NOWOŚCI

sobota, 31 grudnia 2011

Podsumowanie 2011 | Zapowiedzi 2012 | Życzenia noworoczne

Witajcie, moi drodzy!

Jest to moje pierwsze roczne podsumowanie na tym blogu, bo jak wiecie istnieje od niedawna, a właściwie od chwili, kiedy Agniecha zaczęła mieć większe znaczenie w sieci. Ten blog z recenzjami przeczytanych przeze mnie książek powstał 21. kwietnia. Otworzyłam go recenzją "Dziedzictwo mroku", a rok zamknęłam "Gone. Zniknęli. Faza 3 - Kłamstwa". Wcześniej prowadziłam tylko bloga z recenzjami filmów - filmy-wedlug-agniechy. 

Zastanawiacie się czemu w ogóle powstał? To proste. Na bezrobociu zaczęłam bardzo dużo czytać! W końcu stwierdziłam, że fajnie byłoby gdzieś uzewnętrzniać swoje opinie na temat przeczytanych lektur. Podobnie było z filmami. I tak powstał ten mały blog. Powoli wkręcam się w świat książek dzięki portalowi Sztukater, na którym zostałam Zastępcą redaktora naczelnego. Jest to mój największy sukces tego roku! Poza tym nawiązałam kilka ciekawych kontaktów z wydawcami, za co bardzo serdecznie im dziękuję!


Przez ten rok przeczytałam 150 książek! 109 z nich zrecenzowałam, ale na blogu pojawiły się dotychczas tylko 72 recenzje. Otrzymałam 88 egzemplarzy recenzenckich poprzez portal Sztukater i 2 od Anime-Games-World.
Ponadto kupiłam sobie 13 książek z postanowienia "jedna  książka na miesiąc", od moich najbliższych otrzymałam w prezencie 9 książek (w tym jedna od Domu Wydawniczego Mała Kurka) i 32 książek na prezent ślubny. Dodatkowo brałam udział w licznych konkursach i wygrałam aż 2 książki.

Z moich tegorocznych zdobyczy 31 oddałam do biblioteki w darze, a 4 przekazałam najbliższym.

***

Wśród lektur znalazły się pozycje między innymi od Wydawnictwa Wilga, WAM i Jaguar, a moim ulubioną literaturą okazała się być ta dla młodzieży. Jednakże nie ograniczałam się jedynie do gatunku paranormal romans, ale dzięki Sztukaterowi poszerzyłam swoje kręgi zainteresowań. Wiem jedynie, że nie znoszę literatury wojennej i historycznej,  no chyba, że dotyczy okresu II wojny światowej, to jeszcze to przeżyję. Nie stroniłam od poradników, które okazały się być moimi ulubionymi lekturami, a także od literatury religijnej. Odkryłam swoje zamiłowanie do metafizyki, a to wszystko przez Studio Astropsychologii.

A teraz przyszedł czas na malutkie zestawienie, które prezentuje moje subiektywne odczucia względem lektur, którym miałam okazję się przyjrzeć w tym roku. Nie tylko premier, ale także i starszych wydań.

10 NAJLEPSZYCH KSIĄŻEK 2011
  1. Loteria, aut. Patricia Wood - 6/6
  2. Siostrzyca, aut. John Harding - 6/6
  3. Alicja w Krainie Czarów, aut. Lewis Carroll - 6/6
  4. 101 archaniołów, aut. Doreen Virtue - 6/6
  5. Gratulacje z okazji rozwoju, aut. Amy Botwinick - 6/6
  6. Zawsze przy mnie stój, aut. Carolyn Jess-Cooke - 5/6
  7. Kuszące zło, aut. Keri Arthur - 5/6
  8. Drżenie, aut. Maggie Stiefvater - 5/6
  9. Spętani przez Bogów, aut. Josephine Angelini - 5/6
  10. Dzieci Cienie: Wśród ukrytych. Wśród oszustów, aut. Margaret Peterson Haddix - 5/6

