NOWOŚCI

piątek, 31 grudnia 2010

News podsumowujący

Nadszedł ten wspaniały dzień, kiedy to kończymy rok 2010. Jak już informowałam wcześniej na starym blogu od Nowego Roku także zajdą zmiany. A jakie? Nic się tutaj nie będzie więcej pojawiać. Cały blog został przeniesiony na
filmy-wedlug-agniechy.blogspot.com
Decyzję swoją podjęłam w chwili, kiedy to Onet zaczął mnie wkurzać swoimi ciągłymi awariami. Wśród blogów wielu portali w końcu zdecydowałam się na ten od Google. Trochę zmieni się wystrój, czyli przykładowo Moje kinowe podboje, jak i zakupy filmowe zostaną umieszczone w dziale "O autorce". Poza tym idąc za falą jaką jest ostatnio popularność Facebooka blog także zostanie wyposażony o odpowiednie okna i tzw. udostępnianie. To tyle jeżeli chodzi o nowego bloga, a tymczasem zapraszam Was na nową, a zarazem ostatnią recenzję tego roku i tego bloga, czyli "Gwiezdne Wojny. Część VI: Powrót Jedi".

  

A teraz podsumowanie tego co działo się na blogu przez ostatnie 5 lat i 9 miesięcy, a także w ciągu ostatniego roku.
Jak sami zauważyliście na blogu do tej pory pojawiło się aż
738 recenzji! W tym czasie zobaczyłam i zamieściłam recenzje:

  • 75 komedii,
  • 61 komedii romantycznych,
  • 13 romansów,
  • 86 dramatów,
  • 18 melodramatów,
  • 6 filmów kostiumowych i historycznych,
  • 5 produkcji katastroficznych,
  • 29 musicali i filmów tanecznych,
  • 46 animacji,
  • 15 filmów familijnych,
  • 33 produkcje fantasy,
  • 27 filmów przygodowych,
  • 64 filmy akcji,
  • 19 sensacyjnych,
  • 33 filmy fantastyczno naukowe,
  • 70 thrillerów,
  • 113 horrorów,
  • 2 dokumentów.
Z czego tylko 87 z nich zobaczyłam w kinie. Szokujące! Wiem, ale dla niektórych to i tak za dużo.

W tym roku w kinie byłam aż
18 razy, w tym 3 razy w IMAXie. Tutaj wyprzedzam przyszłość, gdyż 18sty film zobaczę dopiero dziś, i będzie to "Tron".

W tym dwunastomiesięcznym roku mieliśmy do czynienia z 12stoma kategoriami filmowymi i były to:
  • styczeń z tańcem - tematem przewodnim był taniec w filmie. Motyw nawiązywał do czasu zabaw karnawałowych,
  • luty z miłością - w tym czasie najważniejsza była miłość ze względu na okres walentynkowy,
  • marzec z literaturą - a więc wszelkiego rodzaju ekranizacje powieści i opowiadań, mniej i bardziej znanych,
  • kwiecień z grozą - dominowały tutaj mocne i mniej mocne thrillery,
  • maj z humorem - ze względu na budzenie się przyrody do życia i nadmiar słońca na blogu pojawiły się recenzji komedii,
  • czerwiec z animacją - ten czas rozpoczyna się dniem dziecka, co też było przyczyną takiej kategorii, dlatego też najważniejsze były animacje komputerowe, a także i rysowane,
  • lipiec z podróżami - większość ludzi bierze urlopy w lipcu więc było to idealny czas na filmy przygodowe z motywem podróży,
  • sierpień ze ślubami - w sierpniu 2011 roku biorę ślub i jest to najbardziej oblegany miesiąc na tego typu uroczystość, dlatego też filmy ze ślubami,
  • wrzesień z Bollywoodem - dziękuję koleżance Ani za zarażeniem mnie tym gatunkiem, idealny na poprawę humoru, a że wrzesień jest jaki jest więc to filmy bollywoodzkie były najważniejsze w tym miesiącu,
  • październik z horrorami - jak wyszło w zestawieniu poniżej ten gatunek należy do moich ulubionych, więc i on znalazł swoje miejsce w miesiącu, gdzie uwaga skupia się na Halloween,
  • listopad z dramatami - ze względu na to, że to czas zadumy (Święto Zmarłych) trzeba było trochę popłakać i pomyśleć przy dramatach,
  • grudzień z fantastyką - najważniejsze były w tym miesiącu Gwiezdne Wojny oraz Obcy. 
Przez cały ten czas wypowiadaliście się w sumie 5830 razy, a odwiedzaliście mnie 223 158 raza.

