NOWOŚCI

poniedziałek, 29 listopada 2010

221. Piła 3, reż. Darren Lynn Bousman

Oryginalny tytuł: Saw III
Seria: Piła #3
Reżyseria: Darren Lynn Bousman 
Scenariusz: Leigh Whannell 
Zdjęcia: David A. Armstrong 
Muzyka: Charlie Clouser 
Kraj: USA 
Gatunek: Horror
Premiera światowa: 26 października 2006 
Premiera polska: 05 stycznia 2007 
Obsada: Tobin Bell, Shawnee Smith, Angus MacFadyen, Bahar Soomekh,   Mpho Koaho, Barry Flatman, Debra McCabe,  Donnie Wahlberg, Dina Meyer


    Kolejna z serii część o psychopatycznym człowieku porywającym ludzi z pozoru niewinnych by dać im lekcję. Tym razem Jigsaw (Tobin Bell) jest już umierającym człowiekiem (jak dobrze wiemy ma raka mózgu), któremu od drugiej części pomaga jego córka Amanda (Shawnee Smith). Tym razem Amanda wraz z Jigsaw`em 'zaprasza' do gry młodą panią chirurg (Bahar Soomekh), która jest na skraju załamania z powodu rozsypującego się jej małżeństwa. Jigsaw daje jej szansę. Amanda zakłada jej specjalne urządzenie na szyję, które jest podłączone do maszyny monitorującej życie Jigsawa. Jeżeli jego serce przestanie bić to wtedy maszyna odstrzeli Lynn głowę. Amanda informuje ją jednak, że udział w grze bierze jeszcze jeden zawodnik. Jeżeli ten człowiek przejdzie swoją grę to Lynn będzie wolna. Okazuje się, że gra nie dotyczy tylko samej Lynn.
Plusiki:
-    po raz kolejny przedstawiono nam geniusz Jigsaw`a. Jestem pod wrażeniem tej postaci. Jego intelekt naprawdę mnie powala. Jest to chyba jeden z najgenialniejszych postaci kinowych.
-    po raz kolejny twórcy filmu oraz sam Tobin Bell pokazali nam, że filmy mogą dać do myślenia. Jaki morał płynie z tej części? Zemsta nie popłaca!
-    po raz kolejny mieliśmy zawiłe wątki dotyczące głównych bohaterów. Uwielbiam filmy, w których wszystko wyjaśnia się na samym końcu. Ja byłam w ogromnym szoku. Podobnie jak w pierwszej części ;]
-    podobało mi się to jak w filmie nawiązywali do poprzednich części. Pokazane było tak troszkę jak odbywały się przygotowania do wydarzeń z pierwszej części.
-    szokowało mnie jeszcze wiele rzeczy dotyczących przeszłości, ale to już musicie sami zobaczyć.
-    film był dosyć brutalny. Co podobało mi się w związku z tym? A no mianowicie to, że wszystko było tak chaotycznie pokazane, że właściwie nic nie było widać. Jak na przykład uwalnianie się Troya ze swojej pułapki, albo jak zginęła pewna pani.
-    pomysły na pułapki. Stojak po prostu zbił mnie z nóg. Właściwie co jedna pułapka to gorsza była. Pułapka Troya mnie po prostu osłabiła. Pułapka Kerry zbiła mnie z nóg. Jednak pułapka Timothego... to było coś okropnego. Genialne pułapki no i niestety bardzo... nie do powstrzymania.
-    klimat filmu. Oczywiście film swoim klimatem przypomina poprzednie części. Jednak tym razem widzimy to wszystko od wewnątrz.
-    o jakie wnętrze mi chodzi? Chodzi o stronę uczuciową całej tej więzi między Jigsawem a jego córką Amanda. Przybiera to wszystko niesamowity obrót. Byłam pod wrażeniem.
Minusy:
-    niektóre momenty były zbyt drastyczne.
-    niektóre sytuacje były do przewidzenia. Na przykład motyw przy stojaku, gdy Jeff miał uwolnić Timothego, a kluczyk był tak przymocowany do strzelby, że odstrzeliłby mu łeb.
-    niektóre motywy wciąż nie zostały wyjaśnione, na przykład motyw kobiety o której myślał Jigsaw lub to co powiedział na końcu Jeffowi.
-    po trzech częściach wciąż nie rozumiem skąd wziął się tytuł filmu Saw. Myślałam, że jest to końcówka pseudonimu Jigsaw. Jednak błędnie przetłumaczono tytuł "Piła". Przecież co piła ma wspólnego z tym filmem. W ogóle co mnie rozbroiło. Pokazany jest Eric Matthews z drugiej części wrzeszczący do Amandy "You`re not Jigsaw!" i wiecie jak to przetłumaczyli w kinie "Nie jesteś Piłą!". Rozwaliło mnie to już totalnie.
Ulubiona scena:
-    podobało mi się zakończenie. Oczywiście wszystko się wyjaśniło. Wszyscy byli zszokowani, łącznie z Amandą, no i oczywiście ta muzyka. Jestem w szoku. Powaliło mnie to do granic możliwości i według mnie było to najlepsze zakończenie ze wszystkich zakończeń.
Moja opinia:
    Film według mnie ze względu na swoją zawiłość był o wiele lepszy od jedynki. Był po prostu genialny. Pomimo obrzydliwych scen bardzo mi się podobał. Byłam trochę przerażona przed seansem bo było mi niedobrze od kilku godzin i po tym co słyszałam obawiałam się, że źle to się skończy. Stwierdzam jedno: Anglicy mają bardzo wrażliwe żołądki i słabe nerwy.
W serii:

7 komentarzy :

  1. Widziłam poprzednie części i bardzo mi się podobały :) Tamte były strasznie brutalne a ta jeszcze bardziej :/ Wątpie abym obejrzała ten film raz, ze się bym bała a dwa, ze moja psychika by tego nie wytrzymała :/ Zapraszam do mnei na blogi
    beata-filmy.blog.onet.pl
    beata-gwiazdy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Też widziałam film i również polecam :D film-kino-aktorzy - nowa notka , zapraszam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. jabcok1@buziaczek.pl30 marca 2011 20:31

    Poprzednie części mi się podobały i byłam ciekawa twojej opini o tym filmie - jest tak jak podejrzewałam :D, czyli mogę go spokojnie oglądać i mi się spodoba (co mam w planie :)), no właśnie też uważam, że Anglicy mają słabe nerwy, nie chciałao mi się wierzyć, że ta część będzie bardziej obrzydliwa od pozostałych, fakt w 2-óch poprzednich częściach było nieco brutelnych scen, ale nie takich żeby mdleć, albo rzygać... no przynajmniej nie dla mnie :), cieszę, się, że film Ci się podobał :D buzki

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej mi też się podobała ta scenka z tym co się wyjaśniło, a Amanda nie była mile zaskoczona tą całą grą ojca :) wiele słyszałam na tenn temat zeby powstała IV część, ale ja bym jednak wolała by pozostała trylogią ;) postara się skomentować na blogu te filmy ktore miałam okazje zobaczyc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widziałam poprzednie części, a właśnie wybieram się dziś na trójkę.... ciekawe co to będzie ;p mam nadzieje, że mnie też się spodoba :) pozdrawiam i zapraszam na http://movie-filmy.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej:) No na tym filmie nie bylam ale bylam na "Dejavu" i goraco polecam!:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam Agusiu :) Piła III jak dla mnie bomba. Byłam w kinie i był super, widzę nawet że poleci IV część - napewno się wybirę. Zapraszam do siebie - http://kolorowe-obrazki-na-bloga.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń