NOWOŚCI

poniedziałek, 29 listopada 2010

202. Koszmar kolejnego lata, reż. Sylvain White, Damon Santostefano

Oryginalny tytuł: I Will Always Know What You Did Last Summer
Reżyseria: Sylvain White, Damon Santostefano
Scenariusz: Michael D. Weiss
Na podstawie: powieści Lois Duncan
Zdjęcia: Denis Crossan, Stephen M. Katz
Muzyka: John Debney
Kraj: USA
Gatunek: Thriller
Premiera światowa na DVD: 21 czerwca 2006
Premiera polska na DVD: 09 października 2006
Obsada: Brooke Nevin, Ben Easter, David Paetkau, Seth Packard, Torrey DeVitto, Star LaPoint

    Od dawna krąży legenda o rybaku z hakiem, który, 4 lipca, morduje młodych ludzi ukrywających pewną tajemnicę. Zbliża się 4 lipca, więc czwórka nastolatków postanawia zrobić sobie żart. Jeden z nich przebiera się za owego rybaka i straszy wszystkich na festynie. Zabawa ma nieszczęśliwy koniec. Ich przyjaciel ginie uciekając przed rybakiem. Rok później przed zbliżającym się 4 lipca ktoś wysyła Amber 50 SMSów o treści: "Wiem co zrobiłaś ostatniego lata". Niestety na SMSach się nie kończy.
    Jest to trzeci film z serii "Koszmar minionego lata". Zacznę najpierw od tytułu. Odgadłam tytuł trzeciej części :P oczywiście nie sądziłam, że taka wogóle powstanie, a jeżeli już to nie spodziewałam się, że zmienią obsadę. Oczywiście, nie wiem czemu, pewnie żeby było krócej, Polacy zmienili oryginalny tytuł, który w polskim tłumaczeniu brzmiałby "Zawsze będę wiedział co zrobiłeś ostatniego lata". Tak samo było z poprzednimi. Wiadomo, że jest dłuższy i to zdecydowanie, ale praktycznie polski tytuł pasuje do filmu, więc chociaż tyle.
    Film nie jest tym samym co filmy poprzednie. Chodzi mi tutaj o mordercę. Zupełnie coś innego. Kiedy zginęli wszyscy moi podejrzani zastanawiałam się kto to kurde morduje, bo straciłam już opcje. Mój tata wyskoczył z tekstem: "To pewnie ten co umarł". Pomyślałam: "Ta na pewno". Jakie było moje zdziwienie i zaskoczenie i w ogóle nie wiedziałam co mam o tym myśleć, gdy zobaczyłam twarz mordercy. Totalne oszołomienie!!! Takiego czegoś to jeszcze nie widziałam, w żadnym horrorze. Masakra!
    No, ale nie zachwycajmy się już mordercą, musicie to po prostu zobaczyć, bo ja nie chcę tego zdradzić :P
Jednak postać tego mordercy wyjaśniałaby pewną sytuację, która miała miejsce w filmie. Teraz pewnie każdy się domyśli o co biega z tym mordercą. Amber jadąc kolejką górską w środku nocy, została zaatakowana przez rybaka z hakiem. Zaczęłam się zastanawiać jak to jest możliwe? jak on się znalazł na dachu kabiny skoro była tak wysoko nad ziemią. Nie wiedziałam o co biega, ale gdy zobaczyłam twarz mordercy wiedziałam już wszystko.
    Ogólnie to morderstwa były dosyć... eee brutalne. Wiadomo, że tak samo jak w poprzednich częściach. Właściwie niczym się nie wyróżniały. W tych horrorach zawsze było brutalnie, ale w sumie nie zawsze pokazywane były same sceny, gdy morderca zadawał cios. Tutaj było widać wszystko... bleee. Koszmar nad koszmary :P
Trochę zaskoczyło mnie to, że w tej części grupa się rozpadła po roku. Trochę tak dziwnie, bo w końcu łączył ich mroczny sekret, ale widać, że każdy poszedł w swoją stronę i w sumie pokazuje to normalną szarą rzeczywistość, bo tak niestety bywa.
    Co do obsady to Brooke Nevin zagrała Amber. Nie znam jej za specjalnie, ale podobało mi się jak grała. David Paetkau wystąpił w roli Codego, którego możemy pamiętać z Oszukać przeznaczenie 2, oczywiście ja go nie pamiętam, ale to szczegół. Torrey DeVitto w roli Zoe, która jest również niezbyt znaną aktorką tak samo zresztą jak pozostali. Seth Packard jako Roger, zginął jako pierwszy po roku od tragicznych wydarzeń. I tutaj zamyka się nasza prześladowana czwórka bohaterów, do których dołączył już później Ben Easter w roli Lance`a. Nie znam go znikąd, ale podobał mi się w tym filmie :P nie tylko aktorsko oczywiście :P
    Film podobał mi się. Tak jak mówiłam nie jest to to samo co dwie pierwsze części,ale to pewnie przez aktorstwo. Zakończenie filmu w stylu pozostałych części, czyli znowu rok później :)

3 komentarze :

  1. Hej Widziałam tylko tą pierwszą cześć.... Ale moze zobaczę kiedys reszte Pozdrawiam filmy-aktorzy-naj

    OdpowiedzUsuń
  2. patrzę na twego posta i mnie zamurowało. Najpierw przy poprzedniej notce napisałaś ze w następnej będzie "koszmar kolejnego lata", pomyslałem sobie, że sie pewnie pomylilas, bo przeciez druga czesc nosi tytuł "koszmar następnego lata", a tu patrzę ze to 3 czesc??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! totalnie mnie zamurowało, wiedziałem, że ma powstać 3 czesc, ale nie wiedziałem, że już jest; no nic musze se sciagnac:P, ogladalem tylko 1 i 2 cz., 1 byla super, choc długo się rozkręcała, druga tez mi sie podobala

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie widziałam tej części, ale nadal będę obstawiała pierwszą część ;) ze była the best chociaż nie widziałam całego filmu :P

    OdpowiedzUsuń