Angeli.

2. Bohater książki, którego zapamiętasz do końca życia …?
Edward, bo zrobił się straszny szum wokół jego persony przy okazji promocji ekranizacji. 

3. Ulubiony gatunek literacki to…?
Mocne horrory, gdyż uwielbiam bać się przy lekturze, a także romanse paranormalne, aby czasem troszkę się odmóżdżyć.

4. Najbardziej urzeka Cię książka, gdy…?
... wciąga, wzrusza i fascynuje.

5. Ulubiony i niezastąpiony autor książki to…?
Bentley Little, gdyż ma niesamowitą wyobraźnię i genialne pióro do jej spisania.

6. Piosenka, którą możesz podsumować całe swoje życie…?
Nie mam takiej. Za wiele piosenek w moim życiu i za wiele, które mogłyby scharakteryzować moje zakręcone życie.

7. Czy wybierasz książki, jedynie patrząc na okładkę?
Nie jedynie, ale często zdarza się, że jak okładka mi się nie spodoba to nie wybieram książki. 

8. Kto lub co skłoniło Cię do założenia bloga? 
Chęć przechowywania gdzieś swoich opinii o przeczytanych lekturach i dzielenia się nimi z innymi. 

9. Co zaraziło Cię fascynacją do czytania? 
Chyba odziedziczyłam to po rodzicach. Oni zawsze dużo czytają. 

10. Czy widzisz siebie w zawodzie związanym z literaturą? 
Być może, ale na pewno nie jako pisarka. Bardziej jako członek wydawnictwa. 

11. Jaki jest Twój ulubiony cytat(niekoniecznie z książki)?
Póki co jest to „Pozostać szczerym w obliczu zła to dowód prawdziwej siły.” z "Córka dymu i kości".

4 komentarze :

  1. Chyba nie wyobrażam sobie mojego pokoju bez biurka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha, no to wpadłam i ja. Jutro odpowiem na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze Ci tak :P gorsza być nie możesz hehe :D

      Usuń
  3. Bardzo się cieszę, że odpowiedziałaś. :)
    Podoba mi się ta zabawa, bo zbliza blogowiczów.

    OdpowiedzUsuń