Poznałam tutaj wspaniałych ludzi, którzy zmieniali się z roku na rok. Towarzyszyliście mi w czasie, gdy zdawałam maturę - kwiecień-maj 2005 roku, gdy kończyłam studia licencjackie - lipiec 2008 oraz magisterskie - lipiec 2010. Wspieraliście, gdy zakuwałam do sesji, a przede wszystkim moją radosną twórczość. Chciałabym w szczególności podziękować osobom, które postanowiły nawiązać ze mną kontakt także za blogiem, czyli Paulinie oraz Kasi, a także panom szymalanowi, milczącemu oraz twórcy bloga kino-dvd. Oczywiście wspierała mnie też moja przyjaciółka od dziecka - Ewelina :* dziękuję Wam wszystkim i wszystkim tym których pominęłam. Dziękuję Wam, bo to właśnie razem z Wami i z tym blogiem dorastałam. Zaczęłam pisać ten blog, jak kończyłam 18ście lat, a kończę etap bloga na Onecie u kresu lat 24.
(Aż łezka kręci się w oku)

Dobra koniec tych sentymentów i teraz konkrety. Jak pamiętacie (lub też nie - dla tych odnośnik - klik) rok temu stworzyłam listę filmów, na które oczekuję i chcę zobaczyć jak najprędzej. I z radością prawdę Wam oznajmić, że wszystko obejrzałam z wyjątkiem "Przygody niezwykłej Adele Blanc-Sac". Wyjaśnienie jest proste - nie miała premiery kinowej w Polsce, ale oczywiście tajemnymi sposobami weszłam w jej posiadanie i czeka na obejrzenie. Obejrzałam także filmy nadprogramowe jak "Incepcja", czy "The Social Network", które polecam gorąco i trzymam za nie kciuki na Oscarach - bardziej za "Incepcją" :P
A w tym roku lista wcale nie jest krótsza. Oto mniej więcej wszystko na co czekam w
roku 2011:

Megamocny - 6. stycznia
Turysta - 14. stycznia
Polowanie na czarownice - 14. stycznia
Czarny łabędź - 21. stycznia
Zielony Szerszeń - 28. stycznia
Skyline - 4. lutego
Burleska - 11. lutego
Zbaw mnie ode złego - 18. lutego
Jestem numerem cztery - 18. lutego
Nie opuszczaj mnie - 4. marca
Sex Story - 18. marca
Sucker Punch - 24. marca
Krzyk 4 - 13. kwietnia
Thor - 29. kwietnia
Szybka piątka - 6. maja
Woda dla słoni - 6. maja
Ksiądz - 13. maja
Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach - 20. maja
Hanna - 27. maja
X-Men: Pierwsza klasa - 3. czerwca
Zielona Latarnia  - 16. czerwca
Beastly - 17. czerwca
Super 8 - 17. czerwca
Transformers: The Dark of the Moon - 01. lipca
Harry Potter i Insygnia Śmierci część II  - 14. lipca
Smerfy - 19. sierpnia
Kowboje i obcy - 26. sierpnia
Real Steal - 14. października
Coś - 14. października
Saga "Zmierzch": Przed świtem - część I - 16. listopada

Zapraszam także na moje zestawienie najlepszych i najgorszych filmów roku 2011, a także największych odkryć wśród seriali.


10 NAJLEPSZYCH FILMÓW
  1. Incepcja - 9/10
  2.  The Social Network - 9/10
  3. Wyspa tajemnic - 9/10
  4.  Frozen - 8/10
  5. Kick-Ass - 8/10
  6. W chmurach - 8/10
  7. Jak ukraść Księżyc - 8/10
  8. Toy Story 3 - 8/10
  9. Księga Ocalenia - 7/10
  10. Twój na zawsze - 7/10
3 NAJGORSZE FILMY
  1. Legion - 2/10 
  2. Wszystko o Stevenie - 3/10
  3. Kołysanka - 4/10
SERIALOWE OBJAWIENIE ROKU

Glee
Castle

  

Teraz będą jeszcze bardziej konkretniejsze konkrety, czyli życzenia.
Przede wszystkim życzę Wam udanej zabawy sylwestrowiej, żebyście się wyszaleli za ten cały rok ciężkiej pracy i rozpoczęli ten Nowy Rok 2011 ostrą balangą i pełni nowych nadziei. A ponadto, żeby nowy rok był dla Was o wiele lepszy od poprzedniego, żeby udało Wam się zrealizować wszystko co sobie zaplanowaliście na ten czas. Żebyście byli zdrowi - bo to w końcu jest najważniejsze, a poza tym to samych udanych premier kinowych i żebyście nie musieli żałować wydanych na bilety pieniędzy. A nam wszystkim życzę, żeby bilety aż tak bardzo nie podrożały po podniesieniu podatku VAT.
Dziękuję Wam wszystkim i wszystkiego dobrego Wam życzę ;*

Witajcie na nowym blogu.

1 komentarz :

  1. Podoba mi się Twój nowy blog. Naprawdę masz zamiar przenieś tu wszystkie recenzje? Czy może zostawisz tamten blog i robiąc tutaj listę zrecenzowanych filmów będziesz odsyłać stare do tamtego bloga?
    Podobają mi się recenzję z urozmaiconym układem zdjęć... co za profesjonalizm ^^

    OdpowiedzUsuń