10 NAJLEPSZYCH KSIĄŻEK starsze wydania
  1. Jestem klonem! Zapiski nastolatka, aut. Enzo Fontana (2003) - 6/6
  2. Gone. Zniknęli. Faza 1 - Niepokój, aut. Michael Grant (2009) - 6/6
  3. Tunele. Bliżej, aut. Roderick Gordon, Brian Williams (2010) - 6/6
  4. Wirus, aut. Guillermo del Toro, Chuck Hogan (2010) - 5/6
  5. Mechanizm serca, aut. Mathias Malzieu (2010) - 5/6
  6. Anioł, aut. Dorotea de Spirito (2010) - 5/6
  7. Księga bez tytułu, aut. Anonim (2009) - 5/6
  8. Ever, aut. Alyson Noel (2009) - 5/6
  9. Intruz, aut. Stephenie Meyer (2008) - 5/6
  10. Sekret aneksu nr 3, aut. Colin Dexter (2007) - 5/6

3 NAJGORSZE KSIĄŻKI 2011
  1. Dotyk mroku, aut. Dorota Wieczorek - 1/6
  2. Konklawe, aut. Fabrizzio Battistelli - 2/6
  3. Astrologia finansowa, aut. Krystyna Konaszewska-Rymarkiewicz - 3/6

3 NAJGORSZE KSIĄŻKI starsze wydania
  1. Wieczni wygnańcy, aut. Cynthia Leitich Smith (2010) - 1/6
  2. Ekwinokcjum, aut. Michael White (2006) - 2/6
  3. Strażniczka aniołów mroku, aut. Kim Harrison (2010) - 2/6
 ***
Po rocznym podsumowaniu, przyszedł czas na kilka pozycji, na które czekam w przyszłym roku i mam nadzieję, że uda mi się je przeczytać. Oto lista niektórych z nich:

Nie jestem seryjnym mordercą, aut. Dan Wells (Znak) - 11.stycznia
Nigdy i na zawsze, aut. Ann Brashares (Otwarte) - 11. stycznia
Córka dymu i kości, aut. Taylor Laini (Amber) - 12. stycznia
Moc sześciorga, aut. Pittacus Lore (G+J) - 25. stycznia 
Dzieci Cienie: Wśród zdradzonych. Wśród notabli, aut. Margaret Peterson Haddix (Jaguar) - styczeń
Przebudzona, aut. P.C. Cast + Kristin Cast (Książnica) - 22. lutego
A.D. 2012. Czy nadchodzi koniec świata?, aut. Andrea Tornielli (Znak) - luty
Gone. Zniknęli. Faza 5 - Strach, aut. Michael Grant (Jaguar) - kwiecień
Halloween, praca zbiorowa (Oficynka) - wrzesień
Gone. Zniknęli. Faza 6 - Światło, aut. Michael Grant (Jaguar) - rok 2012

 ***
Na zakończenie, nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku, no i udanej zabawy sylwestrowej!

Kliknij obrazek, aby powiększyć

5 komentarzy :

  1. 150 książek to dla mnie jakaś niewyobrażalna liczba. Dla mnie 2011 rok był bardzo słaby jeśli chodzi o czytanie, ale mam nadzieję że już 2012 dzięki Sztukaterowi i blogowi będzie lepszy.
    Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  2. 150? Aż mi szczęka opadła. Wielki szacun, Agniecha! Ja niestety ze względu na bycie w samym środku 3 roku studiów czytam głównie książki prawnicze, a najlepsza rzeczą spoza tego kręgu jaką czytałem było chyba "Millenium" Stiega Larssona. Czytać więcej- takie postanowienie noworczone chyba sobie zrobię :)I zaglądać na tego bloga, o. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. no jak się nie ma nic ciekawszego do roboty to się czyta :P trochę szokująca ta liczba, ale są ludzie, którzy czytają jeszcze więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Imponujące statystyki, gratuluję.
    Mój brak zdecydowania nie pozwala mi zrobić rankingu najlepszych i najgorszych książek... Niech to zostanie gdzieś pomiędzy :)

    Dziękuję za życzenia i wzajemnie życzę Szczęśliwego Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wyniku! Widzę, że mamy wspólne książki w zestawieniu :)
    Wszystkiego co najlepsze w 2012! Samych pozytywnych wrażeń i masy stosików do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń