NOWOŚCI

poniedziałek, 29 listopada 2010

235. Wielkie kino, reż. Jason Friedberg, Aaron Seltzer

Oryginalny tytuł: Epic Movie
Reżyseria: Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Scenariusz: Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Zdjęcia: Shawn Maurer
Muzyka: Ed Shearmur
Kraj: USA
Gatunek: Komedia
Premiera światowa: 25 stycznia 2007
Premiera polska: 16 marca 2007
Obsada: Jayma Mays, Faune A. Chambers, Adam Campbell, Kal Penn, Jennifer Coolidge, Tony Cox, Hector Jimenez, Fred Willard, Crispin Glover, David Carradine, Kevin McDonald, Carmen Elektra, Darrell Hammond

    Cztery sieroty pochodzące z różnych miejsc Lucy- córka kustosza Luwru, Susan- nowo adoptowana córka Angeliny Jolie i Brada Pitta, Edward, który dorasta w sierocińcu i Peter, który uczęszcza do szkoły dla mutantów, mają szansę odbycia niesamowitej wycieczki do Fabryki czekolady. Nie zdają sobie jednak sprawy, że staną się nowym dodatkiem do jedynej w swoim rodzaju czekolady Willy`ego Wonki. Podczas ucieczki przed Willy`m Lucy odkrywa tajemniczy pokój, w którym stoi zagracona szafa. O dziwo za klamotami znajduje się pełno futer, które doprowadzają najpierw ją a potem pozostałe niespokrewnione ze sobą sieroty do cudownej krainy śniegu Gnarni. Muszą oni pomóc mieszkańcom tej wspaniałej krainy zrzucić z tronu ich obecną królową, Białą Ladacznicę.
Plusy:
-    humor. Było w tym filmie wiele prześmiesznych scen. Można było się naprawdę pośmiać, ale większość z tego humoru polegała na tym, że były to absurdy, z których pozostało się już tylko śmiać.
-    świetne filmy. Do tworzenia tej parodii wykorzystano wiele filmów, m.in. X-men, Piraci z Karaibów, Kod Da Vinci, Nacho Libre, Klik, Opowieści z Narnii i Charlie i Fabryka Czekolady. Można było się doszukać również parodii jednego z programów MTV, gdy pokazywane są różne domy. Oczywiście sparodiowane zostały dziewczyny z Pussycat Dolls, a także ich piosenka "Beep". Według mnie wybrano świetne filmy, gorzej było z ich wykorzystaniem.
-    kolory. Podobały mi się te barwne postacie, ciuchy i w ogóle krajobrazy ;P
Minusy:
-    jak już wspomniałam fajne filmy wybrano do tej parodii, ale niestety tak to wszystko zrobili, że niektóre sytuacje w ogóle nie były zabawne. Ja nie wiem czy to jacyś imbecyle kręcili ten film czy jak, ale było to żałosne.
-    nudy. Było tak nudno, że widziałam jak 4 osoby wyszły chyba w połowie filmu, albo nawet po 20 minutach. Nic się tam właściwie ciekawego nie działo. Marzyłam tylko o tym, aby ten durny film się skończył.
-    totalnie wkurzające było to, jak jakimś niewiadomym sposobem ożywały niektóre postaci. Jak to możliwe, że Willy odrąbał głowę Susan a potem była cała i zdrowa. Albo jak to się stało, że sługa Ladacznicy zastrzelił fauna kilka razy, a on potem i tak żył. Beznadzieja.
Ulubione sceny:
-    yyy... hmmmm... po raz pierwszy od pewnego czasu nie jestem w stanie wyznaczyć jakiejś ulubionej mojej sceny, ponieważ takowej nie było.
Moja opinia:
    Jak na wybrane filmy można było stworzyć, moim skromnym zdaniem, naprawdę śmieszny filmik. Żart był tutaj naciągany i aż absurdalny. Dlatego też nic więcej o tym filmie nie powiem, ale zdecydowanie nie dość, że nie polecam tego filmu to wręcz przeciwnie, stanowczo go odradzam.

8 komentarzy :

  1. Film coś w stylu Strasznego filmu :) Widze, ze bardzo nisko go oceniłaś . Bezwzględu na jego ocene innych musze go koniecznie obejrzec :) zapraszam do siebie na newsik:) Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe rozśmieszyła mnie Twoja ocena :P całkiem "prawdziwa"?! haha ale i tak chcę zobaczyć jak sama napisałaś było się z czego śmiać więc moze tylko dlatego film zobaczę :) hehe

    OdpowiedzUsuń
  3. Z fabuły wynika , ze film może być nawet ciekawy , ale 1 w ocenie świadczy , że nie warto ;) Myślałam , że będzie to lepszy film ..;) film-kino-aktorzy - nowa notka , zapraszam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą w 100% ten film jest do niczego. Zastanawiam się czemu je wogule produkują? Dzięki za komentarz na moim blogu :) Pozdrawiam i zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno to obejrzę! Parodie są fajne :) Ostatnio byłam na "300" i bardzo mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, ze tego filmu nie ma co wogole oglądac jak takie totalne dno :/ Nie będe się o niego starać, ale jeśli wpadnie mi przez przyapdek do rak to nie pogardze aby go obejrzec :P zapraszam do siebie
    the-prison-break.blog.onet.pl
    Cmok:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm coóż nie spodziewałam się niczego specjalnego po tym filmie, widać podobnie jak wcześniejsza Komedaia romantyczna był to denny film jak napisałaś, chyba dobrze, że nie oglądałam bo wielkie kino to tylko z nazwy było:P
    P.S. klip z POTC 3 http://www.youtube.com/watch?v=Dv0Ad5hg54Y zajrzyj :)) pozdrawiam i zapraszam do siebie johnny-depp-rum

    OdpowiedzUsuń
  8. CO WY WOGÓLE GADACIE ??TEN FILM JEST SUPERASKI!!!

    OdpowiedzUsuń